کد خبر: 661944
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
جمهوري آذربايجان از كشته شدن هشت تن از سربازان اين كشور در جريان درگيري با ارتش ارمنستان در منطقه مرزي ناگورنو قره‌باغ و همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها در اين منطقه خبر داد.
به گزارش (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري فرانسه، ميانجي‌گران بين‌المللي كه سال‌هاست به دنبال كمك به جمهوري آذربايجان و ارمنستان و دستيابي به يك نقطه عطف در بهبود روابط بين اين دو كشور هستند، نگراني خود را بابت اين درگيري‌ها در ناگورنو مذكور ابراز داشته و امريكا بار ديگر درخواست خود را مبني بر نشست ميان روساي جمهوري ارمنستان و جمهوري آذربايجان براي انجام مذاكرات مطرح كرده است.
وزارت دفاع جمهوري آذربايجان اعلام كرد، سربازان ارمنستان در چند روز گذشته فعاليت‌هاي نظامي خود را افزايش داده و به مواضع سربازان جمهوري آذربايجان حمله كرده‌اند. اين وزارت خارجه با اعلام اينكه سربازان ارمنستان عقب رانده شدند، در بيانيه‌اي آورده است: گروه‌هاي تجسس و خرابكاري نيروهاي مسلح ارمنستان تلاش كردند تا در خط ارتباط ميان سربازان در سراسر مرز ناگورنو قره باغ نفوذ كنند. در جريان درگيري‌ها ميان سربازان جمهوري آذربايجان و ارمنستان هشت سرباز جمهوري آذربايجان كشته شدند.
دو كشور بر سر منطقه مرزي ناگورنو قره‌باغ مدت‌هاست كه با يكديگر درگيري دارند و خشونت‌هاي پراكنده در منطقه ميان دو طرف رخ داده است. اين درگيري نيز نمايانگر افزايش تنش‌ها ميان دو كشور است. به طوري كه يكي از كارشناسان برجسته نظامي جمهوري آذربايجان مي‌گويد: باكو از سال 1994 تاكنون چنين تلفاتي را تجربه نكرده است.  

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
تبریزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
4
7
قره باغ جزو سرزمین مسلمانان و شیعیان آذربایجان است برای ما آذریهای ایران غزه و قره باغ یکی است
پاسخ ها
تبریزی اصل
| Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
آذربایجان لانه ناتو و اسرائیل و محل صدور تروریسم به ایران است چطور با مردم بی دفاع غزه در یک ردبف قرار می دهید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
تو اگر تبریزی اصل باشی من اسممو عوض می کنم/ملت ترک آذربایجان هیچ وقت ملت آذربایجان را تنها نمی گذارند.روابط اسراییا با آذربایجان به خودش ربط دارد نه به ایران به عنوان یک کشور مستقل/جوابی داری بگو/به کی ربط داره آذربایجان با اسراویل رابطه داره ...
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
5
3
اول داعش در عراق-دوم طالبان در افغانستان-سوم شورش عمران خان در پاکستان-چهارم پ ک ک در ترکیه حالا پنجمم این- چی شده تمام همسایه های ما درن فرو می پاشن
پاسخ ها
یه مسلمان
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
بسم الله الرحمن الرحيم
به امید آزادی قره باغ و الحاق دوباره آن به آذربایجان و بازگشت به آغوش اسلام
اللهم عجل لوليک الفرج
یه مسلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
2
3
بسم الله الرحمن الرحيم
به امید آزادی قره باغ و الحاق دوباره آن به آذربایجان و بازگشت به آغوش اسلام
اللهم عجل لوليک الفرج
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار