کد خبر: 661446
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: در ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت عباس(ع) در بوشهر که ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یک تن نقره به‌کار برده می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا مطاف با بیان اینکه ساخت ضریح خیمه گاه حضرت عباس (ع) از سال گذشته در بوشهر آغاز شد، اظهار کرد:  در ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) استادکارانی از اصفهان و شیراز مشارکت دارند که تاکنون نتیجه کارآنان مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه این خیمه‌گاه 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تصریح کرد: در ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) یک تن نقره می‌شود که تاکنون 500 کیلوگرم آن تامین و مصرف شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه نجاری‌های چهار طرف ضریح به اتمام رسیده گفت: قلم‌زنی این بارگاه 90درصد، خاتم‌کاری 30 درصد و شبکه‌های آن 20 درصد انجام شده است.

مطاف با اشاره به اینکه هم اینک در مرحله نصب قطعات ضریح خیمه‌گاه قرار داریم گفت: درساخت ضریح دو کیلوگرم طلابکار می‌شود بگونه‌ای که تاج ضریح  با طلا ابکاری می‌شود.

وی وزن ضریح خیمه گاه ابوالفضل(ع) را پنج تن اعلام کرد و گفت: برای ساخت ضریح 30 میلیارد ریال هزینه می شود که تمام این اعتبار از سوی مردم تامین شده و تاکنون 16 میلیارد ریال آن هزینه شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهراز انعقاد قرارداد ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) در بوشهر خبرداد و گفت: با اتمام کار ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) و نصب آن، عملیات ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) در بوشهر آغاز می‌شود.

مطاف افزود: علاوه برآن ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت قاسم (ع) نیز امسال در بوشهر ساخت آن آغاز می‌شود.

وی با قدردانی از مشارکت مردم در ساخت این بارگاه ملکوتی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان مردم سفره افطاری خود را در کنار این ضریح خیمه‌گاه می‌گستراندند و محافل قرآنی برپا می‌شد.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
0
0
ممنونم ...
ایران دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
0
0
خوب است ! اما امروز واجب تر از هرگونه فعالیت عمرانی ! تهیه یک طرح عالی مهندسی برای استوار و پایدارتر کردن امنیت و بالا بردن پدافند غیرعامل شهر مقدس کربلا و پیرامون است ! شهر مقدس کربلا از شمال شرقی و جنوب شرقی به شدت در معرض هجوم و تهدید است و از شرق با دریاچه رززازه همسایه است ! باید زاویه های باز شمال و جنوب غربی دریاچه رززازه را با ساخت یک خندق بزرگ و دیوار بلند و ستبر کامل ببندیم و به انسداد در آوریم و برجک و باروی دیده بانی و امکانات دفاعی پدید آوریم (مانند خندق و دیوار کویت در مرز عراق !!باید میان کربلا با انبار و رمادی ساخته شود ) و از سویی بزرگراههایی مستقیم از استان های شیعه جنوب شرق عراق و نجف به استان بابل و کربلا درست شود تا شیعه بی درنگ خود را از همه جا و حتی از خوزستان ایران به یاری و دفاع از کربلا برساند و یک آن حرم ها بی دفاع نمانند !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار