کد خبر: 661444
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
گزارش جدید منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا، از افزایش ۱۳۱ هزار بشکه‌ای تولیدات نفت ایران در طول ۴ ماه اول سال جاری میلادی خبر می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم: اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که ایران با تولید روزانه 3 میلیون و 247 هزار بشکه نفت در طول چهار ماهه اول سال جاری میلادی، رتبه سوم را در بین سازمان کشورهای صادر کننده نفت موسوم به «اوپک» از آن خود کرده است.

بر اساس گزارش 28 جولای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولیدات نفت خام ایران در طول چهار ماهه اول سل 2014 میلادی و در مقایسه با سال گذشته، تا حدود 131 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

علاوه براین، تولیدات نفت خام ایران در طول همین بازه زمانی نیز در مقایسه با متوسط تولیدات ثبت شده این کشور در سال 2013، 134 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

ایران با تولدی 3 هزار و 113 میلیون بشکه نفت به صورت روزانه در سال 2013، رتبه دوم را در بین کشورهای صادر کننده نفت داشت؛ تولیدات نفت خام ایران در سال 2012، 3 میلیون 387 هزار بشکه و به عبارتی 274 هزار بشکه در روز بیشتر از تولیدات فعلی بود.

عربستان سعودی در زمینه تولید نفت خام در 4 ماه اول سال جاری، با تولید 9 میلیون و 801 بشکه نفت به صورت روزانه، رتبه اول را در سازمان اوپک داراست؛ عراق نیز 3 میلیون و 29 هزار بشکه نفت در این دوره زمانی تولید کرده و در جایگاه دوم اوپک قرار گرفته است.

کل خروجی تولیدات اوپک در چهار ماهه اول سال جاری برابر با 32 میلیون و 55 هزار بشکه در روز ثبت شده است که این میزان حاکی از کاهش تولید 298 هزار بشکه نفت در مقایسه با همین دوره زمانی سال گذشته است.

بر اساس این خبر، تولیدات نفت ایران در آوریل سال جاری 3 میلیون و 230 هزار بشکه در روز بود که در مقایسه با آوریل 2013، 106 هزار بشکه افزایش داشته است.

ایران در بین کشورهای تولید کننده نفت خام جهانی، بعد از روسیه، عربستان سعودی، آمریکا، چین، کانادا و عراق، در جایگاه هفتم قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار