کد خبر: 661379
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به کاریکاتور توهین آمیز روز گذشته روزنامه آرمان به جبهه مقاومت اظهار داشت: هیچ تفاوتی بین حماس و مردم فلسطین نیست و امروز این زنان و فرزندان‌ حماس هستند که در داخل شهرها به شهادت می‌رسند.
 محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در واکنش به کاریکاتور توهین آمیز روز گذشته روزنامه آرمان به جبهه مقاومت اظهار داشت: این کاریکاتور نشان می‌دهد که این افراد نه مقاومت را می‌شناسند و نه شناخت درستی از رژیم صهیونیستی و اهداف آن دارند. 

وی با بیان این که جدا دانستن حماس از مردم غزه و فلسطین اشتباه محض است، تصریح کرد: هیچ تفاوتی بین حماس و مردم فلسطین نیست و امروز این زنان و فرزندان‌ حماس هستند که در داخل شهرها به شهادت می‌رسند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: متاسفانه این‌ها همان روزنامه‌هایی هستند که در ایامی که بیش از ۸۰۰ نفر از مردم بی‌گناه غزه به شهادت رسیدند هیچ گونه موضع گیری در خصوص مردم مسلمان غزه نداشتند و امروز هم که به میدان آمدند دست به اقداماتی می‌زنند که خلاف جریان حمایت از مردم مظلوم غزه و حماس است. 

وی در پایان با بیان این که این گونه اقدامات در راستای اهداف و برنامه‌های صهیونیست‌ها ارزیابی می‌شود، گفت: دولت و به ویژه وزارت ارشاد باید پاسخگوی اقدامات این روزنامه‌ها باشد.

گفتنی است؛ در این کاریکاتور در یک سوی میز پینگ‌پنگ فردی با پیراهن رژیم صهیونیستی (پیراهنی مرکب از رنگهای سفید و آبی، پرچم رژیم اشغالگر قدس) و در سوی دیگر فردی با پیراهن قرمز و سرآستین های سفید به چشم می‌خورند که بمبی را با راکت‌های تنیس به سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند. در این میان نیز نمادی از مردم فلسطین(خانواده‌ای که مادر خانواده روسری‌ای از چفیه فلسطینی به سر داشته وکودکان خود را در آغوش کشیده) به جای تور میز پینگ‌پنگ قرار دارند و در نهایت بمب‌های شکیک شده از سوی دو طرف نبرد در سرزمین‌های اشغالی بر روی سر مردم مظلوم فلسطین فرود آمده و آنها را هدف قرار می‌دهد. 

آنچه در این کاریکاتور که با عنوان "بازی ناجوانمردانه" به چاپ رسیده، به نحوی عجیب و بدون در نظر گرفتن واقعیت امر در سرزمین‌های اشغالگر قدس به خواننده القا می‌شود آن است که در حقیقت مردم مظلوم فلسطین هیچ یک از طرفین دعوا نیستند، بلکه تنها بی‌طرفانی به شمار می‌روند که در شلیک بمب‌ها میان دو طرف دعوا، قربانی می‌شوند.

هرچند در نگاه اول و با تفسیر کاریکاتور می‌توان طرف مقابل فردی با پیراهن رژیم غاصب صهیونیستی را نمادی از مقاومت فلسطین و بخصوص "حماس" توصیف کرد، با این حال از سوی دیگر حتی از نگاهی دیگر می‌توان طرف مقابل فرد صهیونیستی را "ایران" نیز برداشت کرد. چه آنکه پیراهنی که فرد مقابل دشمن صهیونیستی در این کاریکاتور به تن دارد، می‌تواند پیراهن تیم ملی جمهوری اسلامی ایران را هم به ذهن متبادر کند.

مشخص نیست، روزنامه آرمان بر چه اساسی در این کاریکاتور خود طرف مقابل رژیم صهیونیستی در نبرد ناجوانمردانه و ظالمانه غزه را نیز جزو عاملان و مقصران کشتار مردم بی‌گناه غزه به حساب آورده است. این در حالی است که در حقیقت بیش از دو طرف در این دعوا حضور ندارند و باید مردم مظلوم فلسطین را در حقیقت طرف مقابل رژیم اشغالگر قدس به حساب آورد.

کاریکاتوریست روزنامه آرمان در حالی مردم فلسطین را جبهه بی‌طرف! دعوای غزه عنوان و مقاومت فلسطین و صهیونیست‌ها را عاملان کشتار این مردم بی‌طرف عنوان می‌کند که خود صهیونیست‌ها چنین ادعایی ندارند. چه آنکه اخیراً نیز «آیلت شکد بن شائول» نماینده زن پارلمان رژیم‌صهیونیستی گفته است:کودکان فلسطینی باید کشته شوند تا فلسطین نسل جدید نداشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار