کد خبر: 661346
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
مسئول محصولات علوفه‌ای جهاد کشاورزی گلستان:
علوفه تولیدی در گلستان ضمن تامین نیاز این استان قسمتی از نیاز استانهای همجوار مانند استان مازندران، خراسان شمالی، سمنان را نیز تامین می کند.

مسئول دفتر ذرت و محصولات علوفه‌ای جهاد کشاورزی گلستان گفت: سطح زیر کشت ذرت علوفه ای بهاره در گلستان هزار هکتار بوده که برداشت آن در ۵۰۰ هکتار آغاز شده و هنوز نیز ادامه دارد.

غلام‌رضا شریفی جهان تیغ افزود: ذرت علوفه ای در گلستان در دو نوع بهاره و تابستانه در بیش از 7600 هکتار به زیر کشت رفته است.

وی در ادامه بیان کرد: کشت تابستانه ذرت علوفه ای تا 15 مرداد ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود سطح ذرت علوفه ای با توجه به نیاز استان گلستان به بیش از ده هزار هکتار برسد.

مسئول دفتر ذرت و محصولات علوفه ای جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: میزان برداشت متوسط ذرت علوفه ای در هر هکتار 30 تا 60 تن است.

وی افزود: کشت ذرت به علت ارزش غذایی بالا مورد توجه کشاورزان و دامداران استان گلستان قرار گرفته است

شریفی جهان تیغ همچنین گفت: ذرت گیاهی بوده با دوره رشد کوتاه و عملکرد بالابه همین دلیل به عنوان یکی از بهترین نباتات برای تولید علوفه سبز، سیلو و دانه محسوب می شود.

مسئول دفتر ذرت و محصولات علوفه ای جهاد کشاورزی گلستان افزود: استان گلستان با توجه به تناوب آب و هوایی از مناطق مستعد کشت و تولید ذرت علوفه ای بوده و به همین علت به عنوان کشت دوم پس از برداشت گندم قرار دارد.

شریفی جهان تیغ گفت: با توجه به خشکسالی اتفاق افتاده و فقر مراتع و نیاز روز افزون به مواد پروتئینی لزوم توسعه کشت محصولات علوفه ای با توان تولید بالا نیاز است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر