کد خبر: 661315
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: تحجر و تجدد آفت‌هايي هستند كه از صدر اسلام بوده و ضربه‌هاي سنگيني به دين وارد كرده است.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: تحجر و تجدد آفت‌هايي هستند كه از صدر اسلام بوده و ضربه‌هاي سنگيني به دين وارد كرده است.
به گزارش رسا، آيت الله محسن مجتهدشبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي ديروز در ديدار مديران و مسئولان نهاد رهبري در دانشگاه‌هاي استان، با تأكيد بر ترويج فضاي معنوي در دانشگاه‌ها افزود: آسيب‌هاي فرهنگي بايد بيش از پيش در دانشگاه‌ها مورد بررسي و تبيين قرار گيرد. امروز تلاش غرب در قالب تهاجم فرهنگي انحراف فكري و عقيدتي جوانان تحصيلكرده است، نوك پيكان حملات فرهنگي دشمن متوجه دانشگاه هاست. وي با تأكيد بر اينكه افراط و تفريط آسيب اصلي محيط‌هاي آموزشي است، تصريح كرد: متأسفانه در طول تاريخ دين مبين اسلام بدترين ضربه‌ها را از ناحيه افراط و تفريط عده‌اي ناآگاه متحمل شده است، اگر اعتدال در امور مورد غفلت قرار گيرد، به جاي جلب حداكثري، دفع مضاعف از دين را شاهد خواهيم بود. آيت‌الله مجتهدشبستري در ادامه تحجر و تجددطلبي به معناي غرب‌زدگي را مصداق افراط و تفريط در دانشگاه‌ها دانست و با بيان اينكه بايد به دنبال اسلام حقيقي باشيم و مانع غرب‌زدگي و گرايشات غربي در دانشگاه‌ها شويم، تأكيد كرد: استادان دانشگاه بايد در كنار تدريس علوم به بيان و تبيين اسلام و آگاه‌سازي دانشجويان نسبت به شبهات، انحرافات و افراط و تفريط در دين بپردازند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
0
0
متاسفانه "فاصله معنائی بین روشنفکر ومتجدد در کشور انچنان به هم امیخته شده است "که هر فرد روشنفکر در
جامعه ایران"اگر مانند غرب فکر نکند"
متحجر می شود"ازطرف دیگر هرفردی که ادای غربی ها را دراورد "تصورمی کند روشنفکر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار