کد خبر: 661314
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
تمامي جريان‌ها و گرو‌ه‌هاي سياسي در ايران كه هر كدام به نوعي در چارچوب خانواده انقلاب اسلامي به شمار آمده و به قانون اساسي و جمهوري اسلامي اعتقاد دارند نگاهي نسبتاً مشترك و نزديك به هم نسبت به رژيم صهيونيستي دارند.
دكتر يدالله جواني
تمامي جريان‌ها و گرو‌ه‌هاي سياسي در ايران كه هر كدام به نوعي در چارچوب خانواده انقلاب اسلامي به شمار آمده و به قانون اساسي و جمهوري اسلامي اعتقاد دارند نگاهي نسبتاً مشترك و نزديك به هم نسبت به رژيم صهيونيستي دارند. اين نگاه مشترك، از يك طرف به جعلي و نامشروع بودن اين رژيم و از طرف ديگر به جنايات و آدم‌كشي‌هاي بي‌حد و مرز صهيونيست‌ها بر مي گردد؛ جنايات و خون‌آشامي‌ها و كودك‌كشي‌هايي كه جهانيان در جنگ غزه مشاهده كردند. بر اساس همين نوع نگاه، هيچ‌يك از جريان‌ها و گروه‌هاي سياسي شناخته شده و مطرح در ايران، موضوع مذاكره، رابطه يا ضرورت به رسميت شناختن اين رژيم از سوي جمهوري اسلامي را مطرح نمي‌كنند.

لكن نگاه‌ها در خصوص رژيم حاكم بر ايالات متحده امريكا متفاوت بوده و بين جريان‌ها و گروه‌هاي سياسي ديدگاه‌هاي متفاوتي وجود دارد. برخي بر اين عقيده بوده و هستند كه هر چند امريكا از رژيم صهيونيستي و حاميانش به صورت همه جانبه حمايت مي‌كند لكن مي‌توان بين اين دو رژيم تفاوت قائل بود و بين آن دو با ايجاد تعارض در منافع، در نهايت رژيم امريكا را از صهيونيست‌ها جدا كرد. كساني كه چنين نگاهي را به رابطه ميان امريكايي‌ها و صهيونيست‌ها دارند در نهايت به برقراري رابطه با امريكا مي‌انديشند و برقراري چنين رابطه‌اي را به نفع ايران ارزيابي‌ مي‌كنند.

با توجه به اينكه چنين نگاهي در برخي از افراد مرتبط با دولت يازدهم وجود دارد و اين افراد تلاش مي‌كنند ديدگاهشان را به جامعه و مسئولان در سطوح مختلف القا نمايند، بايد گفت اساساً اينگونه انديشيدن و تصور امكان تفكيك ميان امريكا و رژيم صهيونيستي در مقطع زماني كنوني، يك خطاي راهبردي بيش نخواهد بود. دست‌اندركاران دولت يازدهم و به ويژه مسئولان در عرصه ديپلماسي كشور و دستگاه سياست خارجي، بايد با هوشمندي هرچه تمام اين موضوع را مورد توجه قرار داده و مراقبت كنند تا خداي ناكرده ارتكاب چنين خطاي راهبردي در تاريخ انقلاب اسلامي به نام آنان ثبت نگردد. رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در سال‌هاي اخير،‌ همواره مسئولان و كارگزاران نظام را نسبت به تلاش دشمن براي ايجاد اختلال در محاسبات مسئولان هشدار داده‌اند. معظم‌له چند روز پيش در ديدار مسئولان و كارگزاران نظام در همين خصوص فرموند: «رفتار امريكا و قدرت‌هاي سلطه‌گر مانند رفتار شيطان است، چرا كه آنها همواره تلاش دارند با تهديد و تطميع و به ويژه با وعده‌هايي كه هيچ‌گاه به آنها عمل نمي‌كنند، كشور‌هاي ديگر را مرعوب و تحت سلطه خود در آورند و شيطان نيز تلاش دارد با تهديد و تطميع، دستگاه محاسباتي انسان را از كار بيندازد و او را دچار خطاي در محاسبه كند.»

مقام معظم رهبري در همين راستا با اشاره به رفتار امريكايي‌ها در قبال ملت ايران در دهه‌هاي اخير و خصوصاً فشار‌ها بر جمهوري اسلامي در موضوع هسته‌اي، ناكارآمدي دو ابزار اصلي دشمن يعني «تهديدنظامي» و «تحريم» را باعث روي آوردن استكبار به ايجاد اختلال در نظام محاسباتي دستگاه‌ها و مقامات ايراني برشمردند و فرمودند: دشمن مي‌داند كه جمهوري اسلامي اگر هدفي را بخواهد آن را به دست مي‌آورد، بنابر اين درصدد است با ايجاد اختلال محاسباتي مسئولان ايراني، كاري كند كه آنها اهداف مغاير با منافع امريكا را در دستور كار قرار ندهند كه اين همان جنگ نرم است كه سال‌ها پيش مطرح شد.» بدون ترديد يكي از حوزه‌هاي تلاش دشمن براي ايجاد اختلال در نظام محاسباتي دستگاه‌ها و مقامات ايراني، همين موضوع مورد اشاره در اين نوشتار است.

تلاش دشمن به گونه‌اي است كه عده‌اي تصور كنند راه حل مشكلات كشور، كنار آمدن با امريكا يا به تعبيري ديدن دم كدخداي جهان است! اين عده براي هموار ساختن راه مذاكره و رابطه با امريكا، به دنبال القاي تفكيك و جداسازي امريكا از رژيم صهيونيستي هستند و اين نوع نگاه در شرايط كنوني، محصول همان اختلال در محاسبات است.
جمهوري اسلامي با رژيم صهيونيستي به دليل نامشروع و جعلي بودن از يك طرف و قتل و غارت و جناياتش عليه بشريت و خصوصاً فلسطيني‌هاي مظلوم از طرف ديگر، هرگز رابطه برقرار نخواهد كرد. گرچه امريكا مانند رژيم صهيونيستي يك رژيم جعلي نيست، لكن خلق و خوي استكباري، قتل و غارت و جنايت ضدبشري از سوي امريكايي‌ها، به مراتب بيشتر از صهيونيست‌ها بوده و رژيم جعلي و كودك‌كش صهيونيستي به پشتوانه دولت ايالات متحده با خيال راحت جنايت مي‌كند.  اگر حمايت‌هاي غرب و خصوصاً امريكا نبود، رژيم صهيونيستي جرئت نمي‌كرد چنين جنايت‌هايي را مرتكب شود.

با نگاهي واقع‌بينانه، عامل اصلي جنايات رژيم صهيونيستي طي 66 سال گذشته امريكايي‌ها هستند. بنابر اين كساني كه به فكر جداسازي امريكا از رژيم صهيونيستي هستند، بايد امريكا را بيشتر مورد مطالعه قرار دهند. شناخت دقيق چهره و ماهيت امريكا نشان مي‌دهد كه تصور تأمين منافع ملت ايران از طريق امريكا فقط يك سراب ناشي از اختلال محاسباتي است. حضرت امام خميني (ره)، بيش از هركس ديگر ماهيت ايالات متحده را شناخته بود و اينك رهبر فرزانه انقلاب اسلامي نيز بر اساس همين شناخت دقيق و واقع‌بينانه است كه مي‌فرمايند، ‌امريكا دشمن اصلي ملت ايران، انقلاب اسلامي و نظام سياسي ايران است. اين ذات سراسر شر و ددمنش دولتمردان ايالات متحده است كه هويت مستقل ملت ايران را بر نمي‌تابد. اگر رژيم صهيونيستي ذاتاً شرور و خون‌آشام است،‌اين شرارت و خون‌آشامي، اساسش در رژيم ايالات متحده امريكاست. رژيم ايالات متحده امريكا از ابتداي شكل‌گيري تا به امروز پرونده‌اي سراسر سياه در حوزه‌هاي گوناگون دارد. نگاه حضرت امام (ره) به امريكا، بر اساس همين پرونده سراسر سياه و ضدبشري است.

عبارت‌هاي زير، نمونه‌هايي از نگاه حضرت امام به امريكا بوده و مسئولان بايد اين عبارت‌ها را براي هر نوع تصميم‌گيري در حوزه سياست خارجي،‌ مورد توجه خاص قرار دهند:
- امريكا دشمن شماره اول بشر و ماست.
- امريكاي جهانخوار بزرگ‌ترين دشمن اسلام و مسلمانان جهان است.
- امريكا دشمن شماره يك مردم محروم و مستضعف جهان است.
- امريكا براي سيطره سياسي و اقتصادي و فرهنگي و نظامي خويش بر جهان، از هيچ جنايتي خودداري نمي‌كند.
- امريكا دشمن همه اديان است.
- امريكا و اسرائيل با اساس اسلام دشمنند.
- خطر امريكا به حدي است كه اگر كوچك‌ترين غفلتي كنيد،‌ نابود مي‌شويد.
- دنيا بداند كه هر گرفتاري كه ملت ايران و ملل مسلمين دارند،‌از جانب امريكاست.
- امريكاست كه از اسرائيل و هواداران آن پشتيباني مي‌كند، امريكاست كه به اسرائيل قدرت مي‌دهد كه اعراب مسلمان را آواره كند.
- دولت غاصب عراق به دستور امريكا مدت‌هاست به ايران تجاوز مي‌كند.
- اگر قدرت امريكا نبود، اسرائيل هم نمي‌توانست اين كار سفاكانه را بكند.
آري بر اساس ذات شرور و مواضع و رفتار ضدبشري امريكا بود كه حضرت امام (ره)، امريكا را شيطان بزرگ ناميدند. مراقب باشيم اين شيطان بزرگ، ما را دچار اختلال محاسباتي نكند. بايد بدانيم اگر با مذاكرات تاكتيكي با امريكا، موضوع هسته‌اي به ظاهر حل گرديد، لكن دشمني امريكا با ملت ايران تا زماني كه بر هويت مستقل خويش تأكيد دارد، پابرجا خواهد بود. بايد بدانيم كه امريكا و رژيم صهيونيستي در شرايط حاضر، دو روي يك سكه‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار