کد خبر: 661279
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
محمدجواد ظریف و سیدحسن نصرالله در گفت‌وگوی تلفنی آخرین تحولات منطقه، وضعیت فلسطین و اوضاع باریکه غزه را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند.

 

خبرگزاری ایسنا: محمدجواد ظریف و سیدحسن نصرالله در گفت‌وگوی تلفنی آخرین تحولات منطقه، وضعیت فلسطین و اوضاع باریکه غزه را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند.

دو طرف با ابراز نگرانی از فتنه طائفی در منطقه و اقدامات تفرقه‌افکنانه که با هدف تضعیف جهان اسلام صورت می‌گیرد لزوم هشیاری و همبستگی ملت‌های مسلمان برای خنثی کردن این فتنه و حرکت به سمت تامین مصالح و منافع کشورهای اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کردند.

در تماس تلفنی ظریف با سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان دو طرف لزوم تحقق خواست‌های مردم غزه و به ویژه رفع محاصره از ساکنان بی‌دفاع غزه را مورد تاکید قرار دادند.

ظریف هم‌چنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آستانه روز قدس و تاکیدات ایشان بر لزوم حمایت از مقاومت و ایستادگی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی بر دستور ویژه روحانی برای حمایت از مقاومت و جلوگیری از فاجعه انسانی تاکید کرد.

او در این تماس تلفنی خاطرنشان کرد: ایران از خواست مشروع مردم فلسطین حمایت می‌کند و هوشیاری جهان اسلام برای تحقق خواست مردم فلسطین ضروری است.

وزیر امور خارجه هم‌چنین با تاکید بر آمادگی کامل دولت و ملت ایران برای ارسال کمک‌های امدادی و دارویی به باریکه غزه، تاخیر در روند ارسال این کمک‌ها و بروز مشکلاتی به دلیل بسته بودند گذرگاه رفح را مورد اشاره قرار داد.

وی برخی اقدامات انجام شده از سوی ایران با استفاده از ظرفیت ریاست دوره‌یی‌اش در جنبش غیرمتعهدها از جمله ارسال پیام‌ها و انجام تماس‌های تلفنی از سوی رییس‌جمهور، تحرکات دیپلماتیک انجام شده توسط وزارت خارجه و استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی پارلمانی درباره تحولات اخیر غزه و حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین را تشریح کرد.

دبیرکل حزب الله نیز با تجلیل از بیانات اخیر رهبری معظم انقلاب در اعلام حمایت ایران از جبهه مقاومت ضدصهیونیستی بر ضرورت حمایت از همبستگی و وحدت میان گروه‌های فلسطینی در شرایط حساس کنونی در تمسک به روحیه مقاومت و ایستادگی دربرابر زیاده‌خواهی‌های رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد.

سیدحسن نصرالله با تشریح تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در حملات بی‌رحمانه به باریکه غزه خاطرنشان کرد: این حملات ددمنشانه بحران انسانی فاجعه باری را پدید آورده که مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت به شمار می‌آید.

وی با قدردانی و تجلیل از مواضع اصولی و دیپلماسی فعال سیاسی ایران در عرصه منطقه‌یی و بین‌المللی برای حمایت از مردم فلسطین گفت: بدون شک باید از ظرفیت‌های موثر منطقه‌یی و بین‌المللی برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف این جنایات و جلوگیری از رفتارهای ناقض حقوق بین‌الملل استفاده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار