کد خبر: 661259
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
در اولین روز اجرا ؛

نمایش " باغ دلگشا " به نویسندگی و کارگردانی پری صابری اولین اجرای خود را ویژه عکاسان بروی صحنه می برد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، این اثر نمایشی، که از روز چهارشنبه 8 مردادماه اجرای خود را در تالار وحدت آغاز خواهد کرد، در همین روز ساعت 19 میزبان عکاسان رسانه ها، خبرگزاریها و نشریات خواهد بود.

علیرضا شجاع نوری، مهدی تقی نیا، محمداحدی، علیرضا ناصحی، فروغ قجابگلی، الهام یگانی، نازنین بابایی، پژمان کاشفی، علی لیاقی، امین آذری، فرشته نوید، حمید رضا خلیلی در "باغ دلگشا " نقش آفرینی می کنند.

از دیگر عوامل این گروه می توان به حرکت آفرینان: سروش کریمی نژاد،مهرداد آبجار،کیوان نظیفی،محمود فیضی، مجید فاطمی، سینا رضاقلی،تهمینه شهمیری نوری، فرشته نوید،مهسا قنائی،شروین رضایی، کوثر علیمددی، فهیمه محمدی مهشید نوروزی ، اهنگساز: ابراهیم اثباتی ، آواز: حمید رضا ترکاشوند، سوسن سپهری ، گروه کر : رزماری عیسی پور ، ریچارد عیسی پور، آناهیتا دری ، طراح حرکات موزون: نادر رجب پور ، مجری طرح: حجت علیخانی ، برنامه ریز، منشی صحنه: منصوره علی یاری ، طراح صحنه: رضا مهدی زاده ، طراح لباس: منیره ملکی و .... اشاره کرد.

داستان این نمایش برگرفته از زندگی، احوالات و شعر و شاعری سعدی به روایت پری صابری با دو بیت: بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار آغاز می‌شود که زینت‌بخش سر در سازمان ملل نیز می‌باشد و همین گویای قابل درک بودن زبان سعدی برای همه ملل جهان است که از خلقت و یکی بودن گوهر وجود ابنای بشر می‌گوید. سپس راوی برای مردم از اتفاقات زمان سعدی می‌گوید که چه‌ ها بر او گذشته؟! از زبان وی می‌شنویم گر چه سعدی به ظاهر آرام گرفته ولی صدایش از میان کلیات و بوستان و گلستان شنیده می‌شود. که تنها صداست که می‌ماند. از میان حمله مغولان و فرار مردم سعدی خود ظاهر می‌شود و روایتگر داستان زندگی‌اش می‌گردد. از دیدار با انیسی که عشق زندگی‌اش می‌شود در باغ بهشت می‌گوید، از نهیبی که به مادرش در جوانی زده و ابراز پشیمانی کرده می‌گوید، از درد یتیمی پس از مرگ پدر فغان می‌کند و اشک می‌ریزد، از جور پادشاهان زمانه‌اش به مردم درمانده حکایت می‌کند.
اجرای عموم " باغ دلگشا " از روز پنجشنبه 9 تیرماه ساعت 19 در تالار وحدت بروی صحنه می رود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار