کد خبر: 661232
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
ویژه برنامه های شبکه چهار برای عید فطر اعلام شد
گروه دانش شبکه فرهیختگان به مناسبت فرارسیدن عید فطر و استشمام بوی خوش آن از پنجره ملکوتی رمضان، برای روز های دوشنبه و سه شنبه پیش رو ویژه برنامه ای دو قسمتی با عنوان«سی روز بندگی» را ساعت 22:30 به مدت 2 ساعت روی آنتن می برد.
جشن سی روز بندگی در تلویزیونگروه دانش شبکه فرهیختگان به مناسبت فرارسیدن عید فطر و استشمام بوی خوش آن از پنجره ملکوتی رمضان، برای روز های دوشنبه و سه شنبه پیش رو ویژه برنامه ای دو قسمتی با عنوان«سی روز بندگی» را ساعت 22:30 به مدت 2 ساعت روی آنتن می برد.

به گزارش «جوان» به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، مریم فیروزی تهیه کننده این جنگ شبانه "سی روز بندگی"را جنگی شاد با در نظر گرفتن ویژگی های خاص مخاطبان خواند و افزود: در این برنامه ضمن مرور و تبیین آثار مثبت روحی و روانی ماه مبارک رمضان، راهکار های حفظ و نگهداری این فضا و حال معنوی تا سال آینده نیز بررسی می شود.

فیروزی از پخش پشت صحنه و مرور ویژه برنامه های شبکه چهار در ماه بندگی خبر داد و افزود: در جنگ "سی روز بندگی"همه برنامه های تولیدی زنده و تأمینی که در ماه صیام روی آنتن شبکه فرهیختگان رفت، بررسی می شود و با عوامل و دست اندرکاران برنامه های پرمخاطبی نظیر «رهیافت، یک نفس تا زندگی، راز، گفتگوی تنهایی، نمای 4، و برنامه ی جدید چهار فصل و...» گفتگو می شود.

این تهیه کننده از تولید و پخش کلیپ، نماهنگ، سرود، تواشیح و گزارش های مردمی خبر داد و گفت: محور بعدی این برنامه یاد خدا و دستگیری از مستمندان است. به این دلیل در یکی از بخشها میهمانانی از بهزیستی در برنامه حضور خواهند داشت و با خیرینی که از ایتام نگهداری می کنند بیشتر آشنا خواهیم شد.

تهیه کننده جنگ شبانه شبکه چهار افزود: در این برنامه ضمن بررسی چگونگی برپایی مراسم های شاد و اعیاد در اسلام و ایران، عید فطر در زبان فارسی از نگاه ادبیات و شعر پارسی نیز بررسی می شود. او همچنین از توصیه های کارشناسان برای استفاده بهینه از اوقات فراغت، بررسی نشر کتاب در اوقات فراغت، چگونگی بهره مندی از اوقات فراغت، توصیه به سفر و طبیعت گردی با رعایت استانداردها و مسائل مربوط به حفظ محیط زیست، پرداختن به ورزش در مدل های حرفه ای و قهرمانی و عدم استفاده از دارو های نیروزا خبر داد.

گفتنی است در پایان مریم فیروزی از حضور دکترغلامعلی افروز"استاد دانشکده روان شناسی دانشگاه تهران"، نصیری"مدیر کل مشارکتهای مردمی بهزیستی"، دکتر افشین یدالهی"ترانه سرا"، محمدعلی اینانلو"مستند ساز" و میهمانانی از سازمان محیط زیست و میراث فرهنگی کشور در برنامه نیز خبر داد و گفت کارگردانی این برنامه را مهدی غفاری بر عهده دارد و مهندس فرهید فصیحی آنرا اجرا می کند.

رهیافت ویژه عید فطر

برنامه رهیافت شبکه چهار، به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر، سه شنبه ساعت 18:30 روی آنتن می رود.

به گزارش «جوان» به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، برنامه رهیافت پیش رو با پخش نماهنگ و قوالی موسیقی مقام پاکستانی با موضوع پیامبر توسط نصرت فتحعلی خان"خواننده پاکستانی" شروع و با سخنان دکتر علی اکبر علیخانی، استاد دانشگاه تهران با موضوع آموزهای نبوی در عصر جهانی شدن ادامه می یابد.

گفتنی است در بخش گفتگو با رضا مهدوی"پژوهشگر موسیقی"در خصوص موسیقی فیلم ماندگار محمد رسول ا... گفتگو می شود. پخش نماهنگ هایی از مساجد و سخنان پیامبر در حجه الوداع از آیتم های تماشایی این برنامه است.

یاد آور می شود «رهیافت»عنوان ویژه برنامه ای است که گروه معارف و اندیشه دینی شبکه چهار در طول ماه مبارک رمضان، هرشب روی آنتن برده است.

طنز پیشگان به سراغ لوییس می رود

مستند سینمایی وکمدی «دیوانگی، به سبک جری لوییس» روز چهار شنبه ساعت 15در قالب برنامه «طنز پیشگان» روی آنتن می رود.

به گزارش«جوان» به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، این مستندکمدی ضمن بررسی کارنامه هنری کمدین بزرگ آمریکایی جری لوئیس، با خود او نیز گفتگو می کند.

گفتنی است: جری لوییس در سال ۱۹۶۰ در فیلم «پادو» بازی کرد. فیلمی که نخستین کار او در زمینه تهیه کنندگی و کارگردانی بود. لوییس این فیلم را در هتل «فونتن بلو» در میامی و با بودجه‌ای بسیار کم ساخت. در آن زمان لوییس روزها در هتل فیلم بازی می‌کرد و شب‌ها در آن برنامه اجرا می‌کرد.او برای ساخت فیلم«پادو»از دوربین‌های ویدیویی و دوربین‌های مداربسته استفاده می‌کرد تا بتواند در هنگام بازی صحنه‌ها را ببیند. بعد از آن بود که این شیوه یک روش استاندارد برای ضبط فیلم‌های هالیوود شد. از دیگر فیلم‌هایی که در آنها لوییس هم بازیگر و هم کارگردان بود می‌توان به «مرد خانم‌ها»، «پسر پیغام رسان» و فیلم معروف «پروفسور دیوانه» اشاره کرد. از سال ۱۹۶۶ یعنی وقتی چهل سال داشت دیگر لوییس آن جوان لاغر و چابک نبود. او دیگر کندتر کار می‌کرد و بازی برایش سخت شده بود. از آن سال بود که فروش فیلم‌هایش رو به کاهش نهاد تا جایی که شرکت فیلم سازی پرامونت پیکچرز احساس کرد دیگر به فیلم‌های کمدی جری لوییس نیازی ندارد. از آن پس لوییس به فکر ساخت فیلم‌های شخصی افتاد. در سال ۱۹۷۲ فیلم اکران نشده «روزی که دلقک گریه کرد» را ساخت.این فیلم داستانی درام داشت که در اردوگاه نازی‌ها اتفاق افتاد. لوییس دلیل اکران نشدن این فیلم را مشکلات در امور مالی ذکر کرد. ولی اخیراً در کتاب «مارتین و من» نوشت که دلیل اصلی اکران نشدن آن فیلم این بود که خود از کارش راضی نبود. از فیلم‌های بعدی جری لوییس«کار سخت»، «سلطان کمدی»،اثر مارتین اسکورسیزی که در آن با رابرت دنیرو همبازی بود، «رویای آریزونا» و آخرین کارش «استخوان‌های خنده دار» هستند. اما لوییس در اروپا محبوب باقی‌ماند. منتقدین اروپایی همواره او را بازیگری تحسین برانگیز دانسته‌اند که روی تک تک حرکاتش تسلط کامل دارد و از این زاویه او را قابل قیاس با هوارد هوکس و آلفرد هیچکاک می‌دانند. باوجود این که لوییس دیگر در فیلم‌های کمدی ظاهر نمی‌شود ولی هنوز هم مردم او را دوست دارند و حرف‌های بامزه او به صورت تکه کلام‌هایی درآمده که در فرهنگ محاوره آمریکا جا بازکرده‌است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار