کد خبر: 661178
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
رئیس شبکه هپاتیت کشور
رئیس شبکه هپاتیت کشور نسبت به شیوع بالای بیماری کبدچرب در بین کودکان به دلیل تغذیه نامناسب و کم‌تحرکی هشدار داد و گفت: ۷درصد دانش‌آموزان مقطع راهنمایی در کشور کبدچرب دارند.

سید موید علویان گفت: بیماری هایی مثل فشار خون بالا، دیابت و کبد چرب مخصوص بزرگسالان نیست بلکه طبق مطالعه انجام شده در 150 کودک 6ماهه تا 15 ساله نشان داد که حدود 2.3 درصد آنها در سونوگرافی شکم به کبد چرب مبتلا بوده اند.

این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه این عوارض در نتیجه وجود سندروم متابولیک از سال‌ها قبل در بدن ایجاد می‌شود تصریح کرد: مصرف هله‌هوله،چیپس و پفک،فست فود و تنقلات ناسالم باعث شیوع این بیماری در کودکان شده است.

وی گفت: حتی شیوع فشار خون بالا، چربی و قند خون بالا و سطح انسولین در کودکان چاق دیده می شود و این در حالی است که برخلاف گذشته،والدین توجهی به سلامت و تغذیه کودکان خود ندارند و به راحتی غذاهای آماده و پرچرب را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

رئیس شبکه هپاتیت کشور ادامه داد: باید برای آینده کودکانمان به فکر باشیم و سالهای بعدی آنها را با بیماری همراه نکنیم و به جای دادن غذاهای آماده،برنامه تغذیه‌ای آنها را اصلاح کنیم و به جای صرف وقت طولانی برای بازی‌های رایانه ای برای تحرک بیشتر آنها را تشویق کنیم.

وجود روغن پالم و شیوع بیماری های دیابت،کبدچرب و قلبی

این فوق تخصص گوارش و کبد در پاسخ به این پرسش که مصرف روغن های دارای اسید چرب و ترانس از جمله روغن های پالم تصریح کرد: میزان چربی اشباع نشده در روغن اگر بالا باشد زمینه ابتلای افراد را به بیماری های کبدچرب،دیابت و قلبی و عروقی افزایش می دهد.

علویان افزود: یکی از دلایل مهم شیوع و افزایش این بیماری ها روغن نامناسب است که باید صنعت،سلامت‌محور شود.این درحالی است که بیماری های قلبی و عروقی و شیوع کبدچرب در سنین پایین در کشور بالا است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار