کد خبر: 661168
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
در راستاي تحقق توسعه بنادر و حمايت از سرمايه گذاران بخش هاي مختلف در اين حوزه که يکي از اهداف وزارت راه و شهرسازي است امروز چهارشنبه 1 مرداد ماه 1393 تفاهم نامه اي في ما بين سازمان بنادر و دريانوردي و بانک توسعه صادرات با هدف تسهيل در روند اعطاء تسهيلات بانکي به سرمايه گذاران حوزه دريايي و بندري طي مراسمي منعقد گرديد.
به گزارش خبرنگار پورت پرس، در راستاي تحقق توسعه بنادر و حمايت از سرمايه گذاران بخش هاي مختلف در اين حوزه که يکي از  اهداف وزارت راه و شهرسازي است روز چهارشنبه 1 مرداد ماه 1393 تفاهم نامه اي في ما بين سازمان بنادر و دريانوردي و بانک توسعه صادرات با هدف تسهيل در روند اعطاء تسهيلات بانکي به سرمايه گذاران حوزه دريايي و بندري منعقد گرديد.
 
يکي از مهمترين دستاوردهاي سازمان بنادر و دريانوردي و همچنين بانک توسعه صادرات ايران است که بر حمايت از توسعه صادرات و در جهت اجراي قانون تسهيل اعطاء ‌تسهيلات بانکي،کاهش هزينه هاي طرح و تسريع در اجراء‌ طرح هاي توليدي از سوي سرمايه گذاران مي باشد.
 
در اين نشست دکتر علي جهانديده نماينده سازمان بنادر و دريانوري، گفت: در راستاي حمايت از طرح هاي توسعه حمل و نقل کشور اراده بالقوه به اراده عملي مبدل شده و اين تفاهم نامه باعث جذب بيشتر سرمايه گذاران در بنادر خواهد شد و اميد است بانک توسعه صادرات ايران در آينده اي نه چندان دور به يک بانک دريايي مبدل شود.
 
وي افزود، 90% از صادرات و واردات کشور از طريق درياست و بايد زير ساخت هاي لازم در بنادر را توسعه داده و با حضور سرمايه گذاران در اين بخش آن را به جايگاه اصلي خود برسانيم که آن رقابت با بنادر منطقه حاشيه خليج فارس است.
وي با بیان اینکه ایران به لحاظ جغرافیایی در چهارراه اقتصادی جهان قرار دارد و می تواند به عنوان لجستیک بیش از 500 میلیون نفر جمعیت در شمال و جنوب کشور عمل کند، گفت : پرواضح است که برای پشتیبانی این موضوع باید زیرساخت های متعددی ایجاد کنیم.
 
وي در ادامه افزود : تفاهم نامه امروز سازمان بنادر و دریانوردی با بانک توسعه صادرات جذابیت سرمایه گذاری در بخش بندری و دریایی را بیش از پیش می کند.
 
دکتر جهاندیده تأکید کرد : این تفاهم نامه در راستای حمایت از طرح های توسعه ای در بنادر، شکوفایی کارآفرینی و توسعه زیرساخت ها در حمل و نقل دریایی کشور به امضا رسید.
 
معاون امور بندری سازمان بنادر توضیح داد : سازمان بنادر بیش از 3500 میلیارد تومان عقد قرارداد داشته که 2 هزار میلیارد تومان نیز طرح های در حال مطالعه دارد و امیدواریم با امضای این تفاهم نامه ارزش افزوده در بنادر ارتقا یابد.
 
همچنين در پايان دکتر مجتبي هراتي نيک عضو هيئت عامل بانک توسعه صادرات اعلام کرد: سالانه مبلغي بالغ بر 30 هزار ميليارد تومان براي تسهيلات سرمايه گذاران در بخش بندري و دريا در نظر گرفته شده است.
 
وي در ادامه افزود: بانک توسعه صادرات ايران تا به امروز در بخش حمل و نقل حضور فعال داشت و همچنين در بخش بانکرينگ پروژه اي را در چابهار آغاز کرده که با پايان آن ايران هم جزء کشورهاي تأمين کننده سوخت کشتي در خليج فارس خواهد شد.
 
شايان ذکر موضوع مشارکت بانکها در ارايه تسهيلات بانکي به سرمايه گذاران بندري از سال 1386 مصوب مجلس محترم شوراي اسلامي بوده که پس از 7 سال با پيگيري هاي معاونت امور بندري و اداره سرمايه گذاري سازمان بنادر و دريانوردي به سرانجام رسيد.
 
 حال در اين خصوص انتظار مي رود اين امر باعث تشويق سرمايه گذاران جهت توسعه و تجهيز بنادر کشور گرديده و نقش قابل توجهي در رفع و يا کاهش محروميت و اشتغال زايي در مناطق بندري کشور داشته باشد.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار