کد خبر: 661167
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران از بعدازظهر دوشنبه غبار آلود می‌شود.
تسنیم: فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: با ورود توده هوای خنک از عرض‌های شمالی به سواحل دریای خزر ضمن اینکه سواحل دریای خزر را مواج می‌کند باعث کاهش دمای هوا در نیمه شمالی کشور می‌شود.

**کاهش دما در نیمه شمالی کشور و سواحل جنوبی دریای خزر

وی ادامه داد: از امروز تا سه‌شنبه شاهد کاهش 5 تا 8 درجه‌ای دما در سواحل جنوبی دریای خزر و 3 تا 5 درجه‌ای نیمه شمالی کشور هستیم درواقع هوای در نیمه شمالی کشور خنک می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعدازظهر دوشنبه تا سه‌شنبه شاهد بارش پراکنده باران و رعد‌و برق در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و خراسان شمالی هستیم، افزود: برای دوشنبه و سه‌شنبه در کشور تنها پدیده قالب وزش باد نسبتاً شدید است.

**تهران دوشنبه بعدازظهر غبارآلود می‌شود

گودرزی بیان کرد: وزش باد شدید در روز دوشنبه باعث می‌شود شاهد گرد و خاک در شرق استان سمنان و شرق اصفهان و یزد باشیم که می‌توان گفت در این روز هوای این‌ استان‌ها غبارآلود خواهد شد همچنین اواخر دوشنبه این شرایط به جنوب قم و جنوب تهران خواهد رسید و هوای تهران و قم را غبارآلود می‌کند.

وی ادامه داد: وزش باد و گرد و خاک نیز در روز دوشنبه و سه‌شنبه برای خراسان جنوبی، ایلام، خوزستان و سیستان و بلوچستان نیز پیش‌بینی شده است و این وزش باد موجب مواج شدن دریای خزر و عمان می‌شود.

**دمای امروز تهران به 41 درجه‌ سانتی‌گراد خواهد رسید


این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز هوای تهران صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی شده است و از دوشنبه بعداظهر شاهد گرد و خاک بوده که این امر تا سه‌شنبه ادامه دارد.

گودرزی افزود: دمای هوای امروز تهران 41 درجه‌سانتی‌گراد، فردا 39 درجه و سه‌شنبه 38 درجه سانتی‌گراد خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار