کد خبر: 661009
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
انتشار آمار ناامید کننده در حوزه سلامت
آمارهای ناامید کننده در بحث سلامت جامعه از جمله اخباری است که اخیراً از سوی برخی رسانه ها منتشر شده و رسانه‌های معاند نیز با خوشحالی به بزرگنمایی این آمار می پردازند.
به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ نیوز، اسلام ناب محمدی برای تمام مراحل زندگی فردی و اجتماعی آدمی، برنامه ریزی کرده است تا انسان به عنوان احسن الخالقین به سعادت اخروی و دنیوی که غایت دین مبین اسلام است دست یابد.
 
اسلام از زمان تولد انسان که نطفه در رحم مادر بسته می‌شود تا مرگ آدمی که بدنش در خاک قرار می‌گیرد، برای تمام لحظات عمر انسان دستورالعملی را قرار داده است.
 
خداوند متعال، برای چگونگی کسب روزی حلال، تربیت فرزند، روابط پدر ومادر، روابط مادر و فرزند، روابط پدر و فرزند و ... برنامه دارد. به طوری که کسب روزی با تربیت فرزند ارتباط تنگاتنگی دارد. در عین اینکه خداوند بخشنده خود روزی فرزند را تضمین نموده است.
 
بنابراین زندگی به سبک اسلامی یک سری قواعد، اصول و مبانی منطبق بر فطرت انسان است که با عمل به این دستورات در تمام امور فردی و اجتماعی می‌توان به آرامش، نشاط، امنیت خاطر در زندگی دست یافت.
 
از سویی دیگر  دین جامع اسلام برای حاکمان و کارگزاران حکومت اسلامی نیز برنامه دارد که این وظایف در راستای احقاق حقوق تمام افراد در جامعه اسلامی است. از مهم‌ترین وظایف حاکم و کارگزار این است که هنگام فتنه و سختی روزگار و در شرایطی که امت دچار گمراهی و سردرگمی است، نور امید را در دل آنان بیافشاند و مردم را از ناامیدی، تفرقه و تحیر رهایی بخشد. بنابراین تأمین آرامش و امنیت جسمانی و روانی اقشار جامعه از مهم‌ترین وظایف آنان به شمار می‌رود.
 
اما سبک زندگی غربی که بر اساس منفعت سرمایه داران و اندیشه روشنفکران بی دین طراحی می‌شود با هیچ یک از اصول و مبانی دینی منطبق نیست چرا که طوری برنامه ریزی شده است تا در نهایت سرمایه داران غربی به سودهای کلان خود دست یابند و در میان روشنفکران غربی نیز با افکار منحرف خود که با شریعت فاصله بسیاری دارد به پر شدن جیب سرمایه داران منتهی می‌شود.
 
در بین برخی مسئولین و نخبگان سیاسی و غیره مانند مد شده است که نگاه، نگاه بدبینانه باشد؛ نگاه منفی باشد؛ نقاط مثبت را نبینند؛ روی نقاط منفی تکیه کنند.
 
در حالی که دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید، سکان ریاست جمهوری ایران اسلامی را در دست گرفته است، متاسفانه در طی یک سال و اندی که از این دولت  می‌گذرد، هر از چندگاهی شاهد انتشار اخبار مأیوس کننده و منفی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سلامت جامعه هستیم که از سوی برخی از کارگزاران دولت تدبیر و امید، در رسانه‌های خاص منتشر می‌شود و به یک‌باره روزنامه‌های زنجیره ای یک صدا با رسانه‌های معاند نظام به بزرگنمایی این اخبار می‌پردازند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در سخنان خود بر این مهم تاکید فرموده‌اند که در بیان مسائل مختلف کشور نکات مثبت و منفی را در کنار هم بیان کنید و در اختیار افکار عمومی جامعه قرار دهید.
 
 «ما نقاط مثبتی داریم، نقاط منفی‌ای هم داریم؛ هر دو را ببینیم. گاهی فقط نگاه منفی غلبه داده می‌شود. امروز متأسفانه انسان مشاهده می‌کند که در بین برخی مسئولین و نخبگان سیاسی و غیره کأنه مد شده است که نگاه، نگاه بدبینانه باشد؛ نگاه منفی باشد؛ نقاط مثبت را نبینند؛ روی نقاط منفی تکیه کنند.
 
در رسانه‌ها وغیررسانه‌ها مرتباً منفی‌بافی می‌شود. تا انسان می‌گوید هم چرا، میگویند آقا شما نمی‌گذارید ما واقعیات را بگوییم. میگویید سیاه‌نمائی است، میگونید فلان است؛ ما می‌خواهیم حقایق را بگوییم. نه، این یکسونگری است.
 
.... اگر فقط نقاط منفی را مشاهده کنیم - که البته نقاط منفی وجود دارد - این طبعاً واقع‌بینی نیست؛ این برآورد درستی از اوضاع کشور به ما نخواهد داد؛ منجر به ناامیدی می‌شود؛ ضرر اجتماعی‌اش هم این است.
 
 
بعضی از روزنامه‌ها هر روزی چهار تا، پنج تا تیتر دارند که هر کدام از این تیترها کافی است دل یک آدم ضعیف را بلرزاند؛ منفی، منفی، منفی، منفی! این کار را دوست می‌دارند. ... غلبه دادن نگاه منفی، خلاف واقع‌بینی است؛ موجب ناامیدی است. نقطه مقابلش هم همین جور است. یعنی غلبه دادن نگاه مثبت، بدون دیدن نقطه‌ی منفی، این هم گمراه کننده است؛ موجب یک رضایتی در انسان می‌شود که احیاناً این رضایت، رضایت کاذب است؛ این هم درست نیست. نقاط منفی را هم باید در کنار نقاط مثبت دید. این کار را کشور و نظام توانسته انجام بدهد، این کار را نتوانسته انجام بدهد؛ این دو تا را در کنار هم ببینیم. بنابراین اگر بخواهیم اوضاع کشور را درست به دست بیاوریم، باید نقاط منفی و نقاط مثبت را در کنار هم مشاهده کنیم.»  
 
(بیانات مقام معظم رهبری در میان مسئولین نظام 16/5/1390)
 
خوشحالی رسانه‌های معاند از آمار منفی حوزه سلامت ایران
 
آمارهای ناامید کننده در بحث سلامت جامعه از جمله اخباری است که اخیراً از سوی برخی از کارگزاران دولت منتشر شده و رسانه‌های معاند نیز با خوشحالی به بزرگنمایی کردن این آمار پرداخته و سعی نموده‌اند تا این آمار را به وضعیت اقتصادی افراد و افزایش اعتیاد و بیکاری و ... مرتبط کنند که البته متاسفانه شخص کارگزار هم صرفاً از این بعد مسئله را تحلیل نموده است.

در حالی که افزایش آمار طلاق و سقط جنین و ... ارتباط تنگاتنگی با تغییر سبک زندگی مردم دارد و پیروی از افکار منسوخ فمینیستی و پیروی از سبک زندگی غربی که در آن شریعت از هیچ جایگاهی برخوردار نیست، در این میان نادیده گرفته شده است.
 
رسوخ آهسته و پیوسته فرهنگ غربی
 
حضور نامیمون ماهواره به عنوان عضوی از اعضای خانواده برخی از خانواده‌های ایرانی و حضور بی هدف در شبکه‌های اجتماعی از سوی کاربران ایرانی که اغلب قشر جوان و نوجوان ر اشامل می‌شود  و این هم‌نشینی های منهای دین در خانواده‌ها، رسوخ آهسته و پیوسته فرهنگ غربی را در میان آنان به دنبال خواهد داشت که به خودی خود زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری‌های حوزه سلامت خواهد بود که در نهایت به فروپاشی بنیان خانواده‌ها می‌انجامد، همان بلایی که سال‌هاست گریبان خانواده‌های امریکایی و اروپایی را دربرگرفته است.
 
 
اما متاسفانه برخی از کارگزاران با نگاه صرفاً اقتصادی به ناهنجاری‌های حوزه سلامت، بر تهدیدات فرهنگی که شبیخون خانه‌های مردم ایران شده است و از راه رخنه فرهنگی در میان اعضای آن نفوذ پیدا می‌کند سرپوش گذاشته  و حتی استفاده از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی را یک حقوق شهروندی تلقی می‌کنند.
 
و مهم‌تر اینکه از موفقیت‌های چشمگیر حوزه سلامت که طی 35 سال و با تلاش جهادگران حوزه سلامت به ثمر نشسته است به راحتی چشم پوشی می‌شود. ساخت و تولید داروهای جدید و نو ترکیب، ریشه کن شدن فلج اطفال، ساخت تجهیزات پزشکی و ارائه روش‌های نوین در جراحی‌ها، کاهش میزان مرگ و میر مادران باردار، کاهش مرگ و میر کودکان زیر پنج سال،موفقیت‌های چشمگیر در حوزه سلول‌های بنیادی، تولید دارویی برای درمان نازایی توسط پژوهشگران کشور، ساخت نای مصنوعی به کمک مهندسی بافت توسط محققان کشور، تولید داروی زخم بیماران دیابتی، نخستین عمل پیوند دست خاورمیانه، تولید داروی کاملاً گیاهی درمان ایدز برای اولین بار جهان و .... تنها نمونه ای کوچک از پیشرفت‌های حوزه سلامت طی 35 سال عمر انقلاب اسلامی است که امید به زندگی را در میان افراد جامعه افزایش داده است.
 
 
ما آن‌ها و شما را روزی می‌دهیم؛ مسلماً کشتن آن‌ها گناه بزرگی است
 
بدون تردید مشکلات اقتصادی را نمی‌توان نادیده گرفت اما آمار بالای طلاق و سقط جنین در سطح جامعه نه فقط به خاطر بیکاری و تورم است چرا که بسیاری از خانواده‌های متمول و ثروتمند به این حرام قطعی دست می‌زنند، بنابراین علت عمده این ناهنجاری‌ها رخنه و رسوخ نگاه غرب است که از سوی سرمایه داران غربی هدایت می‌شود و به این فاجعه می‌انجامد به طوری که به اعتراف کارشناسان غربی در این سبک زندگی به فرزندآوری به عنوان یک تفریح نگاه می‌کنند و نه یک وظیفه که در نهایت زن فمینیست زده به خود اجازه می‌دهد که فرزند خود را سقط کند و البته متاسفانه این موجود زنده بر اساس گزارش پارلمان اروپا در بروکسل به مواد آرایشی تبدیل می‌شود چرا که سرمایه داران غربی، اکثراً پنهانی، از جنین‌های زنده و مرده در تولید لوازم آرایشی استفاده می‌کنند.
 
اما در اندیشه اسلامی، حیات انسان نه از بدو تولد، بلکه از دوره جنینی آغاز می‌شود. در این نگرش سقط جنین، حرام قطعی است. انسان حق ندارد به جسم خویش ضرر برساند چه برسد به اینکه حیات موجودی دیگر را به خطر اندازد. اگر هم از ترس فقر است خداوند در سوره اسرا آیه 31 می‌فرماید: فرزندانتان را از ترس فقر نکشید! ما آن‌ها و شما را روزی می‌دهیم؛ مسلماً کشتن آن‌ها گناه بزرگی است.
 
اما بسیاری از مشکلات در سایه دین مداری؛ اعتماد و حسن ظن داشتن به خداوند متعال، ایثار، انفاق و دادن زکات، رحم و مروت به هم داشتن و قناعت حل خواهد شد که بدون شک، اهتمام کارگزاران هم در احیای سبک زندگی اسلامی با بیان نقاط مثبت در راستای انتشار امید و نشاط و تلاش در سطح جامعه  بی تاثیرگذار نخواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار