کد خبر: 660998
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران:
خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران بر ضرورت توسعه زیرساخت های استفاده از CNG برای جلوگیری از قاچاق سوخت در مناطق مرزی و مناطق آزاد اقتصادی تاکیدکرد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی شمس اردکانی در جلسه ای به منظور هم اندیشی در خصوص توسعه صنعت CNG در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده ­های نفتی ایران و مسئولین طرح ملیCNG اظهار داشت: توسعه زیرساخت های استفاده از CNG راهی ضروری و اثرگذار در جلوگیری از قاچاق سوخت در مناطق مرزی و مناطق آزاد اقتصادی است.

وی افزود: اصلی­ ترین هدف طرح ملی CNG، توسعه استفاده از موتورهای گازسوز در خودروهاست که به کاهش مصرف بنزین و کاهش آلایندگی هوای کلان شهرها  منجر شود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت CNG هنوز نسبت به تعداد خودروهای گازسوز کشور و همچنین اهداف توسعه این صنعت با نقطه مطلوب  فاصله دارد، گفت:‌ رساندن تعداد جایگاه­های عرضه به تعداد استاندارد و کافی ضروری است.

در این جلسه طبق آخرین آمار، ایران دارای بیشترین خودروهای گازسوز و سومین کشور دارنده جایگاه های عرضه CNG معرفی شد.

به گزارش تسنیم، از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه در مجموع 48 جایگاه جدید عرضه سوخت‌ CNG در کشور راه‌اندازی شده و در حال حاضر 2219 جایگاه به عرضه سوخت CNG در اقصی نقاط کشور می‌پردازند. در حال حاضر در حدود 4 میلیون خودروی دوگانه سوز در کشور در حال تردد است و بر اساس نُرم جهانی هر هزار خودرو یک جایگاه، هم اکنون می بایست 4 هزار جایگاه CNG در کشور در مدار بهره برداری باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار