کد خبر: 660980
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
نسخه جدید شتاب تحت عنوان ˈشتاب ۷ˈ با ایجاد امکان انجام تراکنش های جدید در راستای افزایش تنوع خدمات شتاب متناسب با فضای گسترده کسب و کار، ارتقا امنیت و همسویی با محیط های بین المللی با هماهنگی بانک مرکزی تولید شد که به این ترتیب سبد ارائه محصولات خدمات شتاب گسترش می‌یابد.
مهر: علی سیفی مدیر سیستم های کارت خدمات انفورماتیک گفت: نسخه جدید شتاب به نام ˈشتاب ۷ˈ طراحی و به مرحله اجرا رسیده که برپایه نیازهای جدید شبکه بانکی، سطح ضریب امنیتی بالاتر، افزودن کسب و کارهای جدید و بکارگیری استانداردهای نوین تدوین و معرفی شده است.

وی افزود: با اجرایی شدن ˈشتاب ۷ˈ خدماتی مانند تراکنش های شارژ و دشارژ کیف پول الکترونیکی، خلاصه صورتحساب ۱۰تراکنش آخر، انتقال از کارت به حساب، پرداخت اقساط، لغو خرید و غیره از طریق شبکه شتاب ارائه خواهد شد. به این ترتیب سبد ارائه محصولات و خدمات شتاب ارتقا قابل توجهی خواهد یافت و در نتیجه دست کسب وکارهای بیرونی مرتبط با شبکه شتاب برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان بازتر خواهد شد.

سیفی با اشاره به بهبود امنیت در نسخه جدید شتاب، خاطرنشان کرد: در ˈشتاب ۷ˈ استانداردهای امنیتی نسبت به ویرایش قبلی شتاب تغییر یافته و با ایجاد لایه های امنیتی مناسب، هم در سطح فرآیندهای کاری و هم در سطح پیام های تبادلی مابین شتاب و اعضای آن، ارتقا مورد انتظار به وجود خواهد آمد.

وی افزود: با ارتقا امنیت شبکه شتاب، بانک ها نیز باید همسو با تغییرات مرکز شتاب عمل کنند و از آنجا که برای بانک ها هم مشخص می شود که چگونه و در چه سطح امنیتی باید اطلاعات را ارسال کنند، همین مساله به ارتقا امنیت سیستم های بانک ها نیز منجر خواهد شد.

مدیر سیستم های کارت، در مورد آخرین وضعیت آماده سازی این نسخه جدید و نحوه ادامه کار، اظهار داشت: مراحل تولید به اتمام رسیده و در حال آزمون های کیفی هستیم که پس از اتمام آن، نسخه ˈشتاب ۷ˈ عملیاتی خواهدشد. پس از اجرایی شدن نسخه جدید شتاب، هریک از بانک ها با توجه به میزان آمادگی و ارتقا سوئیچ کارت خود می توانند در فرآیند آزمون قرار گرفته و از لحاظ رعایت استانداردهای اعلامی و الزامات فنی، مورد ارزیابی قرار گیرند.

گفتنی است؛ ارتقا تعداد خدمات در شبکه شتاب از چندی قبل و طی هماهنگی با اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفته تا تنوع ارائه خدمات در این حوزه بیشتر و هم راستا با بسترهای فعلی در دنیا باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار