کد خبر: 660971
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
گزارش دانا از پروژه شکست خورده انتشار واقعی دستمزدها در فوتبال ایران
سازمان لیگ به جای شفاف سازی دستمزدها و قرارداد بازیکنان و مربیان اقدام به « شفاف بازی» با افکار عمومی کرده است و ارقام منتشر شده با حقیقت همخوانی ندارد.

به گزارش  خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا مهدی تاج رئیس سازمان لیگ از مدت ها پیش وعده شفاف سازی در فوتبال ایران و قرارداد بازیکنان و مربیان را داد او صراحتا از انتشار اصل قراردادها سخن گفت اما اکنون در عمل شاهد اتفاقی حیرت انگیز در فوتبال ایران هستیم. اتفاقی که بیشتر به نوعی ترویج دروغگویی در فوتبال دامن می زند! باشگاه ها به جای انتشار اصل قرارداد بازیکنان و مربیان شان فقط چند عدد را به عنوان رقم دستمزد بازیکنان و مربیان اعلام می کنند بدون اینکه مشخص شود مفاد دقیق قراردادها چیست.

در واقع اکنون باشگاه ها به جای شفاف سازی مشغول« شفاف بازی»! هستند. آن هم بازی با افکار عمومی و نادیده گرفتن شعور مخاطبان و فوتبالدوستان، حتی مرغ پخته هم به اخباری که تحت عنوان شفاف سازی از سوی سازمان لیگ اعلام می شود خنده اش می گیرد چه برسد به مردم فهیم و فوتبال دوست ایرانی! حتی کودکان دبستانی هم اکنون درگیر مساله تورم و افزایش قیمت ها هستند و بخوبی می دانند همه چیز در حال گران شدن است و آن موقع چطور آنها می توانند باور کنند که بازیکنی مثل آندرانیک تیموریان که فصل گذشته 2 میلیارد و 400 میلیون تومان دستمزد گرفته است در این فصل فقط یک میلیارد تومان از باشگاه استقلال پول بگیرد؟! مگر می شود بازیکنی که بخاطر پول حتی در روز آخر نقل و انتقالات گفت تا پول نگیرد قرارداد امضا نمی کند چطور  حاضر شده نسبت به فصل گذشته کمتر از نصف دستمزد بگیرد؟!

یا اینکه چه کسی باور می کند در پرسپولیس هیچ بازیکنی دستمزد میلیاردی نمی گیرد؟! یعنی باید باور کنیم نیلسون دروازه بان برزیلی کمتر از یک میلیارد تومان دستمزد می گیرد؟! مگر می توان باور کرد که گرانترین بازیکن لیگ برتر احمد آل نعمه است؟! یعنی مهدی رحمتی با قراردادی کمتر از دو میلیارد تومان به پیکان رفته است؟! مگر خود مدیرعامل باشگاه پیکان در اولین ساعات پس از امضا قرارداد صراحتا نگفت رقم قرارداد رحمتی 2 میلیارد تومان است؟!

آقای مهدی تاج رئیس سازمان لیگ باید صراحتا بتواند به این سوالات پاسخ بدهد اما بعید می دانیم او بتواند پاسخی قانع کننده به این سوالات که سوال روز فوتبالدوستان ایرانی است بدهد؟! ای کاش مهدی تاج به جای«شفاف بازی» صراحتا اعتراف می کرد که باشگاه ها زیر بار انتشار اصل قراردادها نرفته اند و با اعلام چند عدد مصلحتی( با دروغ مصلحتی فرق دارد!!) خواسته اند که به نوعی افکار عمومی را بازی بدهند. بماند که همین اعلام غیر واقعی دستمزدها مشکلات فراوانی هم برای خود باشگاه ها و بازیکنان درست کرده است. به نظر می رسد سقف قراردادها همیشه برای دور زدن وضع می شوند چه زمانی که سقف قرارداد 350 میلیون تومانی برای بازیکنان وضع شد و حاصلش بازیکنان میلیاردی امروزی شدند چه اکنون که سقف بودجه 15 میلیارد تومانی برای بودجه باشگاه ها وضع می شود و همه می دانند که دم خروس از سقف قرارداد بالا زده است!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
0
باید تاسف خورد "که پول بیت المال کشور که می تواند مشکلات خیلی از جوان های کشوررا حل کند"صرف این
ورزش پر حاشیه "که هیچ نشاطی برای جوانها نداشته "نشود"مگر این افراد با
جوان های دیگر کشور "که حقوق ناچیزی
دریافت می کنند"وزندگی پر مشگل را پشت سر می گذارند"چه فرقی دارند"
چه افتخاری برای کشور بودند"وباز متاسفم "که وزیر ورزش "نتوانسته میزان
این دستمزد ها را متعادل "با دیگر ورزش
کاران رشته های دیگر به سر انجام
برساند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار