کد خبر: 660945
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
منابع خبری گزارش دادند: پس از موافقت گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با طرح آتش بس 12 ساعته ، این آتش بس از صبح امروز به اجرا در آمد.

 

خبرگزاری ایرنا: منابع خبری گزارش دادند: پس از موافقت گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با طرح آتش بس 12 ساعته ، این آتش بس از صبح امروز به اجرا در آمد.

بر اساس این طرح، طرفین با هدف انتقال کمک های انسان دوستانه، از ساعت 7 صبح شنبه (به وقت گرینویچ) تبادل آتش را متوقف می کنند.

گفتنی است پیش از این نیز در چند مرحله آتش بس های موقت 3 تا 5 ساعته بین طرفین اعلام شده بود.

رسانه های فلسطینی گزارش دادند، با آغاز آتش بس صدای انفجارهای ناشی از حملات رژیم صهیونیستی متوقف شده است اما هواپیماهای شناسایی این رژیم همچنان حضور پررنگی در آسمان غزه دارند .

از سوی دیگر ساکنان نوار غزه اعلام کردند: نظامیان صهیونیست با آن ها تماس برقرارکرده و به آن ها و به ویژه کسانی که خانه های خود را تخلیه کرده اند هشدار دادند که به خانه های خود بازنگردند .

ساکنان غزه افزودند : نظامیان صهیونیست همچنان آن ها را تهدید می کنند .

این در حالی است که ˈسامح شکریˈ وزیر خارجه مصر، شامگاه جمعه در یک کنفرانس خبری در قاهره با حضور ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل متحد و ˈجان کری ˈوزیر خارجه آمریکا گفته بود: ما خواستار یک آتش بس انساندوستانه در پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر برای مدت هفت روز هستیم.

دبیر کل سازمان ملل نیز در همین کنفرانس خبری بر پیشنهاد آتش بس انساندوستانه هفت روزه تاکید کرد و گفت که آتش بس می تواند با وقفه قابل تمدید 12 ساعتی آغاز شود.

رژیم صهیونییستی 18 روز پیش از طریق هوا و دریا و در نهایت از طریق زمینی به نواز غزه حمله کرد که بر اساس اعلام منابع فلسطینی ، بر اثر این حملات 889 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از پنج هزار و 850 تن دیگر زخمی شدند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار