کد خبر: 660845
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
عيد فطر به انتظارها براي اجراي بهترين طرح سينمايي كشور پايان مي‌دهد؟!
در فاصله چند روز مانده به عيد فطر، طرح سينماكارت در آستانه اجرايي شدن قرار گرفته است.
الناز خمامي‌زاده
در فاصله چند روز مانده به عيد فطر، طرح سينماكارت در آستانه اجرايي شدن قرار گرفته است. پيش‌تر اعلام شده بود سينماهاي سرتاسر كشور تا عيد فطر به سيستم كارتخوان مجهز مي‌شوند؛ امكاني كه به مخاطبان سينما اجازه مي‌دهد همچون بليت‌هاي اعتباري سيستم حمل و نقل، از بليت الكترونيك و تخفيف‌هاي ويژه براي تماشاي فيلم‌هاي مورد علاقه‌شان در سينماها استفاده كنند، حالا همزمان با آغاز نمايش 5‌فيلم جديد ويژه اكران عيد فطر از فردا همه منتظر
اجراي اين طرح در سينماها هستند.
عيد فطر در كنار عيد نوروز و ساير اعياد و جشن‌هاي رسمي كشور موعدهاي اصلي اكران‌هاي سينمايي هستند كه بسياري از تهيه‌كننده‌ها بر سر گرفتن نوبت اكران فيلمشان در اين تاريخ‌ها تلاش زيادي مي‌كنند. مردم در تعطيلات آخر هفته و اين اعياد رسمي گرايش بيشتري براي رفتن به سينما دارند و اكران‌هاي عيد فطر امسال نيز با 4 فيلم جديد «كلاشينكف» سعيد سهيلي، «فرشته‌ها با هم مي‌آيند»‌ حامد محمدي، « آذر، شهدخت، پرويز و ديگران» بهروز افخمي و «امروز» رضا ميركريمي و نيز فيلم «رد كارپت» رضا عطاران كه از هفته‌هاي گذشته اكران خود را شروع كرده پيوند خورده است. در عين حال عيد فطر امسال قرار است يك اتفاق جديد ديگر نيز در سينماها بيفتد؛ اتفاقي كه از آن به عنوان مرهم زخم شكست‌هاي گيشه‌اي فيلم‌ها در سينماهاي كشور ياد مي‌شود. در سال‌هاي گذشته چالش جدي پيش روي سينماي كشور، اقتصاد آن بوده است. از فشار بار اقتصادي بر دوش مردم گرفته تا تغيير در ذائقه‌ها، سليقه‌ها و اسباب سرگرمي آنها و رفتن به سينما از سبد سرگرمي بسياري از خانواده‌ها خارج شد. برخي نيز دليل اين بي‌علاقگي را كيفيت پايين موضوعي فيلم‌هاي ايراني عنوان مي‌كردند. دليل هر چه كه بود، خلوت شدن گيشه فروش سينماها را در پي داشت. راه‌هاي بسياري براي حل اين مشكل و آشتي دادن مردم با سينماها امتحان شد هر چند جملگي به بن‌بست خوردند، حالا اما نوبت به طرحي رسيده است كه مي‌توان براي آن درصد شانس بالايي از موفقيت قائل شد؛ طرح سينما‌كارت كه قرار است سيستم‌هاي كارتخوان آن تا عيد فطر در سينماهاي سرتاسر كشور نصب شود. در طرح سينماكارت كه ايده آن به دولت قبل باز‌مي‌گردد دارندگان اين كارت اعتباري مي‌توانند به ميزان اعتبار آن فيلم‌هاي مورد علاقه خود را در سينماها ببينند، البته همچون بليت‌هاي اعتباري سيستم حمل و نقل در صورت استفاده از اين سينماكارت‌ها آنها نيز از تخفيف ويژه 20 درصدي برخوردار خواهند شد چراكه 10 درصد از هزينه بليت‌ها را سازمان سينمايي پرداخت مي‌كند و 10 درصد ديگر را نيز بانك عامل كه مسئول نصب اين سيستم‌هاي كارتخوان در سينماهاست. در واقع مردم 80 درصد بهاي بليت را پرداخت كرده و كارت‌هايشان را از طريق سازمان سينمايي، بانك آينده و ادارات و سازمان‌ها شارژ مي‌كنند. از قضا قرار است اين سينماكارت‌ها ابتدا در اختيار برخي كارمندان دولت قرار بگيرد و سپس بستري براي استفاده از سينماكارت براي دانشجويان نيز فراهم شود. حالا با توجه به تجهيز سينماهاي سرتاسر كشور به سيستم كارتخوان اين سينما كارت‌ها كه گفته شده تا عيد فطر اتفاق خواهد افتاد شايد بتوان بعد از انتظاري طولاني مدت به اجراي اين طرح از عيد فطر امسال اميدوار بود؛ اتفاقي كه به منزله شارژ علاقه و استقبال عمومي از سينماها بسان دهه 60 و 70 هجري شمسي خواهد بود.
بدون شك سينماكارت در وهله اول ميل سينمايي كساني را شارژ مي‌كند كه تا ديروز براي رفتن به سينما با سد مشكلات مالي مواجه بودند، سپس آن دسته از مخاطباني را دوباره به سينما بازمي‌گرداند كه سينما از سبد سرگرمي و خانوادگيشان خارج شده است؛ آنها قاعدتاً براي استفاده از اعتبار كارتي كه به صورت رايگان دريافتش كرده‌اند يا با سوبسيد آن را خريده‌اند درنگ نخواهند كرد و آخر هفته‌ها به سينماها خواهند رفت.
شكل گرفتن اين حلقه وصل خود مي‌تواند يك موفقيت‌ بزرگ براي مديران و دست‌اندركاران سازمان سينمايي محسوب شود چراكه پس از وارد‌كردن سينما به سبد خانوار بحث و محبوبيت آن را دوباره به كف جامعه مي‌كشاند. در اين بين بدون شك اعضاي جامعه بزرگ سينمايي كشور نيز مي‌توانند نفسي آسوده بكشند و به فروش حداقلي فيلمشان اميد داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار