کد خبر: 660827
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
با حضور اقشار جامعه در راهپيمايي روز قدس در 730 شهر ايران طنين‌انداز شد
امسال روز قدس پس از جنايات ددمنشانه رژيم صهيونيستي در حمله به مردم بي‌گناه و بي‌دفاع فلسطين حال و هواي ديگري داشت و همه مردم به ميدان آمدند تا ملت مظلوم فلسطين را ياري برسانند.
بيژن سوراني
امسال روز قدس پس از جنايات ددمنشانه رژيم صهيونيستي در حمله به مردم بي‌گناه و بي‌دفاع فلسطين حال و هواي ديگري داشت و همه مردم به ميدان آمدند تا ملت مظلوم فلسطين را ياري برسانند. حضور مردم در 730 شهر كشور سيل ميليوني اقشار مردمي را از كودك و نوجوان و زن و مرد، پير و جوان در تمامي جاي‌جاي كشور به خروش درآورد تا بار ديگر نشان دهند كه مردم آزاده ايران هيچگاه مردم بي‌دفاع و مظلوم غزه و فلسطين را تنها نخواهند گذاشت و با حضور خود اعلام آمادگي كردند تا پاي جان در راه مقاومت و آزادي قدس شريف جانفشاني خواهند كرد و انزجار خود را از اشغالگران صهيونيستي و حاميان شان در نسل‌كشي مردم بي‌گناه غزه به جهانيان نشان مي‌دهند.
در اين روز همه آمده بودند تا پاسخ ماندگار و دندان‌شكني به متجاوزان امت مسلمان بدهند و اعلام كنند پاره تن خود را در هر شرايطي تنها نخواهند گذاشت. در روز قدس باز هم حضور خانواده‌هاي تهراني كه در كنار يكديگر به راهپيمايي آمده بودند بسيار چشمگير بود. تعدادي از زنان راهپيما عروسك نماد كودكان مظلوم غزه و فلسطين كه بي‌گناه كشته شده‌اند را در دست داشتند. همچنين تعدادي ديگر از زنان و مادران ايراني نماد كودكان كفن‌پوش غزه را در دست داشتند و با زبان روزه به ياد مادران داغدار غزه فرياد مرگ بر اسرائيل سردادند تا پشتيباني خود را از مردم مظلوم غزه اعلام كنند كه در غم آنان شريك هستند.
در طول مسير راهپيمايي نيز افراد كفن‌پوش كه روي كفن‌هايي كه بر تن كرده بودند شعارهايي در حمايت از غزه و لبنان نوشته شده بود ديده‌مي‌شدند، همچنين برخي كودكان و نوجوانان در طول مسير منتهي به دانشگاه تهران در آغوش والدين يا بر دوش پدران خود تصاويري از قتل عام كودكان بي‌گناه غزه را در دست داشتند تا به جهانيان نشان دهند هرگز جنايت‌هاي اين رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين و غزه را فراموش نخواهند كرد و مسلمانان جهان انتقام خون آنان را خواهند گرفت.
حمل پرچم فلسطين در طول مسير راهپيمايي جلوه ويژه‌اي را به مراسم داده بود و عده‌اي از كودكان و نوجوانان تلاش مي‌كردند در حمل پرچم همراهي كنند و خبرنگاران و عكاسان خارجي از حضور ميليوني مردم خبر و تصوير تهيه مي‌كردند، هر چند نبايد انتظار داشت هر آنچه را كه ديدند و ضبط كردند انعكاس دهند.
   حمايت اقشار مختلف جامعه از غزه با شعار «مهرباني با غزه»
عده‌اي از اعضاي جامعه كارگري با حضور در راهپيمايي روز قدس حمايت خود را از مردم فلسطين اعلام داشته و با آنان ابراز همدردي كردند. اين كارگران كلاه‌هاي متحد‌الشكلي بر سر داشتند كه روي آن شعار «مهرباني با غزه» درج شده بود. همچنين اين كارگران پارچه‌نوشته‌هايي در دست داشتند كه روي آن نوشته شده بود: ما كارگران انقلاب اسلامي با كارگران، كودكان و زنان فلسطيني ابراز همدردي و همياري مي‌نماييم. در مسير راهپيمايي بسيج شهرداري تهران پرچم‌هايي با شعارهاي، نصر من الله و فتح غريب، مرگ بر اسرائيل و لبيك يا خامنه‌اي و پرچم‌هاي ديگر با شعار‌هاي ضد‌صهيونيستي و در حمايت از مردم بي‌دفاع فلسطين را ميان راهپيمايان توزيع مي‌كردند. در طول مسير راهپيمايي پرچم‌هاي امريكا و رژيم صهيونيستي در جمع راهپيمايي‌كنندگان به آتش كشيده شد و نمادهايي از عروسك‌هاي موشه يعلون و ساير سران رژيم صهيونيستي به نشانه اعتراض در دستان آنها قرار داشت و مردم شعار الله‌اكبر، حمايت از فلسطين جهاد اكبر ماست و نصر من الله و فتح قريب سر دادند.
   ميعادگاه نماز جمعه در احاطه دريايي از مردم
از ساعات اوليه شروع مراسم تمام خيابان‌هاي منتهي به دانشگاه تهران، محل برگزاري نماز جمعه كه براي اقامه نماز در نظر گرفته شده بود مملو از نمازگزاران شد، همچنين قشرها و گروه‌هاي مختلف مردم از جمله ورزشكاران، معلمان و پزشكان نيز با پرچم‌هاي در دست يا لباس‌هاي متحدالشكل در راهپيمايي روز قدس شركت و با مردم مظلوم فلسطين و غزه اعلام همبستگي كردند و با آنان تجديد پيمان بستند. در حاشيه راهپيمايي روز قدس در تهران، انجمن اسلامي دانش‌آموزان براي حمايت از مردم غزه در برابر جنايات اسرائيل باشگاه بين‌المللي دانش‌آموزان ضدصهيونيست را ايجاد كرد كه برنامه‌هاي اين باشگاه عبارت بودند از: روشنگري و مطالبه‌گري از نهادهاي بين‌المللي تا محاكمه و مجازات جنايتكاران و حاميان فجايع غزه، توليد محصولات و برنامه‌هاي فرهنگي و هنري تا برگزاري رفراندوم براي آزادسازي قدس، ايجاد كمپين‌هاي ضداسرائيلي تا برگشت آوارگان فلسطيني به وطن، ايجاد فضاي توليد فكر و ايده نو در چگونگي مبارزه با صهيونيسم.
اين باشگاه در حال عضوگيري در ايران و ساير كشورها از طريق سايت www. internationel anti – Zionism studenpf club  است.
   امضاي تومار بيانيه‌اي در محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين
در مراسم راهپيمايي گروه‌هاي مختلف سازمان‌هاي مردم‌نهاد در كنار آحاد مختلف مردم، با حضور در راهپيمايي روز قدس انزجار خود را از نسل‌كشي در فلسطين اعلام كردند.
براساس اين گزارش، كاروان راهپيمايي ستاد ساماندهي سازمان‌هاي مردم‌نهاد شوراي شهر تهران در مسير راهپيمايي در غرفه اين ستاد حاضر شد كه در اين ميان گروه سرود كميته امداد جنوب غرب تهران نيز سرودهايي را با عنوان انتفاضه، عزم ملي و مديريت جهادي و علي اي شاه مردان اجرا كردند. امضاي تومار بيانيه‌اي در محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين، اجراي تئاتر نمادين اسارت در فلسطين، قرائت قرآن به نيت آزادي مردم فلسطين، اجراي مسابقه پيامكي بهترين شعر درباره كودكان غزه و ارائه نقاشي با حضور هنرمندان با موضوع انتفاضه از ديگر برنامه‌هايي بود كه در غرفه‌هاي ستاد سازمان‌هاي مردم‌نهاد شهر تهران برگزار شد. شركت‌كنندگان با طنين شعارهاي مرگ بر امريكا، مرگ بر اسرائيل، حمل عروسك‌هايي به عنوان نماد كودكان مظلوم غزه و پلاكاردهايي كه به 66سال نسل‌كشي در فلسطين اعتراض مي‌كند، مراتب انزجار خود را از جنايات رژيم صهيونيستي بيان كردند.
در حاشيه راهپيمايي اين روز، ده‌ها نقاش آثار نقاشي خود با موضوع غزه را در ميدان انقلاب به نمايش گذاشتند. اين آثار شامل كاريكاتور، نقاشي و خطاطي است. برخي از اين نقاشان نيز همزمان با برگزاري راهپيمايي در حال اجراي آثار خود بودند.
   ارسال دلنوشته‌هاي مردمي درباره فلسطين به سازمان ملل
در طول مسير راهپيمايي نمايشگاه و غرفه‌هاي فرهنگي و اجتماعي بسياري براي همدردي با مردم فلسطين راه‌اندازي شده بود كه اين نمايشگاه در چهار بخش، كارگاه زنده هنر نقاشي، تلاوت قرآن كريم به نيت آزادي قدس شريف، دلنوشته‌هاي راهپيمايان به كودكان غزه و غرفه تريبون آزاد را شامل مي‌شد كه با ضبط صحبت‌هاي مردمي در خصوص مردم فلسطين آنها را ثبت مي‌كردند تا به سازمان ملل ارسال شود تا شايد اين مجامع بين‌المللي در برابر جنايت‌هاي صهيونيست‌ها از خواب غفلت بيدار شوند.
حضور اقشار مختلف مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس يك پيام را آشكار ساخت كه تلاش براي محو غده سرطاني اسرائيل «اولويت اول» جهان اسلام است و در اين راه هرگز ملت ايران كوتاه نخواهد آمد. راهپيمايي روز جهاني قدس يادگار ارزشمند امام راحل است كه در 36 سال از عمر انقلاب اسلامي همواره محل ابراز انزجار نسبت به اقدامات سخيف گروه‌هاي ضداسلامي و جنايت‌هاي اسرائيلي‌ها در جهان بوده است و تا نابودي كامل رژيم‌صهيونيستي ادامه خواهد يافت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار