کد خبر: 660825
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
رونمايي از خروش عظيم ملت ايران در روز قدس
ملت انقلابي ايران مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس در سراسر كشور بار ديگر با حضور ميليوني خود به جهانيان ثابت كردند در حمايت از ملت مظلوم فلسطين همچون گذشته به عنوان پيشگامان اين عرصه در صحنه حضور دارند.
ملت انقلابي ايران مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس در سراسر كشور بار ديگر با حضور ميليوني خود به جهانيان ثابت كردند در حمايت از ملت مظلوم فلسطين همچون گذشته به عنوان پيشگامان اين عرصه در صحنه حضور دارند. ملت روزه‌دار ايران دقايقي بعد از شروع مراسم در ساعت 10:30 صبح  ديروز  در مسيرهاي راهپيمايي حضور پيدا كردند و با مشت‌هايي گره كرده به سر دادن شعارهاي ضد امريكايي و ضد صهيونيستي پرداختند و شعارهاي مرگ بر اسرائيل، مرگ بر امريكا، مرگ بر منافق و مرگ بر انگليس راهپيمايان در خيابان‌هاي مسير راهپيمايي طنين‌انداز شد.
         
   حضور گروه‌هاي مختلف مردمي و مقامات در راهپيمايي روز قدس
راهپيمايان با در دست داشتن پلاكاردها و پارچه‌نوشته‌هاي مرگ بر اسرائيل و مرگ بر امريكا انزجار خود از جنايات رژيم صهيونيستي و حمايت مستكبران از اين رژيم را اعلام كردند و عده‌اي با پيچيدن كفن به دور پلاكاردهاي خود نمادي از كشته شدن كودكان در غزه به دست رژيم صهيونيستي و تابوت اين كودكان را به نمايش گذاشتند.

ملت ايران در راهپيمايي روز گذشته بارها  پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند و بدين وسيله بار ديگر انزجار خود از جنايات غير انساني اين رژيم را به نمايش گذاشتند و يكصدا شعار دادند: «هم غزه، هم لبنان، جانم فداي اسلام.»
از ديگر صحنه‌هاي راهپيمايي روز گذشته بارها حضور تعدادي از كودكان با نقش پرچم ايران و فلسطين در كنار هم بود تا بار ديگر همراهي ملت ايران با ملت مظلوم فلسطين و حمايت از مردم فلسطين و غزه به اين شكل به نمايش گذاشته شود.  مدافعان حرم نيز دوشادوش ساير مردم در راهپيمايي روز قدس حضور پيدا كردند و ضمن حضور در راهپيمايي ميليوني روز قدس به محكوميت اقدامات گروهك‌هاي تكفيري و داعش پرداختند.  كاروان عزاداري مردم روزه‌دار ايران نيز در راهپيمايي روز جهاني قدس حضور پيدا كرد و با نواختن سنج و دمام و سر دادن نواي يا زينب به جمع راهپيمايان پيوست.

در راهپيمايي روز گذشته سرود «امريكا، امريكا ننگ به نيرنگ تو» توسط «قره‌باغي» خواننده اين ترانه به صورت زنده اجرا و آخرين اثر حامد زماني در مورد مردم غزه با نام «مي‌كشيم» در مسير راهپيمايي پخش شد.
مسئولان و مقامات جمهوري اسلامي ايران نيز همگام با آحاد مردم در راهپيمايي روز قدس حضور يافتند و ضمن محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي، حمايت خود را از مقاومت مردم مظلوم فلسطين اعلام داشتند. ملت هميشه در صحنه ايران در پايان راهپيمايي روز قدس امسال با صدور قطعنامه 10 ماده‌اي اقدامات غير‌انساني رژيم اشغالگر قدس عليه ملت فلسطين و به ويژه مردم غزه را مصداق جنايت جنگي دانستند و تنها راه مقابله با اين رژيم نامشروع را پيروي از الگوي مقاومت عنوان كردند.
 
  روحاني: ساكتان‌ در تاريخ شرمنده هستند
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان روز جمعه با حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس در جمع خبرنگاران اظهارداشت: روز قدس امسال از هر سال ديگر اهميت بيشتري دارد.
در روز قدس‌هاي سال‌هاي گذشته، فريادها اين بود كه سرزمين مسلمانان و قدس عزيز كه به اشغال اشغالگران درآمده بايد آن سرزمين آزاد شود و مردم به وطن‌شان بازگردند، اما امسال شاهد يك توطئه بشري، ضدانساني و نسل‌كشي در منطقه فلسطين هستيم.  روحاني تأكيد كرد: روزانه مردم غزه را با انواع سلاح‌ها بمباران مي‌كنند. امروز وحدت نياز دنياي اسلام است و همه دنياي اسلام بايد متحداً امروز را به عنوان روز خشم، تنفر، وحدت و ايستادگي عليه اسرائيل اعلام كنند.
رئيس‌جمهور گفت: ما مي‌خواهيم همه مسلمانان دنيا احساس يد واحد داشته باشند، چون در برابر اسرائيل جز وحدت و ايستادگي، مقاومت وجود ندارد و نمي‌‌توان با تكيه كردن بر مجامع بين‌المللي، مردم فلسطين به همه حقوق خود دست پيدا كنند.  رئيس‌ دولت يازدهم خاطرنشان كرد: ساكتان در مقابل اين جنايت در تاريخ شرمنده هستند و تاريخ نسبت به همه آنها قضاوت خواهد كرد كه كودكان و بي‌گناهان كشته مي‌شوند و آنها ساكت هستند.

  ايرانيان  سرآمد در حمايت از ‌ فلسطين
آيت‌الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه پيش از ظهر روز جمعه و در جمع خبرنگاران ‌گفت: عدم حمايت مدعيان حقوق بشر از ملت مظلوم فلسطين در مقابل جنايت رژيم صهيونيستي چهره نفاق گونه آنها را نمايان كرده است.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: مدعيان دروغين حقوق بشر چشمان خود را بر روي جناياتي كه در غزه و فلسطين رخ مي‌دهد بسته‌اند اما آن وقت از حقوق يك عده همجنس‌باز حمايت مي‌كنند كه اينها همه نشان‌دهنده نفاق آنهاست.
آملي لاريجاني درباره پيام راهپيمايي روز قدس براي كشورهاي غربي گفت: امسال راهپيمايي روز قدس در يك شرايط ويژه انجام مي‌پذيرد و مردم بي‌دفاع غزه زير هجمه‌هاي ضد بشري رژيم صهيونيستي هستند.
وي ادامه داد: اين راهپيمايي پيام بسيار ويژه‌اي دارد ملت بزرگ ما هميشه در حمايت از مردم بي‌دفاع فلسطين سر آمد بوده‌اند و اين جريان پيام بزرگي دارد و آن پيام اين است كه مردم فلسطين و غزه بي‌دفاع نيستند و اين سيل خروشان بزودي رژيم صهيونيستي را از ريشه بر مي‌چيند.  رئيس قوه قضائيه خاطر نشان كرد: رژيم صهيونيستي، رژيمي ضد بشري است كه اميدواريم با اتحاد همه ملت‌هاي مسلمان اين رژيم بر چيده شود.  آملي لاريجاني گفت: كشورهايي كه چشمان خود را بر خلاف ادعاي حقوق بشري بر روي اين جنايات مي‌بندند در جنايات اين رژيم شريك هستند.
  
حضور ملت ايران  بي‌سابقه بود
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي كه روز گذشته سخنران راهپيمايي روز جهاني قدس در شهرستان كرج مركز استان البرز بود، پس از اين مراسم كه به صورت باشكوه و كم‌نظير برگزار شد، به خبرنگار فارس در كرج گفت: مردم ايران اسلامي همواره حامي اصول، ارزش‌ها و آرمان‌هاي اسلام بوده و هستند.
وي تصريح كرد: اين مردم هرگاه لازم باشد در صحنه حضور داشته و امسال نيز شاهد بوديم كه پيرو فرمان مقام معظم رهبري حضوري بي‌نظير در دفاع از مقاومت اسلامي و مردم مظلوم سرزمين‌هاي اشغالي داشتند.
رئيس قوه مقننه افزود: خوشبختانه گزارش‌هايي كه از سراسر كشور داشتيم و همچنين صحنه‌هايي كه در استان البرز و شهرستان كرج ديديم، نشان مي‌دهد كه مردم ايران حضوري بي‌سابقه در راهپيمايي روز جهاني قدس داشتند.
لاريجاني تأكيد كرد: پيام اصلي مردم ايران اسلامي و ديگر مسلمانان كه در راهپيمايي امروز شركت كردند، اين است كه موضوع فلسطين براي جهان اسلام يك دغدغه جدي است.
وي بيان كرد: بنابراين كسي نبايد تصور كند كه موضوع فلسطين براي ما دغدغه‌اي جدي نيست و آن را يك شوخي بپندارند.
 
  تسليح كرانه باختري، فروپاشي صهيونيست‌ها را تسريع مي‌كند
در راهپيمايي روز قدس برخي از مقامات نظامي كشور، با تأكيد بر سخن اخير مقام معظم رهبري مبني بر لزوم مسلح شدن كرانه باختري، نكاتي را در اين خصوص در جمع خبرنگاران خاطرنشان كردند.
سردار اميرعلي حاجي زاده، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با حضور در چهارراه وليعصر تهران در جمع راهپيمايان روز جهاني قدس با اشاره به تأكيد اخير مقام معظم رهبري مبني بر لزوم مسلح شدن كرانه باختري اظهار داشت: با اين كار فروپاشي صهيونيست‌ها تسريع مي‌شود و اين تدبير كليدي بود كه حضرت آقا مطرح كردند.  وي با اشاره به حملات موشكي غزه به رژيم صهيونيستي گفت:‌كشته‌هايي كه خود اسرائيل اعلام مي‌كند و خرابي‌هايي كه ايجاد مي‌شود نشان مي‌دهد كه اين موشك‌ها به اهداف خود اصابت مي‌كند.

وي تصريح كرد: خسارت صهيونيست‌ها در اين جنگ بيش از چيزي است كه مطرح مي‌كنند ولي براي عمليات رواني و انسجام و مصرف داخلي تعداد صحيح تلفات را اعلام نمي‌كنند.
امير احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروي زميني ارتش نيز با اشاره به تأكيد اخير مقام معظم رهبري مبني بر لزوم مسلح شدن كرانه باختري اظهار داشت: اين وظيفه تمام جهان اسلام است كه در اطاعت از اين فرمان حضرت آقا وارد شوند و مردم فلسطين را مسلح كنند تا جواب قدرتمندانه‌اي به رژيم صهيونيستي داده شود.

پوردستان با بيان اينكه ظرفيت‌هاي عملياتي كه در گردان‌هاي عز‌الدين قسام و نيروهاي مقاومت در منطقه وجود دارد توانسته به تنهايي رژيم صهيونيستي را در استيصال كامل قرار دهد، تأكيد كرد: رژيم صهيونيستي فقط با زبان زور پاي ميز مي‌نشيند و شاهديم راكت‌هاي پرتاب شده از سوي فلسطينيان ترس عجيبي را در رژيم صهيونيستي ايجاد كرده و آنها به دنبال آتش‌بس هستند.  فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: لذا اين موضوع يك راهبرد كلان براي پيروزي فلسطين است.  امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي نيز با حضور در جمع راهپيمايان روز جهاني قدس در تهران، از ملت مظلوم فلسطين اعلام پشتيباني كرد.
وي اظهار داشت: اولين چيزي كه بايد دنبال كنيم وحدت مسلمانان با دولت‌هاي مسلمان است چراكه اگر مسلمانان دست به دست هم دهند اسرائيل از بين مي‌رود.  فرمانده نيروي دريايي تصريح كرد: كمك به غزه و حمايت از كرانه باختري كمر رژيم صهيونيستي را مي‌شكند، لذا همه بايد پيرامون اسلام و در راهپيمايي روز قدس نماد خروش ملت‌ها عليه اسرائيل باشند.  سياري با اشاره به تبليغاتي كه در خصوص ارتش رژيم صهيونيستي مي‌شود، گفت: همه اينها حرف است كه اين ارتش از بزرگترين ارتش‌هاي دنياست، در مورد عراق هم مي‌گفتند جزو 4 ارتش دنياست اما ديديد كه چطور در برابر مردم ما كه همه دنيا در مقابل آن ايستاده بود با شكست مواجه شد. رژيم صهيونيستي نيز به همين صورت است.



‌قطعنامه پاياني |  الگوي مقاومت؛ يگانه راه مقابله‌ با «رژيم آدمكش»

راهپيمايان روز جهاني قدس در تهران و سراسر ايران اسلامي در قطعنامه پاياني خود تأكيد كردند: ما ملت يكپارچه و متحد ايران، آرمان آزادي قدس شريف و حمايت همه جانبه از مقاومت اسلامي فلسطين و تلاش براي محو غده سرطاني اسرائيل را همچنان اولويت اول جهان اسلام دانسته و يگانه راه مقابله‌ پيروزمند و افتخارآميز با رژيم آدمكش و نامشروع صهيونيستي را الگوي مقاومت حزب الله و حماس در جنگ‌هاي 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه و نيز جنگ جاري در باريكه غزه مي‌دانيم.
در بخشي از اين بيانيه 10 ماده‌اي آمده است: ما ملت انقلابي و روزه‌دار ايران ضمن حمايت از انقلاب‌هاي مردمي ملت‌هاي منطقه و تأكيد بر خاموشي ناپذيري شعله‌هاي دشمن سوز بيداري اسلامي، جنايات آل خليفه و آل سعود عليه شيعيان مظلوم بحرين و نيز اقدامات وحشيانه عليه مردم ميانمار، پاكستان، افغانستان و يمن را كه متأسفانه در سكوت مرگبار مدعيان حقوق بشر صورت مي‌پذيرد ‌ به شدت محكوم كرده و آن را نقشه شيطان بزرگ و اقدامي در جهت تأمين اهداف و منافع نامشروع دشمنان اسلام مي‌دانيم.  ما ملت مسلمان و ولايتمدار ايران، حضور حماسي خود در راهپيمايي سراسري و باشكوه قدس را فرصتي ارزشمند براي ابلاغ پيام‌هاي قاطع و راهبردي خود به جبهه معاندين انقلاب و نظام اسلامي به ويژه امريكاي خبيث و حيله‌گر و هم پيمانان منطقه‌اي و فرا منطقه‌اي آن دانسته و به آنان هشدار مي‌دهيم كه با عبرت از تجارب تاريخي 36 ساله گذشته از ادامه رويكردها و رفتارهاي اعتماد سوز، تهديدآميز و مغاير با حقوق مسلم و قانوني ايران اسلامي در فـرآيند مذاكـرات هسـته‌اي اجتناب نموده و با پايان بخشيدن به حمايت از فتنه‌گران داخلي كه شعار «نه غزه نه لبنان» آنان در روز قدس سال 88، هنوز خشم مقدس ايرانيان را بر مي‌انگيزد، بدانند دولت و ملت ايران تحت هدايت‌هاي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) همچنان به تعامل هوشمندانه و عدالت محور با جهان انديشيده و تحت فرامين معظم له در كنار نيروهاي مسلح مقتدر و سلحشور، هرگونه تهديد و تعدي عليه تماميت ارضي و منافع و امنيت ملي كشور را با پاسخ سخت، ويرانگر و پشيمان‌كننده مواجه خواهند ساخت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار