کد خبر: 660697
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس:
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس گفت: کارخانه ذوب آهن کردستان برای بازگشت به وضعیت قبلی 40 میلیارد تومان نیاز دارد.
به گزارش جوان آنلاین از سنندج، حامد قادرمرزی پیش از ظهر امروز در آئین تودیع رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و معرفی رئیس جدید این سازمان، اظهار کرد: کردستان به لحاظ شاخص‌های توسعه، وضعیت مناسبی ندارد.
وی با بیان اینکه سهم ما از ارزش افزوده صنعت کشور 0.2 درصد بوده است، خاطرنشان کرد: طبق آمار سال 89 تعداد شاغلان صنعت استان نیز 0.4 درصد بود که با توجه به وضعیت تورم و تعطیلی کارخانه‌ها وضع بدتر نیز شده است.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به سمت صنعتی کردن فعالیت‌های بومی منطقه مانند کشاورزی برویم، تصریح کرد: دولت تصمیم به کمک دارد، اما برخی موانع در داخل استان و برخی موانع در مرکز کشور وجود دارد.
قادرمرزی عنوان کرد: به عنوان نمونه بسیاری درخواست تسهیلات دارند، چرا که سرمایه‌گذار کردستانی، توان تأمین 50 درصدی آورده برای مشارکت در طرح‌ها را ندارد.
وی با تأکید بر اینکه مقایسه کردستان با استان‌های برخوردار عدالت نیست، اضافه کرد: سرمایه‌داران ما کلان نیستند و آنهایی که چنین سرمایه‌ای داشته باشند آن را به خارج از استان انتقال می‌دهند.
نماینده مردم کردستان در مجلس نهم با بیان اینکه اداراتی که استعلام بخش صنعت را انجام می‌دهند، مراجعان را اذیت می‌کنند، تأکید کرد: اعتقاد دارم مدیری که تنها از روی بخشنامه مدیریت کند، نیازی به تخصص ندارد.
قادرمرزی با اشاره به اینکه مدیر باید توان تفسیر قانون را داشته باشد، مدیریت کردن تنها مطابق با بخشنامه را کار مدیران ضعیف دانست و افزود: این موضوع یکی از موانع توسعه بخش صنعت استان است.
وی بیان کرد: وزیر نفت قول کمک برای راه‌اندازی شهرک صنعتی صنایع پائین دستی پتروشیمی در کردستان را داده است که این موضوع می‌تواند جهش مناسبی در صنعت استان باشد.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس با اشاره به سهم کنونی کمتر از 50 درصدی  3 ارگان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اداره کار کردستان در اداره اقتصاد استان کردستان، تصریح کرد: این 3 مجموعه قابلیت اداره 85 تا 90 درصد اقتصاد استان و رونق آن را دارند.
قادرمرزی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد این سازمان با روال گذشته اداره شود، نیازی به تغییر نبود، گفت: دره‌وزمی، رئیس جدید سازمان، اهل تغییر و تحول است.
وی یادآور شد: نگرش ما به اقتصاد استان و پیگیری کارها از مرکز و اجرا در استان است که امیدواریم در این زمنیه موفق باشیم.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس نهم عنوان داشت: محمد دره‌وزمی در سال 85 که کارخانه ذوب آهن قروه را اداره می‌کرد، این مجموعه به عنوان واحد تولیدی نمونه سال انتخاب شده بود.
وی خاطرنشان کرد: اما «مهر» دولت مهرورزی، متوجه کارخانه شد و با کنار گذاشتن مدیران متخصص، مدیران غیرمرتبط با حقوق‌های آنچنانی را به کار گماشت و این بی‌تخصصی تا بدانجا حاد شده بود که حتی کوره را هم ذوب کردند!
قادرمرزی در پایان با اشاره به اینکه این واحد در زمان این مدیران غیرمتخصص هر سال 20 میلیارد تومان بدهی به بار آورد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این کارخانه 40 میلیارد تومان برای بازگشت به وضعیت قبلی نیاز دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر