کد خبر: 660669
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
اكران عيد فطر كليد خورد
از روز گذشته اكران عيد فطر با «آذر، شهدخت، پرويز و ديگران»، «كلاشينكف»، «فرشته‌ها با هم مي‌آيند» و«امروز» كليد خورد.
سپيده آماده
از روز گذشته اكران عيد فطر با «آذر، شهدخت، پرويز و ديگران»، «كلاشينكف»، «فرشته‌ها با هم مي‌آيند» و«امروز» كليد خورد.
به گزارش «جوان» سال‌هاي سال است كه بر سر اكران فيلم‌ها در بازه زماني عيد نوروز و عيد فطر، بحث و جدال‌هاي بسياري اتفاق مي‌افتد و همه فيلمسازان مي‌خواهند آثارشان را در اكران طلايي عيد فطر و عيد نوروز راهي سينما كنند، امسال هم پس از اما و اگر‌هاي فراوان قرعه اكران فطر به چهار فيلم در ژانر اجتماعي رسيد تا رقابت خود را با ردكارپت گزينه پرفروش اين روزهاي سينما كليد بزنند.
اولين گزينه اكران فطر امسال «آذر، شهدخت، پرويز و ديگران» بهروز افخمي است؛ فيلمي كه با حضور در سي‌و‌دومين جشنواره فيلم فجر توانست سيمرغ بلورين بهترين فيلم و فيلمنامه را دريافت كند و نامزد دريافت سيمرغ بلورين نقش اول مرد، مكمل زن، بهترين كارگرداني و بهترين طراحي صحنه و لباس هم بشود. فيلم با بازي مهدي فخيم‌زاده، رامبد جوان، مرجان شيرمحمدي و گوهر خيرانديش داستان همسر خانه‌دار يك بازيگر مشهور سينما را روايت مي‌كند كه در آخرين فيلم او با وي همبازي شده و به اندازه‌اي با اقبال منتقدان روبه‌رو مي‌شود كه موجبات حسادت همسر بازيگرش را فراهم مي‌آورد. قهر بازيگر و همسرش با آمدن دختر خانواده كه پس از سال‌ها به كشور بازگشته، به مرحله تازه‌اي مي‌رسد چون دختر پس از تجربه شكست در زندگي مشترك به آغوش وطن و خانواده‌اش بازگشته است. اين فيلم با توجه به تم و اقبال منتقدان و جوايز كسب شده يكي از اميد‌هاي فتح گيشه فطر در كنار ردكارپت به حساب مي‌آيد. ديگر فيلم اكران فطر، «كلاشينكف» سعيد سهيلي است. سعيد سهيلي كه پيش از اين با ساخت گشت ارشاد، ركورد جديدي را در سينما به ثبت رسانيد، از ديگر اميد‌هاي فتح گيشه‌هاي فطر است. سهيلي پس از جنجال‌هاي گشت ارشاد كه به پايين كشيدن فيلم از پرده سينما منتهي شد، در سي‌و‌دومين جشنواره فيلم فجر با كلاشينكف حضور پيدا كرد. اين فيلم با بازي ساعد سهيلي، فرهاد اصلاني، جمشيد هاشم‌پور، شهرام حقيقت‌دوست، جواد عزتي، شقايق فراهاني و انديشه فولادوند داستان سربازي را روايت مي‌كند كه پس از شنيدن خبري با اسلحه پستش را ترك مي‌كند و به شهر مي‌رود و در اين ميان درگير موقعيت‌هاي كمدي و درام مختلفي مي‌شود. به جز «آذر، شهدخت، پرويز و ديگران» و «كلاشينكف»، «امروز» ميركريمي از ديگر فيلم‌هايي است كه از ديروز برپرده سينماها نشسته است، اين فيلم با ژانري معناگرا داستان مرد بااخلاق و زحمتكشي با بازي پرويز پرستويي را روايت مي‌كند كه در جريان مسافر‌كشي‌هاي روزانه‌اش درگير مشكلات زندگي انسان ديگري مي‌شود و در جريان كمك به او در موقعيت‌هاي جديدي قرار مي‌گيرد. اين فيلم اما در سي‌و‌دومين جشنواره فيلم فجر نتوانست كساني كه با رؤياي تكرار خاطره يك حبه قند به سالن آمده بودند را راضي كند اما طرفداران بسياري هم داشت و بازي متفاوت و بدون كلام پرستويي را مي‌توان به عنوان يكي از مهم‌ترين نقاط عطف فيلم نام برد. در كنار اين سه فيلم، فيلم «فرشته‌ها باهم مي‌آيند» اولين فيلم بلند حامد محمدي آخرين گزينه فطر سينماهاي كشور است. حامد محمدي كه پيش از اين نويسندگي آثاري مانند طلا و مس و حوض نقاشي - از آثار موفق جشنواره‌هاي پيشين فجر - را بر عهده داشت، در اولين فيلم بلند سينمايي‌اش داستان يك روحاني با بازي جواد عزتي را به تصوير مي‌كشد كه پس از زايمان سه قلوي همسرش، با مشكلات مالي روبه‌رو مي‌شود و براي تأمين هزينه‌هاي زندگي به اجبار به بازيگري روي مي‌آورد.
با توجه به گزينه‌هاي متفاوت اكران عيد، فروش خوبي از فيلم‌هايي كه در اين زمان طلايي به پرده رفته‌اند، انتظار مي‌رود و اينطور كه معلوم است، براي كسب لقب پرفروش‌ترين فيلم اكران عيد، رقابت تنگاتنگي ميان گزينه‌هاي تازه و ردكارپتي كه از ابتداي ماه رمضان به فهرست اكران پيوسته، برقرار مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار