کد خبر: 660662
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰
15 نفر خودزني و شماري از جنگ امتناع كردند
با طولاني شدن حملات رژيم صهيونيستي در نوار غزه خبرها از نافرماني برخي سربازان در صفوف ارتش اين رژيم حكايت دارد. ارتش اسرائيل ديروز شماري از نيروهاي خود را كه از فرمان‌هاي داده شده سرپيچي كرده بودند، اخراج كرد. گزارش شده 15 نفر از سربازان اين رژيم براي فرار از جنگ خودزني كرده‌‌اند.
با طولاني شدن حملات رژيم صهيونيستي در نوار غزه خبرها از نافرماني برخي سربازان در صفوف ارتش اين رژيم حكايت دارد. ارتش اسرائيل ديروز شماري از نيروهاي خود را كه از فرمان‌هاي داده شده سرپيچي كرده بودند، اخراج كرد. گزارش شده  15 نفر از سربازان اين رژيم براي فرار از جنگ خودزني كرده‌‌اند.
به گزارش «جوان»، طولاني شدن جنگ در غزه و كاهش روحيه سربازان رژيم صهيونيستي اكنون به چالشي براي سران اين رژيم تبديل شده است. هرچند حملات هوايي اسرائيل در غزه روز به روز تشديد مي‌شود اما حملات زميني در حد محدود ادامه دارد و اين ناشي از عدم روحيه قوي در بين سربازان اسرائيل است. تأييدكشته شدن 30 نظامي اسرائيلي توسط نيروهاي مقاومت فلسطين سبب شده تا برخي نظاميان اين رژيم از ادامه جنگ خودداري كنند. خسارت هايي كه ارتش رژيم‌صهيونيستي به آن اعتراف كرده، باعث ايجاد نگراني و وحشت شديد نيروهاي اين رژيم شده و در اين ميان چنين حالتي بسيار به نفع حماس و جهاد اسلامي است. كشته شدن سربازان رژيم صهيونيستي و اسارت يك تن از آنان ضربه روحي بزرگي به نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي وارد كرده و نيروهاي نظامي اسرائيل به شدت روحيه خود را باخته‌اند. به گزارش فارس، ارتش رژيم صهيونيستي روز چهارشنبه شماري از نظاميان خود را به دليل اينكه روز سه شنبه از سوار شدن به نفربر قديمي از نوع ام- 113 سرپيچي كرده بودند، اخراج كرد. خبرنگار امور نظامي راديو عمومي «اسرائيل» در اين خصوص ضمن اعلام اين خبر گفت كه اين نظاميان جزو نيروهاي ذخيره ارتش اين رژيم بوده‌اند و دليل اين نافرماني را قديمي بودن اين نفربر بيان كرده و توضيح داده، به اين جهت كه مقاومت فلسطيني يك‌شنبه گذشته يكي از اين نفربرها را در منطقه «التفاح» در شرق غزه هدف گرفت و شش نظامي موجود در آن را به هلاكت رساند و يك نفر نيز مفقود شد، از سوار شدن به اين نفربر خودداري كردند. همچنين رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي ديروز اعلام كردند كه 15 سرباز اسرائيلي براي فرار از شبح مرگ در غزه خودزني كرده‌اند. به گزارش ايسنا، به نقل از سايت اينترنتي النشره، شبكه 2 تلويزيون اسرائيل اعلام كرد كه اين سربازان براي اينكه به جنگ غزه نروند اقدام به تيراندازي به خود كرده‌اند.
 از سوي ديگر، ارتش رژيم صهيونيستي در بيانيه‌اي اعلام كرد كه شائول آرون، سرباز اسرائيلي از تيپ گولاني كه توسط جنبش حماس در غزه به اسارت گرفته شده بود، كشته شده است. به گزارش روزنامه جروزالم پست فرماندهي ارتش رژيم صهيونيستي ديروز عصر تأكيد كرد كه تحقيقات در خصوص هويت وي همچنان ادامه دارد. مسئول هماهنگ كننده ارتش در دولت اسرائيل، نيز ديروز عصر اعلام كرد كه حملات مقاومت به سربازان ما در ساعت‌هاي اخير افزايش يافته است و در نتيجه ارتش اسرائيل تصميم گرفته تا عمليات نظامي در مجتمع‌هاي بيمارستاني را مورد هدف قرار دهد. اقدام صهيونيست‌ها براي حمله به بيمارستان‌ها آخرين تيرتركش اين رژيم براي پايان دادن به جنگ اخير است. زيرا طولاني شدن جنگ و تضعيف روحيه سربازان اسرائيل سبب شده تا مقامات اين كشور احساس خطر كرده و چاره‌اي بينديشند. از سوي ديگر، سانسور اخبار درباره تعداد سربازان كشته شده در رسانه‌هاي اسرائيلي به حدي است كه برخي منابع اين كشور مي‌گويند اگر آمار دقيق كشته شده‌ها منتشر شود، انقلابي در اين كشور رخ خواهد داد. يوئيل ماركوس، روزنامه نگار هاآرتص گفت: «ارتش (رژيم صهيونيستي) در مورد انتشار شمار سربازان كشته شده در غزه، نظارت شديدي بر ما دارد و شديدا اخبار ما را سانسور مي‌كند». وي تأكيد كرد: «اگر ارتش به ما اجازه انتشار شمار واقعي سربازان كشته شده را بدهد، انقلابي در اسرائيل راه خواهد افتاد كه خشك و ‌تر را با هم مي‌سوزاند.»
 تشديد درگيري‌ها
غزه براي هفدهمين روز پياپي همچنان هدف حملات جنگنده‌ها و موشك‌باران‌هاي رژيم صهيونيستي است، ارتش رژيم صهيونيستي اعلام كرده است كه سه‌شنبه شب بيش از 100 نقطه را در نوار غزه هدف قرار داده است. با شهادت ده‌ها تن در روز سه‌شنبه تعداد آمار شهداي جنگ به 652 تن افزايش يافت كه 163 تن آنها كودك، 67 تن زن و 35 تن سالخورده هستند، در حالي كه تعداد زخمي‌هاي اين حملات 4200 تن گزارش شده است. روز سه شنبه در حملات رژيم صهيونيستي به مجتمع‌هاي مسكوني، مساجد، مدارس سازمان ملل و نهادهاي دولتي بيش از 70 فلسطيني از جمله زنان و كودكان به شهادت رسيدند. در سه حمله هوايي به دو اردوگاه البريج و المغازي شش تن از جمله دو خواهر در حمله هوايي به بيت هانون واقع در شمال غزه يك زن باردار و يك دختربچه‌به شهادت رسيدند.
در طرف مقابل نيز مقاومت فلسطين به موشك‌باران شهرهاي اسرائيل ادامه مي‌دهد و خبرها از كشته و زخمي شدن تعدادي از سربازان صهيونيستي حكايت دارد. هرچند مقامات اسرائيلي آمار دقيقي از سربازان كشته شده خود ارائه نمي‌دهند اما تا سه شنبه شب مقامات اين كشور اعلام كردند كه آمار كشته شدگان 27 نفر بوده است. همچنين ديروز منابع امنيتي اسرائيل اعلام كردند كه دو سرباز صهيونيست در درگيري با نيروهاي حماس به هلاكت رسيدند. با اين وجود تعداد سربازان كشته شده اسرائيل به 29 تن رسيده است. اين درحالي است كه گردان‌هاي عزالدين قسام از هلاكت 53 سرباز اسرائيلي در درگيري‌ها در نوار خبر داده است. 150سرباز اسرائيلي هم زخمي شده‌اند.
مقاومت حماس همچنين ديروز اعلام كرد كه سه سرباز اسرائيلي سه شنبه شب در كمين نيروهاي مقاومت كشته شدند. روزنامه تايمز اسرائيل نيز چهارشنبه نوشت كه تاكنون 2060 موشك از سوي حماس به سوي اسرائيل شليك شده است. همچنين گردان‌هاي عزالدين قسام اعلام كردند يك هواپيماي F16 اسرائيلي را مورد هدف قرار داده است كه اين خبر از سوي مقامات صهيونيست تأييد نشده است.

به گزارش پايگاه «فلسطين‌آنلاين»، «آويخاي ادرعي»، سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه ارتش اسرائيل بيش از 120 بمب يك تني بر «حي‌الشجاعيه» واقع در شرق غزه ريخته است. وي در «توئيتر» خود اعلام كرد پس از آنكه 120 بمب يك تني به سر حي‌الشجاعيه ريختيم توانستيم مواضع جديدي را تحت تسلط خود در‌آوريم. 


كميسر حقوق بشر: اقدامات اسرائيل در غزه جنايت جنگي است

كميسر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو اقدامات رژيم صهيونيستي در غزه را جنايات جنگي اسرائيل دانست. به گزارش خبرنگار واحد مركزي, ناوي پيلاي، كميسر حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه در ژنو اعلام كرد: اسرائيل با عمليات نظامي خود در نوار غزه دست به جنايت جنگي زده است. اسرائيل با تخريب اماكن مسكوني، قتل كودكان و تخريب بيمارستان‌ها حقوق انساني و بشري را كاملاً نقض كرده است.  ناوي پيلاي اين سخنان را قبل از شروع يك نشست ويژه شوراي حقوق بشر سازمان ملل كه در خصوص بحران نوار غزه در ژنو برگزار شده است، ايراد كرد و افزود: بايد تمامي موارد، دقيق و مستقلاً مورد بررسي قرار گيرد. كميسر حقوق بشر سازمان ملل گفت كه گمان نمي‌كند اسرائيل دست به اقداماتي بزند تا آمار قربانيان غيرنظامي كاهش يابد. وي تأكيد كرد: هر نوع هشداري قبل از عمليات نظامي بايد به مردم غيرنظامي به ويژه افراد پير و كودكان كمك كند، تا بتوانند به مكان ديگري پناه ببرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار