کد خبر: 660639
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
کارگردان «شبی در کهکشان‌ها» گفت: در اجرای شبی در کهکشان ها میان پرده هایی با مضمون انتظار و امام زمان(عج) پیش بینی کردیم تا به نحوی هم خلاء میان پرده شب آفتابی را رفع کرده باشیم و هم به نوعی به بیننده عنوان کنیم که همچنان باید منتظر امام عصر(عج) باشیم.
دانا: «بهزاد بهزاد پور» کارگردان هنری «شبی در کهکشان ها» در رابطه با تفاوت های این برنامه با «شب آفتابی» به فارس گفت: کسی که شب آفتابی را دیده و این برنامه را هم تا آخر دنبال کرده باشد متوجه تفاوت این دو با هم می شود؛ به عنوان مثال در شب آفتابی برای اینکه از صحنه ای به صحنه دیگر برویم و در این بین بتوانیم صحنه را آماده کنیم فردی در این فرصت تک خوانی می کرد.»

وی ادامه می دهد: اما در اجرای شبی در کهکشان ها میان پرده هایی با مضمون انتظار و امام زمان(عج) پیش بینی کردیم تا به نحوی هم خلاء میان پرده شب آفتابی را رفع کرده باشیم و هم به نوعی به بیننده عنوان کنیم که همچنان باید منتظر امام عصر(عج) باشیم.

به هر حال آنچه مسلم است شبی در کهکشان ها، در شاکله اصلی همان شب آفتابی است اما با تغییراتی توانسته روانتر از قبل علاقمندان را به دیدن صحنه های نمایش مشتاقانه با خود همراه سازد.

بهزاد پور در پاسخ به سئوال دیگری درباره تغییر در تیم اجرا کننده نمایش شبی در کهکشان ها هم عنوان می کند: هسته اصلی شب آفتابی در اینجا هم به ایفای مسئولیت های خود مشغول هستند یعنی اگر چه برخی نفرات در اجرای شبی در کهکشان ها تغییر کرده اند اما شاکله اصلی همان تیمی است که در نمایش شب آفتابی هم حضور داشتند.

وی ادامه می دهد: به عنوان مثال برای اینکه از تکنیک های روز بهره بیشتری بگیریم در بخش هایی از نمایش از ویدئو پرژکتور هم استفاده می کنیم پس استفاده از این ابزار مستلزم افزودن افراد دیگری به گروه است.

علت انتخاب عنوان «شبی در کهکشان ها» نیز موضوع دیگری بود که با بهزادپور در میان گذاشتیم که در پاسخ بیان کرد: عنوان این اسم برگرفته از مضمون دیالوگی است که در فیلم «خداحافظ رفیق» آن را می گویم.

کارگردان «خداحافظ رفیق» می افزاید: «در صحنه ای از فیلم یاد شده عنوان می شود: چرا گریه می کنی؟ می گوید: برای اینکه این شهر همه اش زمینی شده است؛ دیگر این شهر آسمانی ندارد! یعنی آن قدر در زمین مشغول شدیم که وقتی از کهکشان سخن به میان می آوریم ذهن ها به سمت فضای ما ورای جو و سیاراتی مثل اورانوس و دیگر سیارات آسمانی سوق میابد.

وی تصریح می کند: در حالی که مقصود ما در اینجا از کهکشان، انبیاء و معصومین هستند؛ پس در این کهکشان به دنبال آن هستیم تا به بینندگان نشان دهیم حضرت مریم(س)، حضرت عیسی(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت امام حسین(ع) و دیگر معصومین چگونه بودند.

بهزاد پور تأکید کرد: در واقع چون این افراد کهکشانی های واقعی جامعه ما هستند، نام نمایش را شبی در کهکشان ها تعیین کردیم تا بگوییم مردم یک شب از 365 روز سال را هم که شده برای دیدن این کهکشانی ها صرف کنند. به هر تقدیر همان گونه که عنوان شد نمایش زنده و ترکیبی نور، صدا و حرکت «شبی در کهکشان ها» به قدری جذاب هست که هر شب سه هزار نفر از مردم با طیف ها و عقاید مختلف حاضر می شوند برای دیدن آن سه ساعت از وقت استراحت خود را برای دیدن آن صرف کنند.

بنابر این گزارش اکران شبی در کهکشان ها از 26 تیرماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان جهت ثبت نام می توانند از طریق فرهنگسراهای شهر تهران و پایگاه اطلاع رسانی 9665.ir اقدام به تهیه بلیط نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار