کد خبر: 660601
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
یک کارشناس حوزه مسجد در گفت و گو با پارسینه:
یک کارشناس حوزه مسجد برینامه امسال دهه تکریم را مفید ارزیابی کرد و گفت: در این دهه کالبدی تازه در روح مساجد دمیده شد.
 
پارسینه: یک کارشناس حوزه مسجد برینامه امسال دهه تکریم را مفید ارزیابی کرد و گفت: در این دهه کالبدی تازه در روح مساجد دمیده شد.

حجت السلام و المسلمین قدیمی کارشناس حوزه مسجد در گفتگو با پارسینه کرد: دهه تکریم و غبارروبی مساجد امسال جدی تر و با شکوه تر از سال های گذشته در مساجد برگزار شد و در واقع با سالهای گذشته تفاوت ماهوی داشت.

وی با بیان اینکه در برنامه های دهه تکریم و غبارروبی امسال حضور فعال مسئولین همراه با مشارکت مردم در مساجد بسیار پرشور بود، مطرح کرد: برنامه های عملیاتی امسال موجب شد دهه تکریم و غبارروبی مساجد از حالت شعاری خارج شود.

این کارشناس حوزه مسجد افزود: کودک محوری و جوان محوری امسال جلوه بسیار زیبایی به دهه تکریم داد. همچنین در برنامه های این دهه از فعالان، خادمین و کسانی که سالها در مسجد خدمت کردند تقدیر به عمل آمد که سبب آشنایی مردم با کارکرد های مغفول مساجد نیز شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه هایی که در این دهه انجام شد، روحی تازه در کالبد مساجد دمید، در خصوص موانع جذب کودکان و جوانان گفت: عدم آموزش فعالان مسجد برای ارتباط گیری با این رده سنی و همچنین عدم رفتار مناسب مسئولین و متولیان مسجد با جوانان از چالش های بسیار جدی است که در حال حاضر درباره این موضوع به چشم می خورد.

حجت الاسلام و المسلمین قدیمی ادامه داد: مسئولین باید هیئت امنا و فعالان را آموزش داده تا بدانند چگونه با کودکان و جوانان برخورد کنند. در مساجد جای کتب آموزشی بسیار خالی است و باید کتاب های آموزشی تالیف و چاپ شود.

وی ضمن اشاره به تالیف یک کتابچه درباره اهمیت مکبری ابراز داشت: علاوه بر کودکان و نونهالان باید کتابهای آموزشی ویژه ای برای بزرگسالان در مسجد تدوین و تالیف شود.

این کارشناس حوزه مسجد با اشاره به اینکه مکبری زینت مسجد است، اضافه کرد: در مساجد باید یک جایگاه مخصوص مکبران ساخته شود.

وی افزود: با درست کردن یک جایگاه مخصوص مکبران به آنها شان و منزلت داده می شود. حتی به نظر بنده لازم است که آموزش هایی به مکبران داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین قدیمی درباره به حاشیه رفتن مکری در مساجد با این توضیح  که مکبری با میکروفن های یقه ای هیچ منافاتی ندارد، اظهار کرد: نه تنها مکبری نباید تعطیل شود  بلکه باید هم از میکروفن های یقه ای برای امام جماعات استفاده شود تا مردم قرائت وی را بشوند و هم در کنار آن  از مکبر استفاده شود.

وی در پایان ضمن اشاره به لزوم آموزش کودکان و نوجوانان در این زمینه تاکید کرد: به مکبران بعد از اتمام دوره آموزشی گواهی پایان دوره و کارت مکبری داده شود. علاوه بر این می توان در مراحل بعدی به مکبران تعقیبات نماز و دعا و قرآن نیز آموزش داده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار