کد خبر: 660537
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
سرویس های اطلاعاتی آمریکا در موضع گیری جدیدی در خصوص سقوط هواپیمای مسافری مالزی بر فراز اوکراین اعلام کردند که جدائی طلبان این هواپیما را اشتباها مورد هدف قرار داده اند.

خبرگزاری مهر: سرویس های اطلاعاتی آمریکا در موضع گیری جدیدی در خصوص سقوط هواپیمای مسافری مالزی بر فراز اوکراین اعلام کردند که جدائی طلبان این هواپیما را اشتباها مورد هدف قرار داده اند.

الجزیره گزارش داد؛ بر اساس اعلام سازمان های اطلاعاتی آمریکا، جدائی طلبان اوکراین به گمان اینکه هواپیمای مسافری ام اچ 17، یک هواپیمای دیگر و احیانا یک جنگنده است آن را مورد هدف قرار داده اند.

بر اساس اعلام این نهادها، محتمل ترین توضیح در خصوص سقوط این هواپیما آن است که بگوئیم جدائی طلبان با استفاده از موشک های SA-11 ساخت روسیه این هواپیمای مسافری را مورد هدف قرار داده اند. گذشت پنج روز از این حادثه نشان می دهد که این هواپیما اشتباها مورد هدف قرار گرفته است.

آمریکا در روزهای گذشته موضعی سخت در قبال سقوط این هواپیما اتخاذ کرده بود اما این موضوع گیری جدید نشان می دهد که احتمالا نوعی توافق میان مسکو و غرب در مورد این موضوع صورت گرفته است.

روز پنجشنبه هفته گذشته (26 تیرماه) یک فروند هواپیمای مسافری با  298 سرنشین بر فراز اوکراین مورد اصابت یک موشک زمین به هوا قرار گرفت و سقوط کرد که در این حادثه تمامی سرنشینان آن کشته شدند.

متعاقب این حادثه، اوکراین جدایی طلبان حاضر در شرق این کشور را عامل این فاجعه نامید و جدایی طلبان نیز دولت اوکراین را مسئول این حادثه معرفی کردند. در این میان از همان ابتدا کشورهای غربی و به ویژه آمریکا اعلام می کنند که روسیه موشک مورد نیاز برای ساقط کردن این هواپیما را در اختیار جدایی طلبان قرار داده و این افراد بدون داشتن رادار مجهز نمی توانستند این هواپیما را مورد هدف قرار دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار