کد خبر: 660397
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
امروز، گردهمايي بزرگ هنرمندان در حمايت از غزه
هنرمندان ايراني عصر امروز در گردهمايي بزرگ «غزه تنها نيست» در مقابل حوزه هنري تجمع مي‌كنند تا نسبت به فاجعه غزه و سكوت غرب اعتراض كنند.
هنرمندان ايراني عصر امروز در گردهمايي بزرگ «غزه تنها نيست» در مقابل حوزه هنري تجمع مي‌كنند تا نسبت به فاجعه غزه و سكوت غرب اعتراض كنند. 
به گزارش«جوان»، نشست خبري گردهمايي بزرگ هنرمندان «غزه تنها نيست» با حضور محسن مؤمني شريف، رئيس حوزه هنري و رؤساي مراكز مختلف فرهنگي و هنري حوزه هنري برگزار شد. در ابتداي اين نشست مؤمني شريف ضمن اشاره به فجايعي كه اين روزها در غزه رخ مي‌دهد، گفت: آنچه امروز در مساحت كوچكي به نام غزه اتفاق مي‌افتد، ميدان بزرگي است براي امتحان همه كساني كه با موضوع و مفهومي به نام انسان و بشريت سر و كار دارند. در اين ميدان بي‌شك مدعيان دروغين صلح كه خود را نسبت به سرنوشت بشر مسئول مي‌دانند، رسوا شدند. رهبران ليبرال دموكراسي سعي كردند چشم خود را به جنايت رژيم صهيونيستي ببندند و بعد مجبور شدند حتي از آن دفاع كنند. وي با انتقاد از رسانه‌هاي غربي در پوشش مغرضانه حوادث غزه بيان داشت: رسانه‌هاي آنان نه‌تنها سعي كردند واقعيت‌ها را تحريف كنند حتي از رژيم صهيونيستي تمجيد هم مي‌كنند كه مثلاً پيش از حمله به «شجاعيه» خبر كرده بود تا مردم آنجا را خالي كنند. خالي كنند كجا بروند؟
مؤمني افزود: ديديد در اين جنايت بيش از صد و بيست نفر مردم بي‌گناه در خانه‌هايشان كشته شدند. اين نشان آشكاري است بر اضمحلال و نابودي فرهنگ و تمدن ليبرالي كه بر پايه دروغ و نفاق استوار است و در مصافي مانند غزه رسوا شد. 
در ادامه اين برنامه هر يك از مديران حوزه هنري به تشريح برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي تجمع هنرمندان پرداختند. دكتر رحمت اميني، مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري از اجراي يك نمايش خياباني در ابتداي برنامه گردهمايي خبر داد و گفت: اين نمايش توسط يكي از هنرمندان مطرح تئاتر خياباني كشور و با سرعت براي اين گردهمايي آماده شده است. رسول اوليازاده، مدير خانه عكاسان ايران نيز در اين نشست ضمن انتقاد رفتار دوگانه كشور‌هاي عربي گفت: چند سال پيش مردم بحرين عليه رژيم آل خليفه تظاهرات كردند، چند كشور عربي تانك، توپ و نيروهاي نظامي به بحرين فرستادند، كشورهايي كه امروز در ارتباط با غزه سكوت مي‌كنند؛ اينجا جمله‌ امام حسين عليه‌السلام را يادآوري مي‌كنيم كه ايشان فرمودند: «اگر دين نداريد، آزاده باشيد»؛ بايد همه مردم جهان با تفكر آزادگي و حريت از مردم بي‌دفاع غزه حمايت كنند. اوليا زاده همچنين از برگزاري نمايشگاه عكسي از عكس‌هاي فجايع غزه و همچنين تصاويري كه مردم كشورمان طي مراسم روز جهاني قدس تهيه كرده‌اند، طي گردهمايي «غزه تنها نيست» خبر داد. 
ناصر فيض، مدير دفتر طنز حوزه هنري نيز با اشاره به نقشه تغيير خاورميانه، آن را يك طنز تلخ دانست و گفت: خاورميانه تغيير كرد اما نه در راستاي تحليل آنها بلكه نتيجه عكس داشت. آنها هدفشان ايران بود ولي اين اتفاق رخ نداد اين تغيير و حركـت‌ها در نهايت به پيروزي اعتقادات منجر مي‌شود. ما امروز يك به جهت ديني و دو به جهت اعتقادي از غزه حمايت مي‌كنيم. ما كشور و قوميتي هستيم كه هميشه دفاع از مظلوم جزو برنامه‌هايمان بوده است، پس دليل واضح است كه چرا به عنوان هنرمند بايد وارد عمل شويم. لازم به ذكر است، گردهمايي هنرمندان با عنوان «غزه تنها نيست» امروز ساعت 18 در خيابان سميه روبه‌روي حوزه هنري برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار