کد خبر: 660396
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
از ريان گاسلينگ تا جان كيوزاك
سكوت طولاني‌مدت هنرمندان و چهره‌هاي شناخته شده جهان سرانجام نسبت به فاجعه غزه شكست‌؛ سلنا گومز، ريحانا، ريان گاسلينگ، دبرا ميسينگ، هالي رابينسون پيت و كريستيانو رونالدو از جمله افرادي هستند كه در فضاي محافظه‌كارانه غالب بر جوامع غربي با غزه ابراز همدردي كرده‌اند.
الناز خمامي زاده
سكوت طولاني‌مدت هنرمندان و چهره‌هاي شناخته شده جهان سرانجام نسبت به فاجعه غزه شكست‌؛ سلنا گومز، ريحانا، ريان گاسلينگ، دبرا ميسينگ، هالي رابينسون پيت و كريستيانو رونالدو از جمله افرادي هستند كه در فضاي محافظه‌كارانه غالب بر جوامع غربي با غزه ابراز همدردي كرده‌اند. 
به گزارش «جوان»، وقتي كه مشاهير جهان موضع سياسي خاصي مي‌گيرند تمام جهان مي‌ايستد و به آنها گوش مي‌دهد. جنايت در غزه نيز در روزهاي گذشته با اعتراض و ابراز همدردي شمار زيادي از هنرمندان داخلي كشورمان و نيز هنرمندان كشورهاي عربي مواجه شده است. با اين حال سكوت چهره‌هاي مشهور هاليوود و به خصوص نمايندگان اين صنعت در سازمان جهاني يونسكو در نوع خودش تعجب‌آور بود. حالا اما با گسترده‌شدن اعتراضات خياباني مردم كشورهاي غربي، كم‌كم جامعه مشاهير غرب نيز جرئت و شجاعت ابراز همدردي با غزه را به خود راه مي‌دهند. سلنا گومز يكي از نخستين هنرمندان جوان امريكايي است كه نسبت به فاجعه غزه واكنش نشان داده و تحت تأثير تصاوير آزاردهنده از سرزمين فلسطين در پستي جديد در صفحه اينستاگرامش اين شعار را درج كرده است: «‌موضوع درباره بشريت است. براي غزه دعا كنيد.»
 اين خواننده مطرح 21 ساله پيام خود را نيز منتشر كرده و نوشته است: «‌لطفاً امروز براي آن خانواده‌ها و كودكان دعا كنيد. لطفاً هميشه يادتان باشد كه در زندگي چه چيزهايي مهم هستند. هيچ كدام از اينها ارزشش را ندارند. ما اينجاييم تا به هم كمك بكنيم، الهامبخش يكديگر باشيم و به هم عشق بورزيم. بياييد اين تغيير را ايجاد كنيم.» قريب يك ميليون نفر اين پست سلنا گومز را به نشانه تأييد پسنديده‌اند. 
يكي از طرفدارانش در واكنش به اين پيام گومز در اينستاگرام پاسخ داده است: «بسيار قابل احترام است‌! تو حركتي را انجام دادي كه بسياري از ستاره‌ها و مشاهير جرئت انجامش را ندارند# فلسطين را آزاد كنيد # غزه را آزاد كنيد.» جالب آنجا است كه نشريه «هاآرتص» متعلق به رژيم صهيونيستي با دلخوري از اين اقدام گومز در گزارش اين خبر نوشته است‌: «‌ظاهراً مد شده كه ستاره‌ها بيشتر از آنكه بخواهند موقعيت اسرائيل را استدلال كنند، نگراني خود را از درگيري اسفناك غزه ابراز كنند.» بر اساس اين گزارش «ميا فارو » بازيگر زن امريكايي و نامزد دريافت و برنده جوايز مختلفي از جمله گلدن گلوب، بافتا و سن سباستينو و بهترين بازيگر نقش اول و مكمل زن هاليوودي، شخصيت ديگري است كه در توئيتر خود از كشتار غيرنظاميان در غزه انتقاد كرده و نوشته است: «‌اسرائيل گفت كه هدفش تنها گرفتن تونل‌هاي حماس است اما چرا حالا دارند خانه‌هاي مردم در شهر غزه را بمباران مي‌كنند؟!»  
هفته پيش گروه موسيقي «كلد پلي» انگليس به خاطر ارسال لينكي از موزيك ويدئوي جديد «وان ورلد »‌تحت عنوان «آزادي براي فلسطين » در صفحه فيس‌بوك خود مورد توهين 12 هزار كاربر طرفدار صهيونيسم قرار گرفت با اين حال شمار زيادي از كاربران و طرفداران اين گروه موسيقي نيز از اين اقدام شجاعانه آنها قدرداني كردند. بازيگر مطرح هاليوودي ديگري كه نسبت به فاجعه غزه واكنش نشان داده است، جان كيوزاك است كه عمدتاً از منتقدان سياست‌هاي دولت امريكا نيز به شمار مي‌آيد. كيوزاك با اشاره به آنچه در غزه در حال وقوع است، نوشته است: «‌واقعاً آزاردهنده است؛ مردم مدام درباره جنگ و هواپيماهاي بدون سرنشين حرف مي‌زنند. اين يك جنگ است.» دبرا ميسينگ، بازيگر زن امريكايي برنده جايزه امي، چهره ديگري است كه به رغم يهودي بودن نتوانسته عقايد بشردوستانه‌اش را كنار بگذارد. او در توئيتي با انتشار تصاويري دردناك از كشته‌شدگان غزه نوشته است: «‌جسد چهار خواهر كه امروز در غزه كشته شدند. نمي‌توانم اينها را تحمل كنم! بس است ديوانگي.»
عمر هاشم اپس يك بازيگر، خواننده رپ و ترانه‌نويس امريكايي است كه شهرت او بيشتر به دليل بازي نقش دكتر اريك فورمن در سريال دكتر هاوس است هم در همدردي با مردم فلسطين نوشته است: «‌مهم نيست كه كدام طرفي هستيد. كشت و كشتار زنان و كودكان بيگناه فجيع و اسفناك است # صلح باد بر خاورميانه!»
هالي رابينسون پيت، بازيگر ديگر امريكايي هم در توئيتي به انتقاد از جنگ غزه نوشته است: «‌در راه بردن بچه‌ها به مدرسه آنها از من درباره جنگ اسرائيل و غزه پرسيدند. . .‌اي كاش مي‌توانستم به بيل كلينتون زنگ بزنم و از او درباره توضيح دادن مسئله جنگ به بچه‌ها كمك بگيرم.» به غير از عالم هنر، چهره‌هاي شناخته شده دنياي ورزش هم با غزه ابراز همدردي كرده‌اند كه مسعود اوزيل، كريستيانو رونالدو و يك بازيكن مطرح بسكتبال در امريكا از جمله آنها هستند. 
رونالدو به تازگي تصويري از خود منتشر كرده كه در آن پلاكارتي با پرچم فلسطين در دست دارد و روي آن نوشته شده است: «همه براي فلسطين.» ريان گاسلينگ بازيگر مطرح هاليوودي هم اين تصوير رونالدو را در توئيترش منتشر كرده و در واكنش به آن نوشته است‌: «بگذار دنيا صدايت را بشنود# فلسطين را آزاد كنيد.» او سپس نوشته است: «حالا مشخص مي‌شود كه اين هنرپيشه امريكايي طرفدار كدام سمت است. آفرين به هردوي شما!»
ازقضا موتور حمايت ستاره‌هاي هاليوودي و مشاهير دنياي هنر و ورزش از مردم غزه تازه روشن شده است. نظر افراد مشهور هميشه براي دنيا مهم بوده و به نظر مي‌رسد كه اين موضع بشردوستانه از سوي چهره‌هاي شناخته شده دو عالم پرطرفدار هنر و ورزش در روزهاي آتي شمار بيشتري از مردم جهان را براي حمايت از غزه به خيابان‌ها بكشاند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار