کد خبر: 660327
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
براثرخشونت پلیس
خفه شدن مرد سیاه پوست آمریکایی بر اثر خشونت پلیس نیویورک، اعتراض های زیادی را به همراه داشته است.  

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، خشونت یکی از افسران پلیس نیویورک در روزهای اخیر باعث شد مرد سیاه پوستی که به آسم مزمن مبتلا بود، هنگام بازداشت شدن خفه شود.

این حادثه، بار دیگر به بحث درباره نیاز به اصلاح شیوه ها و عملکرد پلیس آمریکا انجامیده است.

ده ها نفر نیز با برپایی تظاهرات مقابل تالار شهر نیویورک، نظارت بیشتر بر شیوه های عملیاتی پلیس آمریکا را خواستار شدند.

سوزان مدرس، خبرنگار شبکه پرس تی وی گزارش داد، هفته گذشته افسران پلیس نیویورک یک مرد سیاه پوست آمریکایی را به علت فروش سیگار بدون پرداخت مالیات بازداشت کردند، اما رفتار وحشیانه آنها باعث خفگی این شخص شد.

اکنون با گذشت هفت روز ظاهراً مردم نیویورک این حادثه را فراموش نکرده اند.

اَلکس ویتاله، شهروند نیویورکی از «کالج بروکلین» می گوید: « در اینجا دو مسئله مهم وجود دارد: نخست استفاده از برخورد قهرآمیز و بی توجهی به سلامت این شخص است و دیگری وابستگی بیش از حد شهر نیویورک به نظارت شدید یا اصطلاحاً مبتنی بر پنجرهای شکسته است؛ بدین معنا که باید بر اقلیت های رنگین پوستان نظارت گسترده داشت و مردم را به علت تخلف های بسیار کوچک، جریمه یا بازداشت کرد و آنها را آزار داد. برخی از این موارد مانند اشغال دو صندلی در قطار مترو یا دوچرخه سواری در پیاده رو اصلاً نباید جرم به شمار رود. متأسفانه شهروندان نیویورک، این نظارت شدید را علت کاهش آمار جرم می دانند، اما شواهد نشان می دهد این باور واقعیت ندارد».

تظاهرکنندگان روز دوشنبه مقابل تالار شهر نیویورک گردآمدند تا نظارت بیشتر بر رفتار و عملکرد پلیس را خواستار شوند. معترضان روزهای شنبه و یکشنبه نیز تظاهرات مشابهی را در خیابان های نیویورک برگزار کرده بودند. یکی از تظاهرکنندگان گفت: « پلیس نیویورک، مرد سیاه پوست دیگری را کشته است. ما باید تغییراتی بنیادی و اساسی را خواستار شویم؛ فرماندهان رده بالای پلیس نیویورک باید هزینه این کار را بپردازند».

اریک گارنرِ چهل و سه ساله، شهروند سیاه پوست آمریکایی که بر اثر خشونت پلیس نیویورک جانش را از دست داده است، شش فرزند و دو نوه داشت. تصاویر ویدیو غیرحرفه ای از حادثه که در اختیار نشریه «نیویورک دیلی نیوز» قرار گرفته است نشان می دهد اریک هنگام بازداشت شدن، قبل از اینکه بیهوش شود فریاد می زند: نمی توانم نفس بکشم.

اکنون به افسری که گردن اریک گارنر را فشار داده بود،  دستور داده شده است که نشان پلیس خود را تحویل دهد و یکی دیگر از افسران خطاکار نیز پشت میز نشین شده است. شهردار نیویورک که برای تعطیلات خانوادگی به شهر رم ایتالیا سفر کرده است، این حادثه را «دردسرساز» توصیف کرد.
 
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار