کد خبر: 660280
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
یک کارشناس حوزه مسجد از مسئولین فرهنگی درخواست کرد مسجد خواستگاه فرهنگ سازی در کشور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تارین گو، امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بومهن در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری مساجد درباره چگونگی برگزاری دهه تکریم در سال جاری با بیان اینکه امسال اولین بار بود که این مراسم با ساماندهی مرکز رسیدگی به امور مساجد در مسجد ما برگزار می شد، گفت: با توجه به اینکه از قبل برنامه هایی را تدارک دیده بودیم، مردم استقبال خوبی کردند.

وی درباره برنامه های برگزار شده در این دهه به اردوهای زیارتی، بازدید از مزار شهدای گمنام، تجلیل از خانواده شهدا و تقدیر و تشکر از خیرین اشاره کرد و گفت: خیرین در کنار مردم در این دهه برای بازسازی مسجد کمک فراوانی کردند.

این کارشناس حوزه مسجد درباره چالش ها وموانع جذب کودکان و نوجوانان در مسجد بر کیفیت خدمات ارئه شده در مسجد تاکید کرد و ادامه داد: مردم انتظار دارند خدمات با کیفیت بهتر و قیمت کمتر در اختیار کودکان و نوجوانان قرار بگیرد. در این میان گاهی کمبود بودجه موجب می شود مثلا مربیان خوب جذب نشوند و برنامه ریزی صحیحی برای وقت بچه ها انجام نشود.

وی اضافه کرد: اگر برنامه های مناسبی در نظر گرفته نشود، کودکان و نوجوان از مسجد دلسرد می شوند زیرا احساس می کنند وقتشان در مسجد تلف می شود. 

این کارشناس حوزه مسجد در پاسخ به سئوالی درباره کارکردهای فرهنگی اجتماعی مسجد که مورد غفلت واقع شده است، به اهمیت موضوع کودکان اشاره و اظهار کرد: این قشر سنی معمولا نقش کمرنگی در مساجد دارند زیرا عموما مخاطب برنامه های مسجد بزرگترها هستند.

وی ادامه داد: دهه تکریم فرصت خوبی بود برای اینکه بخشی از امور مسجد را نوجوانان برعهده بگیرند، این امر مقدمات کارهای فرهنگی درمسجد را فراهم می کند.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بومهن با تاکید بر لزوم تقدیر و تجلیل از بچه هایی که در مسجد فعال هستند، تصریح کرد: در طول سال باید از همه کودکان فعال در مساجد تجلیل کرد و مثلا با راه انداختن اردوهای زیارتی برنامه های فرهنگی و مذهبی را پیاده کرد.

وی درباره برنامه های تفریحی اضافه کرد: در کنار خدماتی که بچه ها در مسجد انجام می دهند می توان اردوهای تفریحی، ورزش و .. را به عنوان پاداش در نظر گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین تارین گو درباره فاصله مساجد تا مسجد طراز اسلامی نیز با بیان اینکه مسائل زیادی در این زمینه قابل طرح است، گفت: اگر مسئولین ما محور اصلی فرهنگ سازی امور کشور را از مساجد برنامه ریزی کنند و بودجه ای مناسب هم در زمنیه عمران و هم اداره خانه خدا در نظر بگیرند، بسیاری از آسیب های فعلی اجتماعی از جامعه رخت برمی بندد و مساجد به آن جایگاه اصلی خود نزدیک خواهند شد.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه مسئولین فرهنگی کشور خواستگاه فرهنگ سازی را در مسجد در نظر نمی گیرند، گفت: علاوه بر این در کنار تغییر نگاه مسئولین مردم هم باید به این کمال فکری برسند که مسجد را یاری کنند تا به جایگاه اصلی خود برسد.

این کارشناس حوزه مسجد در پایان تاکید کرد: امام جماعت در مسجد به کمک مسئولین و مردم نیاز دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار