کد خبر: 660272
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
نوعی مسمومیت مشکوک 200 نفر از روستاییان روستای ˈقلعه خانˈ از توابع شهرستان مانه و سملقان در غرب خراسان شمالی را راهی بیمارستان کرد.
به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش مسؤولان بهداشت و درمان این شهرستان حال عمومی اکثر روستاییان خوب توصیف شده و از درمانگاه مرخص شده اند اما تعداد انگشت شماری از آنان همچنان در درمانگاه شهر ˈقاضیˈ مرکز بخش مانه بستری اند.
 
اگرچه تاکنون مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان مانه و سملقان علتی را برای این مسمومیت اعلام نکرده اند، اما روستاییان دلیل آنرا استفاده از آب آشامیدنی اعلام کرده اند که به دلیل قطعی جریان آب، مدت زمان زیادی در لوله باقی مانده بود.
 
فرماندار شهرستان مانه و سملقان گفت: هنوز علت مسمومیت روستاییان روستای قلعه خان این شهرستان مشخص نشده و آزمایش های لازم از بیماران انجام شده است.
 
ˈغلامرضا عوض زادهˈ بامداد سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بجنورد، هرگونه گمانه زنی پیرامون مسمومیت ناشی از آب آشامیدنی را رد کرده و تا پیش از مشخص شدن نتایج این آزمایش ها، هر اظهارنظری را غیرکارشناسی خواند.
 
به گفته وی، نتایج آزمایش بر روی روستاییان مسموم دست کم تا روز چهارشنبه مشخص نمی شود و پس از آن در این زمینه می توان نظر داد.
 
فرماندار شهرستان مانه و سملقان افزود: پزشکان مراکز درمانی این شهرستان از غذای مصرفی روستاییان نیز نمونه برداری کرده اند تا بتوانند به نتیجه بهتری در زمینه علت مسمومیت برسند.
 
تماس خبرنگار ایرنا با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی برای دریافت نقطه نظرات وی در این زمینه بی نتیجه ماند.
 
شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه در فاصله 45 کیلومتری غرب استان خراسان شمالی واقع شده است.
 
این شهرستان 105 هزار نفری از وجود بیمارستان بی بهره است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار