کد خبر: 660194
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
مهدي مسعودشاهي، دبير جشنواره فيلم كودك و نوجوان:
مهدي مسعودشاهي، دبير جشنواره فيلم كودك و نوجوان با بيان اينكه در بسترسازي‌ها و حمايت‌ها كم كاري شده است، گفت: جشنواره در بحث عقيدتي بررسي كند كه چرا تا به امروز فيلم‌هاي ما در اين زمينه كم بوده است.
به گزارش فارس، مهدي مسعودشاهي درباره جشنواره فيلم مقاومت گفت: جشنواره فيلم مقاومت رسالت بزرگي درحوزه فرهنگ‌سازي دارد زيرا اگر قرار باشد از ارزش‌ها بگوييم اين ارزش‌ها در سينماي مقاومت تجلي پيدا مي‌كند. وي افزود: سينماي مقاومت مي‌تواند مصداقي براي موضع نظام در برابر دوستي‌ها و دشمني ها، و اينكه كجا دوست و كجا دشمن باشيم، باشد.
مسعودشاهي با بيان اينكه نتوانستيم فهم كلي از جنگ و دفاع مقدس را به جهان معرفي كنيم، افزود: برخي حركت‌هايي كه در جهان براي ارزش‌ها و فرهنگ‌سازي قابل مقايسه با كاري كه بايد مي‌كرديم نيست ضمن اينكه فرهنگ‌سازي درباره دفاع مقدس بايد از مدارس شروع مي‌شد تا در بخش‌هاي مختلف فرهنگ‌سازي عمومي و تخصصي صورت گيرد.
به اعتقاد اين مدير فرهنگي؛ موضوعي به اهميت سينماي مقاومت و دفاع مقدس بايد برايش هر ماه هم انديشي‌هايي صورت گيرد و همدلي‌هايي با كساني كه سال‌ها در جنگ زحمت كشيده‌اند شكل بگيرد ضمن اينكه اين فرهنگ را بايد در دنيا رديابي كنيم.
مسعودشاهي با بيان اينكه در بسترسازي‌ها و حمايت‌ها كم كاري شده است، افزود: در اين زمينه بايد آسيب شناسي شود و جشنواره در بحث عقيدتي بررسي كند كه چرا تا به امروز فيلم‌هاي ما در اين زمينه كم بوده است.
مسعودشاهي با بيان اينكه ايثارها و فداكاري‌هاي رزمندگان در جنگ بايد ديده شود، خاطرنشان كرد: عده‌اي اعتقاد داشتند كه درباره جنگ بايد بعد از جنگ صحبت كرد و نتيجه‌اش نگراني‌هاي امروز درباره فرهنگ دفاع مقدس است.
وي درباره بودجه توليدات فيلم‌هاي دفاع مقدس و جشنواره مقاومت نيز گفت: اگر فرهنگ دفاع مقدس بازشناسي شود نه تنها بودجه فرهنگي لازم است بلكه بودجه ساير بخش‌ها هم بايد به اين امر اختصاص داده شود زيرا اين جشنواره و اين فيلم‌ها مربوط به جان مردم است بنابراين بايد از هرجايي اين بودجه تزريق شود.
وي با بيان اينكه احساس مسئولان با موضوع به اين مهمي فاصله دارد گفت: به نگاه و اهميتي كه رهبر انقلاب نسبت به فرهنگ داشته‌اند و دارند بايد توجه داشته باشيم كه چه تحولي در فرهنگ ايجاد شده است؟ چه نهادهايي متولي دسترسي به اين هدف‌ها هستند؟ همه بايد بسيج شويم تا از ظرفيت‌هاي دفاع مقدس دفاع كنيم و يكي از نمونه‌هاي اين ظرفيت‌ها فيلمسازي است.
مسعودشاهي ادامه داد: زماني كه ارزشي را در قالب فيلم درمي آوريم مي‌توانيم دنيا را متحول كنيم و با داشتن چنين فيلم‌هايي مي‌توانيم حرف‌هايمان را بزنيم. خوشحالم كه هنوز سينمايي تحت عنوان سينماي دفاع مقدس و مقاومت برگزار مي‌شود بايد ظرفيت‌ها و امكانات مديريت شود.
وي با بيان اينكه گل سرسبد سينماي ما سينماي مقاومت است گفت: بايدارمان‌هاي ارزشمندمان را به دنيا معرفي كنيم و راهش از طريق همين فيلم‌ها است.
مسعودشاهي ادامه داد: مخالفت‌ها با جشنواره فيلم مقاومت در دنيا وجود نشان مي‌دهد اين امر است كه جشنواره رويكرد مثبت و تاثيرگذاري داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار