کد خبر: 660193
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
هنرمندان در گفت‌وگو با «جوان» انزجار خود را از فجايع غزه اعلام كردند
فـجـايع اخـيـر رژيم‌صهيونيستي در غزه، اتفاقي است كه موج اعتراضات بسياري را به دنبال داشته است و در اين ميان هنرمندان بدون توجه به جناح‌بندي‌هاي فكري و اعتقادي، اين روزها نگران كودكان غزه‌اند، كودكاني كه در تندباد توپ و تفنگ، مشق آخرين روزهاي زندگي‌شان را خط مي‌زنند. به همين بهانه گفت‌وگويي با هشت هنرمند در عرصه‌هاي مختلف داشته‌ايم تا از فجايع غزه بپرسيم.
فـجـايع اخـيـر رژيم‌صهيونيستي در غزه، اتفاقي است كه موج اعتراضات بسياري را به دنبال داشته است و در اين ميان هنرمندان بدون توجه به جناح‌بندي‌هاي فكري و اعتقادي، اين روزها نگران كودكان غزه‌اند، كودكاني كه در تندباد توپ و تفنگ، مشق آخرين روزهاي زندگي‌شان را خط مي‌زنند. به همين بهانه گفت‌وگويي با هشت هنرمند در عرصه‌هاي مختلف داشته‌ايم تا از فجايع غزه بپرسيم.
 
  مجيد صالحي: نگراني براي غزه به صنف و قشر خاصي تعلق ندارد

مجيد صالحي، بازيگر تلويزيون و سينما هم در گفت‌وگو با «جوان» در خصوص كشتار كودكان و زنان در غزه مي‌گويد: در سال 2014 وقوع چنين فجايعي تنها از سوي كساني سر مي‌زندكه از ‌شأن انسان بودن به دور مانده‌اند، كساني كه هيچ بويي از انسان بودند نبرده‌اند و اثري از وجدان در تمام وجودشان يافت نمي‌شود. جالب اينجا است كه نهادهاي حقوق بشري كه داعيه دفاع از حقوق انسان‌ها را دارند در برابر چنين جناياتي، تنها سكوت را پيشه خود قرار مي‌دهند و انگار كه حقوق بشر تنها در برابر كشور ما كاربرد عملي دارد! وي ادامه مي‌دهد: كشتار بي‌رحمانه كودكان در غزه، حال همه مردم كشور را بدون توجه به صنف و قشر و طبقه اجتماعي‌شان دگرگون كرده است و اين روزها هر كسي را در هر جايگاهي از جامعه از ديدن اين تصاوير، آشفته كرده است. صالحي تأكيد مي‌كند: جنايت اخير بدون توجه به مذهب، همه آدم‌هاي جهان را متأثر كرده است چون هيچ انساني نمي‌تواند در برابر اين كشتار وحشيانه كودكان واكنشي نشان ندهد.
 

جهان امسال روز قدس متفاوتي را خواهد ديد

  مريم كاوياني: همه جهان بايد براي ياري غزه با هم متحد شوند

مريم كاوياني، بازيگر سينما و تلويزيون هم درباره فجايع اخير غزه به «جوان» مي‌گويد: من هم مانند خيلي از آدم‌ها، بسيار متأثر هستم، اتفاقات اخير غزه بسيار تأسف برانگيز است و به باور من سازمان ملل و افرادي كه بايد تصميم بگيرند، دست روي دست گذاشته‌اند و حركتي انجام نمي‌دهند. وي ادامه مي‌دهد: شايد ما بتوانيم از نظر آذوقه به مردم غزه كمك كنيم اما در نهايت مردم غزه نيازمند امنيت هستند و اين امنيت فراهم نمي‌شود مگر اينكه همه كشورهاي جهان دست در دست هم بدهند. كاوياني تأكيد مي‌كند: زماني كه اخبار اتفاقات اخير را در تلويزيون مي‌بينم حس مي‌كنم كه خدا در چنين روزهايي منتظر است كه بندگانش براي نجات مردم غزه به هم كمك كنند. وي در خصوص حضور مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس ادامه مي‌دهد: اتفاقات اخير غزه لزوم حضور كوبنده‌تر و هدفمند‌تر مردم را در راهپيمايي روز جهاني قدس مطرح مي‌كند و اين اعتراضات بايد با صداي بلندتر و با راهكار كاربردي‌تري همراه شود.
 
 علي ضيا: غصه مادران فرزند از دست داده غزه

علي ضيا، مجري تلويزيون هم در گفت‌وگو با «جوان» با اعلام انزجار از جنايات اخير رژيم صهيونيستي در برابر كودكان بي‌پناه غزه اظهار مي‌كند: يكي از تألمات من پس از ديدن تصاوير كودكان كشته شده غزه، غمي است كه مادرانشان پس از از دست دادن فرزندان كوچك‌شان خواهند ديد و هيچ‌كس نمي‌داند كه اين مصيبت تا چه اندازه بزرگ است.
 
 رسول نجفيان: در روز قدس صداي اعتراضمان را به گوش جهانيان مي‌رسانيم

رسول نجفيان بازيگر هم در گفت‌وگو با «جوان» در خصوص كشتارهاي اخير صهيونيست‌ها در غزه مي‌گويد: من از ديدن اين جنايات روز و شب ندارم، از اينكه گروه‌هاي دست پرورده صهيونيست‌ها مثل داعش، القاعده و طالبان، دين اسلام را با رفتارهاي ضد بشري خود بدنام مي‌كنند، كساني كه با دلالي اسلحه و جنگ روزگار مي‌گذرانند و اگر قتل‌عام نباشد، زندگيشان نمي‌گذرد. وي ادامه مي‌دهد: شايد اين اتفاقات بهانه‌اي باشد براي ما كه با دور شدن از عصبيت‌هاي بيهوده، به وحدت برسيم و بدانيم دين مبين اسلام دين عقل، عشق و محبت است و اگر به خودمان نياييم و اين اتحاد را حفظ نكنيم، نتيجه‌اش مي‌شود جنايت اخير در جامعه جهاني. نجفيان تأكيد مي‌كند: در طول جنگ جهاني زماني كه يهودي‌ها به ايران پناه آوردند، مسلمانان به دادشان رسيدند، اما نمي‌دانم كودكان و زنان غزه به چه جرمي كشته مي‌شوند. اين بازيگر خاطر نشان مي‌كند: در روز قدس ما مي‌رويم تا فرياد بزنيم وجدان جهاني چطور حاضر مي‌شود بپذيرد كه يك عده بيايند و عده‌اي ديگر را از خاك خودشان بيرون كنند و همه نهادهاي حقوق بشري هم در اين ميان سكوت كنند. در روز قدس امسال هم مانند همه سال‌هاي اخير، همه ايرانيان حضور پيدا مي‌كنند براي اينكه ستمگري ستمگران را فرياد بزنند و وجدان‌هاي خفته را بيدار سازند.
 
 قزوه: هنرمندان بايد واكنش به جنايت غزه را با توليدات آثار هنري نشان دهند

عليرضا قزوه شاعر در گفت‌وگو با «جوان» با اشاره به اينكه هنرمندان بايد جمع شوند و در حد خودشان اعمال اخير رژيم‌صهيونيستي را محكوم كنند، اظهار مي‌كند: هنرمندان علاوه بر اعتراض بايد در آثارشان هم اين نارضايتي را نشان بدهند. هنرمندان نبايد تنها امضا كنند بلكه بايد در زمينه غزه دست به توليد آثار بزنند و با هنرمندان ساير كشور‌ها هم همكاري داشته باشند و اين ماجراها را محكوم كنند. وي ادامه مي‌دهد: با يك جست‌وجو در نت مي‌بينيم كه غالب هنرمندان جهان با دين‌هاي مختلف هم در خصوص غزه دست به توليدات هنري زده‌اند و هنرمندان كشور بايد با ترجمه و انتشار آثار خارجي در خصوص غزه در كشور، دست به اشاعه اين فرهنگ اعتراضي بزنند.

اطيابي: مردم ما امسال هم هوشياري‌شان را به نمايش مي‌گذارند
مسعود اطيابي كارگردان هم در اين باره به «جوان» مي‌گويد: سال‌هاست كه رژيم‌صهيونيستي دست به جناياتي در نوار غزه مي‌زند و ما شاهد كشت و كشتار كودكان و زناني هستيم كه همه در برابرش سكوت كرده‌اند. وي با اشاره به اينكه از ميان رفتن، عاقبت محتوم رژيم‌صهيونيستي است، ادامه مي‌دهد: مردم كشور ما هوشياري‌شان را نسبت به اين جنايات به رخ جهانيان خواهند كشيد و نشانه‌اش حضورشان در راهپيمايي روز  قدس است.
 
 پروانه معصومي: دوست دارم به كمك كودكان غزه بروم

پروانه معصومي، بازيگر تلويزيون هم با بيان اينكه پيروزي مسلمانان در غزه نيازمند اتحاد مسلمانان جهان است، اظهار مي‌كند: ديدن تصاوير كودكان و زنان غزه تا به اندازه‌اي برايم دردآور است كه حاضرم براي كمك به اين كودكان به غزه بروم. وي ادامه مي‌دهد: كساني كه مي‌توانند كاري انجام دهند، چشم‌‌هايشان را بسته‌اند در حالي كه سران كشورهاي عرب بايد عليه اين جنايات متحد شوند. در نهايت اما از نظر هنرمندان اين بر مي‌آيد كه همه فارغ از قشر و صنف و طبقه، نگران زندگي كودكاني هستند كه اين روزها زير بارش يك ريز بلا به سمت نيستي پيش مي‌روند.
 
 رحمت اميني: صداي اعتراض هنرمندان بايد به گوش جهانيان برسد
رحمت اميني، رئيس مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري در گفت‌وگو با «جوان» در خصوص فاجعه غزه مي‌گويد: اين روزها در سرزمين‌هاي اشغالي، فاجعه‌اي در حال وقوع است كه هيچ آدم و هيچ عقل و شعوري نمي‌تواند در برابرش سكوت كند. وي ادامه مي‌دهد: همه هنرمندان كشور در برابر فجايع اخير موضع گرفته‌اند و به هر صورت اميدوارم اين تلاش‌ها در جاي جاي دنيا باعث شود آدم‌هاي بي‌خردي كه روي زنان و كودكان آتش مي‌گشايند، سر عقل بيايند يا اينكه شيون آنها واقعاً به گوش كساني برسد و جلوي اين فاجعه انساني را بگيرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار