کد خبر: 659950
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
كتاب «پنج گفتار حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در باب استغفار و توبه در ماه مبارك رمضان» از سوي مؤسسه فرهنگي - هنري ايمان جهادي (صهبا) منتشر و راهي بازار نشر شد.
كتاب «پنج گفتار حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در باب استغفار و توبه در ماه مبارك رمضان» از سوي مؤسسه فرهنگي - هنري ايمان جهادي (صهبا) منتشر و راهي بازار نشر شد.
مؤسسه فرهنگي - هنري ايمان جهادي كه با عنوان اختصاري صهبا در حوزه نشر فعاليت مي‌كند، همزمان با ماه مبارك رمضان كتاب «استغفار و توبه» شامل پنج گفتار از رهبر معظم انقلاب در اين باب را منتشر و روانه بازار نشر كرده است. در بخشي از مقدمه اين كتاب آمده است: مردم ايران با انقلاب اسلامي، به‌دنبال حكومت الله رفتند، نه به‌خاطر دنيا و ماديات بلكه به‌خاطر روحيه حق‌طلبي و كمال‌جويي كه به نفس قُدسي حضرت روح‌الله در آنها زنده شد. آنان در جست‌وجوي كمال و نهايت اعتلاي انساني به حكومت اسلام رسيدند. فلسفه حكومت اسلام، تزكيه و تعليم انسان‌ها و تبديل شدن به انسان كامل است؛ فراهم كردن مقدمات حركت بلندمدتِ رسيدن به سعادت است. ولي‌فقيه در جايگاه نايب امام زمان عجل‌الله‌تعالي‌فرجه، واجد دو شأن حكمراني بر امور و هدايت قلوب است. شأن اول رنگي حقوقي دارد و آن، تصدي بر امور اجرايي و ولايت مطلقي است كه گره‌ها را از امور جاري باز مي‌كند و مانع ايجاد بن‌بست در نظام مي‌شود. اين شأن انحصاري و اختصاصي است اما شأن دوم كه مغفول واقع شده، هدايت دل‌ها و جذب جان‌ها به سوي كمال و ايجاد فضاي مناسب براي رشد فضايل انساني در جامعه و «پدر» بودن براي يكايك فرزندان اين مرز و بوم است. اگر شأن رهبر و امام جامعه در اداره امور خلاصه شود، نبايد انتظار ايجاد فضايي مناسب براي رشد و به كمال رسيدن فضايل انساني را داشت. «پنج گفتار حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در باب استغفار و توبه در ماه مبارك رمضان» به تازگي به چاپ رسيده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار