کد خبر: 659898
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد:
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: جهت توانمندسازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و توسعه مشارکت های مردمی از ظرفیت تمام اقشار جامعه استفاده می شود.

محمد اکبری، در همایش خیّرین قضات و کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد با بیان اینکه مهمترین هدف این نهاد در دهه چهارم انقلاب توانمندسازی خانواده ها و توسعه مشارکت مردمی است گفت: در همین راستا به دنبال استفاده از ظرفیت تمام اقشار جامعه هستیم.

وی با اشاره به منابع مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: منابع مالی کمیته امداد از طریق کمک های مقام معظم رهبری، اعتبارات و بودجه دولتی، کمک های مردمی و درآمدهای محلی و ... تأمین می شود.

اکبری افزود: طرح مددجویی و شهید رجایی، اموربیمه و خدمات بهداشتی و درمانی اقشار نیازمند، خدمات فرهنگی و آموزشی، خدمات عمرانی، تأمین مسکن برای مددجویان، ساختمان‌سازی برای مددجویان، کمک به حل مشکل مسکن نیازمندان غیر تحت‌پوشش، طرح جبران دیه وکمک به زندانیان بدهکار، پیگیری مسائل حقوقی و قضایی مددجویان و غیره از جمله اقدامات کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه منابع حاصل از بودجه دولت، طبق موافقتنامه های مبادله شده، اخذ و طبق قانون محاسبات عمومی مصرف و گزارش عملکرد آن مانند سار استفاده کنندگان از اعتبارات دولتی به دوان محاسبات و وزارت امور اقتصادی و داراﯽ ارائه می شود تصریح کرد: کمک های مردمی طبق موازین شرعی و نیت خیّرین زیر نظر نماینده ولی فقیه در کمیته امداد هزینه می شود.

اکبری با اشاره به نظارت های موجود بر کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: دستگاه های نظارتی مسئول در کشور از جمله معاونت نظارت و حسابرسی مقام معظم رهبری‌، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور و نظارت کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی وظایف نظارتی و بازرسی‌های منظم و دوره‌ای خود را بخصوص از طریق ‌نمایندگان مقیم‌، بطور دقیق و کامل بانجام می‌رسانند.

وی افزود: همچنین نظارت و بازرسی درون سازمانی نیز توسط بازرسی شورای مرکزی‌ و مقام سرپرستی و دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات مردمی صورت می‌گیرد.

اکبری ضمن قدردانی از مشارکت بسیار خوب قضات، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در رسیدگی به پرونده های مددجویان، اظهار داشت: مهمترین مشکلات و مسایلی که مددجویان با آن درگیر هستند، مسایل حقوقی است که تاکنون بسیاری از این مشکلات با همکاری و کمک قضات، وکلا و مشاورین حقوقی مرتفع شده است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد خاطرنشان کرد: خدمات حقوقی ارائه شده به مددجویان در قالب مواردی چون مشاوره و بررسی پرونده، تنظیم اظهارنامه و دادخواست، تنظیم لایحه دفاعیه، حضور در جلسات دادرسی، صدور رأی و اجرای حکم، شرکت در جلسات دادرسی مددجویی و اداری و همچنین اقدامات ثبتی و ملکی بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر