کد خبر: 659826
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
تا کنون بر اثر مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز در همدان 11 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

 

مرتضی عزالدین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اعلام خبر فوق درباره تعداد چاه‌های غیرمجاز مسدود شده گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 100 حلقه چاه غیر مجاز مسدود و موجب صرفه جویی 11 میلیون مترمکعب در مصرف آب شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات فعلی مصرف آب برداشت بیش از حد مجاز از چاه‌های آب است، افزود: بسیاری از بهره‌برداران از چاه‌های آب بیش از میزان تعریف شده برداشت می‌کنند که برای کنترل این معضل باید چاه‌ها به کنتور هوشمند مجهز شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه تا کنون 800 کنتور هوشمند بر چاه‌های آب استان نصب شده، خاطرنشان کرد: به دلیل برداشت بیش از حد از دشت‌های استان همدان و خشکسالی به وجود آمده بیلان منفی دشت‌های استان به 237 میلی‌متر رسیده است.

وی با بیان اینکه تمام دشت‌های استان همدان ممنوعه اعلام شدند، ادامه داد: علاوه بر اینکه دشت‌های استان ممنوعه اعلام شدند، دشت کبودراهنگ ممنوعه بحرانی اعلام شده است.

عزالدین با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته کمتر از 40 درصد منابع آبی تجدیدپذیر خود را استفاده می‌کنند، تصریح کرد: اگر کشوری بیش از 40 درصد منابع آبی تجدیدپذیرخود ا مصرف کنند وارد بحران می‌شود. در حال حاضر در کشور ما به طور میانگین بیش از 70 درصد از منابع آبی تجدیدپذیر مورد استفاده قرار می‌گیرد که در استان همدان 100 درصد این منابع به مصرف می‌رسد و  شرایط بحرانی است.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار