کد خبر: 659809
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی از سرمایه‌گذاری 16 کشو‌ر در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

فرخ مسجدی با بیان اینکه آذربایجان شرقی با داشتن بیش از هشت هزار واحد صنعتی در تولید محصولات پتروشیمی، صنایع غذایی و محصولات کشاورزی، قطعه‌سازی و ساخت خودروهای تجاری جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد گفت: به منظور گسترش مناسبات در زمینه های مختلف بین آذربایجان شرقی و هوبی چین، موافقت نامه برقراری پیوند دوستی بین این دو استان امضا شد.

وی وجود 40 درصد ذخایر مس کشور و استخراج 39 نوع ماده معدنی را از ظرفیت‌های استان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 16 کشور در این استان ‌سرمایه‌گذاری کرده‌اند‌.

مسجدی وجود 40 درصد ذخایر مس کشور و استخراج 39 نوع ماده معدنی، تولید پنج میلیون تن محصولات کشاورزی و استقرار پنج دانشگاه اصلی و بیش از یکصد واحد آموزش عالی را از دیگر ظرفیت‌های استان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ما با بیش از 85 کشور رابطه تجاری و اقتصادی داریم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین افزود: میزان صادرات این استان بالغ بر 2.4 میلیارد دلار است و با وجود ظرفیت‌هایی چون منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی سهلان امکان افزایش این رقم وجود دارد.

مسجدی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان هوبی چین، گفت: با شناختی که از این استان داریم فکر می‌کنیم که می‌توانیم در زمینه‌های صنعتی، فنی، معدنی، تجاری، علمی و فرهنگی روابط بسیار نزدیک و بیشتری با هم داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش اثرگذار استان‌های آذربایجان شرقی و هوبی در مسیر تاریخی جاده ابریشم، گفت: ما از پیشنهاد احیای این جاده استقبال می‌کنیم و در گذشته نیز برای نزدیک کردن ملت‌های واقع در مسیر این جاده کارهایی را انجام داده‌ایم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار