کد خبر: 659387
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
«جوان» از نمايشگاه عفاف و حجاب مصلاي تهران گزارش مي‌دهد
از 10 تيرماه تا 6 مرداد و به مناسبت آغاز ماه مبارك رمضان، نمايشگاهي با عنوان عفاف و حجاب در مصلي از ساعت 19 الي يك بامداد ميزبان مراجعان است
سپيده ‌آماده
از 10 تيرماه تا 6 مرداد و به مناسبت آغاز ماه مبارك رمضان، نمايشگاهي با عنوان عفاف و حجاب در مصلي از ساعت 19 الي يك بامداد ميزبان مراجعان است، به همين بهانه به مصلي رفته‌ايم تا از حال و هواي نمايشگاه‌ امسال و نظر غرفه‌داران و مراجعان و قيمت البسه اطلاعاتي حاصل كنيم.
در روزهاي داغ تيرماه كه با ماه مبارك رمضان تقارن داشته است، مصلاي تهران در كنار برنامه‌هايي مانند شب‌هاي نوراني نمايشگاهي را با حضور فعالان و توليد‌كنندگان عرصه مد و لباس اسلامي برگزار كرده است، نمايشگاهي كه همه پوشش‌هاي مربوط به حجاب از چادر و مانتو و پارچه گرفته تا مقنعه و شال و ساق دست، در گوشه و كنارش به چشم مي‌خورد. داغي محوطه بيروني مصلاي تهران كه با نبود سايه و تابيدن مستقيم آفتاب افزايش پيدا كرده، به چادرهاي تو در تويي ختم مي‌شود كه حريم برگزاري نمايشگاه عفاف و حجاب است. از همان ابتداي نمايشگاه حجم چادر و شال‌ها با مدل‌هاي مختلف و غرفه‌هاي پارچه از منظره‌هايي است كه هر چند غرفه يك بار تكرار مي‌شود. غرفه‌هاي چادر به نسبت سايرين، با اقبال بيشتري از سوي مراجعان روبه‌رو شده‌اند و در برخي از غرفه‌ها چند خانم همزمان مشغول پوشيدن و خريد چادر هستند. خانم تات از مراجعاني است كه چادر خريداري كرده است و با دستي پر غرفه‌هاي ديگر را جست‌وجو مي‌كند، او با اشاره به اينكه از آگهي‌هاي رسانه ملي از اين نمايشگاه مطلع شده است مي‌گويد: من اولين باري است كه در اين نمايشگاه شركت كرده‌ام و تا اين لحظه يك چادر عربي خريداري كرده‌ام. وي با اشاره به اينكه قيمت‌هاي اين نمايشگاه به قيمت‌هاي بازار يكسان است، ادامه مي‌دهد: من با تصور اينكه لباس‌هاي نمايشگاه با تخفيف در اختيار مشتريان قرار مي‌گيرد به نمايشگاه ‌آمدم ‌اما ديدم كه تفاوت چنداني با قيمت‌هاي بازار ندارد و كالاهاي برخي از غرفه‌ها حتي از قيمت‌هاي بازار هم گران‌تر هستند. وي با اشاره به اينكه بايد مركز دائمي براي فروش كالاهاي چنين نمايشگاه‌هايي وجود داشته باشد، تأكيد مي‌كند: با برگزاري چنين مراكزي خانم‌هاي محجبه مي‌توانند با فراغ بال بيشتري در تمام طول سال، لباس‌هاي مورد نظر خود را از اين مراكز تهيه كنند.
   نمايشگاهي كه خريد خانم‌هاي محجبه را تسهيل مي‌كند
غرفه‌هاي شلوغ، روزهاي پركاري را براي صاحبانشان رقم زده است، خانم قاسمي مدير يكي از توليدي‌هاي حاضر در نمايشگاه حجاب و عفاف در خصوص آشنايي با اين نمايشگاه مي‌گويد: با توجه به پيش از اين چندين مد را در خانه مد و لباس ايراني و اسلامي به ثبت رسانده‌ايم و ارتباطاتي كه با اين خانه داريم از برگزاري اين جشنواره مطلع شديم و پس از ثبت‌نام غرفه‌مان را تحويل گرفتيم. وي با اشاره به استقبال خوب مردم از اين نمايشگاه ادامه مي‌دهد: اجناس مختلف با كيفيت‌هاي متفاوت در زمينه حجاب و عفاف از چادر و مانتو گرفته تا شال و روسري و ساق همه ملزومات حجاب در اين نمايشگاه است و خانم‌هاي محجبه به راحتي مي‌توانند با قياس كالاهاي برندهاي معروف در عرصه حجاب عفاف، كالاي بهتر را انتخاب كنند.
خانم قاسمي در خصوص استقبال مردم ادامه مي‌دهد: استقبال در مجموع خوب بوده است و مردم از اجناس اين نمايشگاه رضايت دارند و از طرف ديگر برنامه شب‌هاي نوراني در جوار نمايشگاه باعث جذب بيشتر مردم در اين نمايشگاه مي‌شود.

   دست زياد شده است!
يكي از غرفه‌هايي كه در اين دوره از نمايشگاه افزايش پيدا كرده، پارچه‌فروشي‌هاست كه با فروش پارچه چادر مشكي و نماز ساير انواع پارچه‌ها، پايه ثابت نمايشگاه عفاف و حجاب شده است. مهدي محمودي يكي از كسبه بازار پارچه مولوي كه اين روزها در نمايشگاه حجاب و عفاف غرفه فروش پارچه چادري دارد در گفت‌وگو با «جوان» با اشاره با اينكه پيش از ‌امسال اصلا از برگزاري چنين نمايشگاهي در مصلاي تهران اطلاع نداشته اظهار مي‌كند: تا سال گذشته بسياري از افراد از برگزاري اين نمايشگاه مطلع نبوده‌اند‌ اما‌ امسال اطلاع‌رساني افزايش پيدا كرده و به اصطلاح دست هم زياد شده و خيلي‌ها متقاضي حضور در اين نمايشگاه بوده‌اند.
وي در خصوص قيمت‌هاي پارچه‌ها در نمايشگاه اظهار مي‌كند: به دليل اينكه قيمت كالاهاي نمايشگاه مورد نظارت قرار مي‌گيرد، بايد مناسب باشد و اگر ما پارچه‌ها را در مغازه مولوي با 20 درصد سود مي‌فروشيم، در نمايشگاه اين سود، به 10 درصد كاهش پيدا مي‌كند و قيمت‌هاي مناسب است.

   فروش پارچه‌در نمايشگاه بيشتر از بازار مولوي است
محسن جعفري يكي از غرفه‌داران پارچه نمايشگاه عفاف و حجاب در خصوص حضورش در نمايشگاه ‌امسال مي‌گويد: من پانزده سال است كه در كار پارچه چادري در بازار مولوي مشغول هستيم و از طريق يكي از اقوامم كه يكي از كسبه بازار پارچه است با اين نمايشگاه آشنا شده‌ام و چون در ماه رمضان مغازه‌هاي بازار فروش چنداني ندارند،‌اما فروش در اين نمايشگاه خيلي بيشتر از بازار است. وي ادامه مي‌دهد: حضور در نمايشگاه براي ما كه سال‌ها در بازار مولوي مشغول فروش پارچه چادر مشكي هستيم، نوعي تنوع است كه باعث مي‌شود علاقه‌مند حضور در اين نمايشگاه باشيم.
جعفري ادامه مي‌دهد: غرفه‌هاي چادري در نمايشگاه عفاف و حجاب سال گذشته 7، 8 تا بيشتر نبود‌ اما‌ امسال اين غرفه‌ها به 20 غرفه افزايش پيدا كرده است و فروش ما هم به تبع كمتر از پارسال شده است و‌ اما باز هم فروشمان از مولوي بيشتر است. وي در خصوص استقبال مردم از نمايشگاه عفاف و حجاب تأكيد مي‌كند: استقبال مردم خوب است چون با تبليغات تلويزيوني مردم با تصور اينكه تفريحي كرده باشند راه مصلي را در پيش مي‌گيرند و در اين ميان اقلام مصرفي‌شان را هم خريداري مي‌كنند و برگزاري نمايشگاه‌هاي همزمان در اطراف اين نمايشگاه هم از ديگر مسائلي است كه باعث مي‌شود حجم بالايي از مردم به اين نمايشگاه بيايند.
اين غرفه‌دار ادامه مي‌دهد: البته برخي از كسبه بازار از برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي اظهار نارضايتي مي‌كنند و مي‌گويند فروش بازار كه كم هست با برگزاري اين نمايشگاه‌هاي كمتر هم مي‌شود ‌اما با اينكه خود من مغازه‌دار هستم حتي اگر خودم در اين نمايشگاه‌ها حضور نداشته باشم‌ اما نفس برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي بسيار خوب است. او در خصوص تبليغات اين نمايشگاه اظهار مي‌كند: تبليغات اين نمايشگاه در رسانه ملي بسيار تأثيرگذار بوده است ‌اما جدا كردن اين نمايشگاه حجاب و قرآن باعث شده است كه مراجعان هم كاهش پيدا كند‌ اما با پايان نمايشگاه قرآن در روزهاي آتي تعداد مراجعان نمايشگاه عفاف افزايش پيدا مي‌كند.

   برگزاري نمايشگاه‌هاي عفاف و حجاب پاسخگوي نياز بانوان محجبه
خانم‌هاي چادري حجم بالايي از مراجعان نمايشگاه عفاف و و حجاب را تشكيل مي‌دهند، سحرالسادات طباطبايي يكي از مراجعان اين نمايشگاه با اشاره به اينكه هر ساله در نمايشگاه عفاف و حجاب حضور پيدا مي‌كند مي‌گويد: من از طريق رسانه‌ها با اين نمايشگاه آشنا شده‌ام و سال‌هاست كه در آن حضور پيدا مي‌كنم.
وي با اشاره به قسمت كالاهاي اين نمايشگاه ادامه مي‌دهد: كالاي برخي از غرفه‌ها با قيمت مناسبي عرضه مي‌شود‌ اما برخي از غرفه‌ها همان كالاها را با قيمت‌هاي بيشتر از قيمت بازار به فروش مي‌رسانند.
وي در خصوص اينكه برگزاري دائمي چنين نمايشگاه‌هايي و تأسيس مراكز دائمي فروش لباس‌هاي اسلامي يكي از الزامات جامعه است ادامه مي‌دهد: بسياري از بانوان محجبه علاقه‌مندند كه پوشش‌شان در عين حجاب، زيبا و مد روز باشد و برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي پاسخگوي نياز بانوان محجبه است.

   برگزاري نمايشگاه عفاف و حجاب، مروج حجاب چادر است
خانم طاهري از ديگر كساني است كه براي خريد راه مصلي را در پيش گرفته وي با اشاره به تأثير نمايشگاه‌هاي عفاف و حجاب در اشاعه بيشتر فرهنگ در سطح جامعه مي‌گويد: به نظر من برگزاري چنين نمايشگاه‌هاي باعث مي‌شود كه برخي از مراجعان، به دليل جذابيت مدل‌ها، به سمت حجاب‌هايي مانند چادر تشويق شوند. وي ادامه مي‌دهد: خريد براي خانم‌هاي چادري با توجه به كاهش مدل‌هاي ايراني و اسلامي در سطح بازار دشوار شده است و خانم‌هاي محجبه براي خريد لباس‌هاي مناسب بايد فروشگاه‌هاي سطح شهر را زير و رو كنند‌ اما برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي دشواري خريد براي خانم‌هاي محجبه را تسهيل مي‌كند.

    قيمت اقلام نمايشگاه بايد كاهش پيدا كند
يكي از مشخصه‌هاي نمايشگاه عفاف و حجاب اين بود كه برخي از غرفه‌ها براي كالاهاي عرضه شده قيمت‌هايي بيشتر از نمونه‌هاي بازار گذاشته بودند و با اين تفاسير مراجعاني كه با تصور تخفيف به اين نمايشگاه‌ آمده‌اند با ديدن برخي از قيمت‌ها ترجيح مي‌دهند در فرصتي ديگر خريد خود را از همان مراكز خريد معمول انجام بدهند، چون خريد در نمايشگاه هيچ تخفيف را براي مراجعانشان در پي ندارد.
 برگزاري كارگاه آموزش خياطي رايگان
يكي از اتفاقات خوب نمايشگاه عفاف و حجاب امسال در كنار افزايش غرفه‌هاي آن از 30 غرفه سال گذشته به 120 غرفه‌ امسال، برگزاري نشست‌هاي تخصصي، ورك شاپ ها، كارگاه‌هاي‌آموزش برش و دوخت چادر بود كه به صورت رايگان ميزبان مراجعان بود.‌اما مردم و غرفه‌داران از مسئولان برگزاري خواسته‌اي مشترك داشتند؛ اينكه به برگزاري كوتاه‌مدت و فصلي نمايشگاه عفاف و حجاب اكتفا نكنند و براي برگزاري دائمي يا هر چند ماه يك بار نمايشگاهي براي عرضه محصولات حجاب و پوشش اسلامي تدبيري بينديشند.

   چادر مشكي ۴۵ هزار توماني
يكي ديگر از نكات نمايشگاه‌ امسال، عرضه چادر مشكي قواره‌اي ۴۵ هزار تومان با دوخت رايگان است و افرادي كه اين چادرها را خريداري مي‌كنند مي‌توانند از دوخت رايگان چادر هم استفاده كنند. جنس چادر‌هاي 45 هزار توماني حرير اسود است و امسال مثل سال‌هاي قبل براي خريد چادرهاي مشكي ارزان قيمت ارائه كارت ملي نياز نيست. عرضه مانتوهاي دختران نوجوان كه تازه سن تكليف را گذرانده‌اند هم از ديگر اتفاقاتي است براي نخستين بار در اين نمايشگاه رخ داده است.
    لزوم دائمي شدن نمايشگاه
آنچه از اظهارات مراجعان و غرفه‌داران نمايشگاه عفاف و حجاب بر مي‌آيد، نشان از رضايت هر دو قشر از برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي دارد و با توجه به كمبود لباس‌هاي ايراني و اسلامي در بوتيك و فروشگاه‌هاي سطح شهر چقدر خوب است اگر مركز دائمي براي فروش لباس‌هاي ايراني و اسلامي در سطح شهرهاي مختلف وجود داشت تا عرضه لباس‌هاي ايراني و اسلامي به مدت محدود نمايشگاه عفاف و حجاب ختم نشود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن آل آقا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
0
0
با سلام و خسته نباشید تاریخ نمایشگاه بدلیل برگزاری نماز عید سعید فطر تا 30 تیر خواهد بود لطفا خبر را اصلاح فرمائید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار