کد خبر: 659185
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
در روزهاي اخير، رژيم صهيونيستي بار ديگر حملات وحشيانه خود را به مردم بيگناه غزه آغاز كرده است.
در روزهاي اخير، رژيم صهيونيستي بار ديگر حملات وحشيانه خود را به مردم بيگناه غزه آغاز كرده است. اين جنايات جديد اشغالگران قدس، موضوعي بود كه رهبر انقلاب اسلامي در ديدار اخير شاعران با ايشان، به آن اشاره كردند: «در يك نقطه‌اى از دنيا يك نفر كشته مي‌‌شود، بلكه گاهى يك حيوان كشته مي‌‌شود، جنجال به پامي‌‌كنند؛ حالا در حمله به غزه مثلاً فرض بفرماييد كه الان چند روز است هواپيماهامي‌‌روند، شايد بيش از صد نفر - كه تعداد زيادى‌شان كودك و بچه‌هاى مظلوم و معصومند - كشته شده‌اند، اصلاً برايشان اهميت ندارد. كاش فقط اهميت نداشت؛ امريكا و انگليس - آن‌طور كه در خبرها خوانده‌ايم - گفته‌اند كه از اين حملات حمايت هم مي‌‌كنند.» به همين مناسبت، پايگاه اطلاع‌رساني KHAMENEI.IR با توجه به بيانات 25 سال گذشته حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، نقشه راه مسئله فلسطين را در اختيار كاربران قرارمي‌‌دهد.
مسئله اصلي
۱- تداوم سلطه استعمارگران
اساساً تشكيل دولت يهودي - يا به تعبير درست‌تر، دولت صهيونيست - در اين نقطه از دنياي اسلام، با يك هدف بلند مدت استكباري به وجود آمد. اصلاً به وجود آوردن اين دولت در اين نقطه حساس كه تقريباً قلب دنياي اسلام است - يعني قسمت غرب اسلامي را كه آفريقاست، به قسمت شرق اسلامي كه همين خاورميانه و آسيا و مشرق است، متصل مي‌‌كند و يك سه راهي است بين آسيا و آفريقا و اروپا - براي خاطر اين بود كه در بلند مدت، تداوم سلطه استعمارگران آن روز - كه در رأسشان دولت انگليس بود - بر دنياي اسلام باقي بماند و اين‌طور نباشد كه اگر يك وقت دولت اسلامي مقتدري - مثل دوران‌هايي از حكومت عثماني - به وجود آمد، بتواند جلوي نفوذ استعمارگران و انگليس و فرانسه و ديگران را در اين منطقه بگيرد. لذا يك پايگاه براي خودشان درست كردند. بنابراين طبق اسناد تاريخي، تشكيل حكومت صهيونيستي در آن‌جا، بيش از آنچه كه آرزوي مردم يهود باشد، يك خواست استعماري دولت انگليس بود. شواهدي وجود دارد كه در همان زمان بسياري از يهودي‌ها اعتقادشان اين بود كه احتياجي به اين دولت نيست؛ اين دولت به نفعشان نيست؛ لذا گريزان بودند. بنابراين، اين يك آرزو و ايده يهودي نبود؛ بيشتر يك ايده استعماري و يك ايده انگليسي بود.
بيانات در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، 25/۹/۱۳۷۹
۲- جلوگيري از اتحاد مسلمانان
اشغال اين سرزمين براساس يك طرح چندجانبه، پيچيده و با هدف جلوگيري از اتحاد و پيوستگي مسلمانان و پيشگيري از تأسيس مجدد حكومت‌هاي قدرتمند مسلمان بود. دلايلي در دست است كه نشان مي‌‌دهد صهيونيست‌ها با نازي‌هاي آلمان روابط نزديك داشتند و ارائه آمارهاي اغراق‌آميز از كشتار يهوديان، خود وسيله‌اي براي جلب ترحم افكار عمومي و زمينه‌سازي براي اشغال فلسطين و توجيه جنايات صهيونيست‌ها بوده است. حتي دلايلي در دست است كه عده‌اي از اراذل و اوباش غيريهودي شرق اروپا را به نام يهودي به فلسطين كوچانيدند تا با پوشش حمايت از بازماندگان قربانيان نژادپرستي، يك حكومت معاند اسلام را در قلب جهان اسلام نصب كنند و پس از سيزده قرن، يك گسستگي بين مشرق و مغرب اسلامي ايجاد نمايند.
بيانات در مراسم گشايش كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين، 4/۲/۱۳۸۰
مسئله انحرافي
۱- شبهه عربي بودن
گاهي شنيده مي‌شود كه كساني مي‌گويند: فلسطين يك مسئله عربي است. اين سخن به چه معني است؟ اگر مقصود آن است كه عرب، احساسات خويشاوندانه‌تري دارد و مايل است خدمت و مجاهدت بيشتري تقديم كند، ‌اين چيز پسنديده‌اي است و ما به آن تبريك مي‌گوييم. ولي اگر معني اين سخن آن است كه سران برخي كشورهاي عربي به نداي ياللمسلمين مردم فلسطين كمترين توجهي نكنند و در قضيه مهمي مانند فاجعه غزه با دشمن غاصب و ظالم همكاري كنند و بر سر ديگران كه نداي وظيفه، آرامشان نمي‌گذارد فرياد بكشند كه شما چرا به غزه كمك مي‌كنيد، در اين صورت هيچ مسلماني و هيچ عرب‌ غيور و با وجداني اين سخن را نمي‌پذيرد و گوينده آن را از سرزنش و تقبيح معاف نمي‌سازد. اين همان منطق اخزم است كه پدر خود را كتك مي‌زد و اگر كسي دخالت مي‌كرد بر سر او فريادمي‌كشيد؛ پس از او هم پسرش آن پدر بزرگ را به باد مشت و كتك مي‌گرفت و اين در زبان عربي مَثَل شد كه:
ان بَني رملوني بالدم شنشنةٌ اَعرفُها من اَخزَم
كمك همه جانبه به مردم فلسطين و حمايت كامل از آنان واجب كفائي بر همه مسلمانان است. دولت‌هائي كه به جمهوري اسلامي ايران و برخي ديگر از كشورهاي مسلمان به خاطر كمك به فلسطين خرده مي‌گيرند، خود متحمل اين كمك و حمايت شوند تا تكليف اسلامي از ديگران ساقط شود، ‌و اگر همت و توان و شجاعت آن را ندارند، بهتر است به جاي خرده‌گيري و كارشكني، قدرشناس اقدامات مسئولانه و شجاعانه ديگران باشند.
بيانات در چهارمين كنفرانس حمايت از ملت فلسطين، 14/۱۲/۱۳۸۷
۲- شبهه محلي بودن
هر كس در دنياي اسلام، امروز قضيه غزه را يك قضيه منطقه‌اي و شخصي و محلي بداند، دچار همان خواب خرگوشي‌اي است كه پدر ملت‌ها را تا حالا درآورده است. نه، اين قضيه غزه، فقط قضيه غزه نيست؛ قضيه منطقه است. فعلاً آنجا نقطه ضعيف‌تر است، تهاجم را از آنجا شروع كردند و اگر موفق شدند، دست از سر منطقه بر نمي‌دارند. دولت‌هاي كشورهاي مسلماني كه حول و حوش آن منطقه هستند و كمكي كه بايد بكنند ومي‌توانند بكنند، نمي‌كنند، دارند اشتباه مي‌كنند؛ اشتباه مي‌كنند. هر چه در اين منطقه ميخ اسرائيل بيشتر فرو برود، تسلط استكبار بيشتر بشود، بدبختي اين دولت‌ها و ضعف و ذلت اين دولت‌ها بيشتر خواهد شد. چرا ملتفت نيستند؟ و دولت‌ها، ملت‌ها را هم دنبال خودشان به ذلت مي‌كشانند. يك دولت ذليل و مطيع و وابسته، يك ملت را مطيع و ذليل و وابسته مي‌كند. اين است كه ملت‌ها بايد به خود بيايند.
بيانات در ديدار مردم قم به مناسبت قيام نوزدهم دي، ۱۹/۱۰/1387
۳- شبهه ناصبي بودن
در قضيه حمايت از فلسطين - اين يك مثالي است مي‌خواهم بزنم - هيچ كشور و هيچ دولتي به گرد جمهوري اسلامي نرسيد. اين را همه دنيا تصديق كردند. جوري شد كه بعضي از كشورهاي عربي از ناراحتي دادشان بلند شد، گفتند ايران دارد براي مقاصد خود اينجا تلاش مي‌كند! البته فلسطيني‌ها به اين حرف اعتنائي نكردند. از جمله در قضيه غزه - در اين جنگ بيست و دو روزه چند ماه قبل - جمهوري اسلامي در همه سطوحش؛ از رهبري و رياست جمهوري و مسئولان گوناگون و مردم و تظاهرات و پول و كمك و سپاه و غيره، همه در خدمت برادران فلسطيني مظلوم و مسلمان قرار گرفتند.
در بحبوحه اين حرف‌ها، يك وقت ديديم كه ويروسي دارد تكثير مثل مي‌كند؛ دائم مي‌روند پيش بعضي از بزرگان، بعضي از علما، بعضي از محترمين، كه آقا! شما داريد به كي‌ كمك مي‌كنيد؛ اهل غزه ناصبي‌اند! ناصبي يعني دشمن اهل‌بيت. يك عده هم باور كردند! ديديم پيغام و پسغام كه آقا،مي‌گويند اينها ناصبي‌اند. گفتيم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شيطان رجيم خبيث. در غزه مسجد الامام اميرالمؤمنين علي‌بن‌ابي‌طالب هست، مسجد الامام الحسين هست، چطور اينها ناصبي‌اند!؟ بله، سني‌اند؛ اما ناصبي!؟ اينجور حرف زدند، اينجور اقدام كردند، اينجور كار كردند.
بيانات در ديدار روحانيون و طلاب تشيع و تسنن كردستان، ۲۳/۲/1388
    شگرد دشمن
۱- جابه‌جا كردن مسئله اصلي با مسائل انحرافي و فرعي
دنياي اسلام - بخصوص دنياي عرب - همين امروز بايد متوجه باشد كه شگرد دشمنان اين است كه آنها را از اين قضيه مهم كه امروز قضيه اصلي جهان اسلام و به خصوص قضيه اصلي جهان عرب است، منصرف و ذهن‌ها را به جاهاي فرعي و به مسائل دروغين منتقل كنند، براي اينكه بتوانند اين كار را انجام دهند. البته آنها نخواهند توانست انجام دهند. اينها هم اگر غفلت كنند، براي خودشان جز زيان، چيزي به‌بار نخواهد آورد؛ يعني آبروي غفلت‌كنندگان خواهد رفت، اما قضيه به همان استحكام اصلي باقي خواهد ماند و بلاشك روزي ملت فلسطين، سرزمين فلسطين را در زير سلطه حق خود خواهد گرفت؛ هيچ ترديدي نيست.
بيانات در ديدار جمعي از فرماندهان سپاه، ۲۴/۶/1378
۲- صلح با رژيم اشغالگر قدس
امروز ترفند صهيونيست‌ها و پشتيبانان‌شان - كه دولت امريكا مهم‌ترين پشتيبان آنهاست - اين است كه از نام زيباي صلح استفاده مي‌كنند: آقا صلح كنيد؛ اين حرف‌ها چيست!؟ بله؛ صلح چيز خيلي خوبي است؛ اما صلح كجا و با چه كسي!؟ كسي وارد خانه شما شده، به‌زور در را شكسته و شما را كتك زده، به عيال و اولادتان اهانت كرده و از سه اتاقي كه شما داريد، دو تا و نصفش را گرفته نشسته است؛ بعد بگويد شما چرا بيخودي مرتب به اين و آن شكايت مي‌كنيد؛ مرتب دعوا و معارضه مي‌كنيد؛ بياييد با هم صلح كنيم. آيا اين صلح شد!؟ صلح اين است كه شما از خانه بيرون برويد؛ اگر با هم جنگي داشتيم، آن وقت بيايند صلح‌مان بدهند. . . اگر آنها به حق خودشان قانع شوند - يعني خانه را كه فلسطين است، به صاحبان خانه واگذار كنند و سراغ كار خودشان بروند؛ يا از دولت فلسطين اجازه بگيرند و بگويند به ما اجازه دهيد تعدادي از ما، يا همه ما در اين كشور بمانيم - كسي با آنها جنگي نخواهد داشت. جنگ اين است كه آنها غاصبانه و زورگويانه وارد خانه ديگران شده‌اند؛ آنها را از خانه بيرون كرده‌اند و الان هم به آنها ظلم مي‌كنند. الان هم به همه كشورهاي منطقه ظلم مي‌كنند و تهديدي براي همه هستند. بنابراين، اينها صلح را هم مقدمه‌اي براي تجاوز بعدي مي‌خواهند! اگر صلحي برقرار شود، مقدمه‌اي است براي اين‌كه بعد بتوانند طور ديگري تجاوز و تعدي كنند.
بيانات در خطبه‌هاي نمازجمعه، 10/۱۰/1378
۳- ايجاد اختلاف در جهان اسلام بر سر مسئله‌ فلسطين
امروز يكي از بزرگ‌ترين مصائب دنياي اسلام اين است كه دشمنان اسلام كاري كرده‌اند كه آنچه بايد وسيله اتحاد مسلمين شود - يعني وجود دشمن، وجود صهيونيست‌هاي غاصب - وسيله اختلاف آنها شده است! كاري كرده‌اند كه بعضي از دولت‌هاي مسلمان، اين را وسيله‌اي براي قرار گرفتن در مقابل برادران خود بكنند و حقيقتاً اختلاف به وجود آيد؛ در حالي كه بودن چنين دشمني در قلب كشورهاي اسلامي، بايد مسلمانان را به هم نزديك كند؛ جبهه واحد تشكيل دهد و يد واحد به وجود آورد. اين گناه هم به دخالت و دست‌اندازي‌هاي استكبار برمي‌گردد. اگر حمايت‌هاي استكبار و در رأس آنها امريكا از اشغالگران فلسطين و تروريست‌هاي بين‌المللي، كه در قلب كشورهاي اسلامي متمركز شده‌اند - يعني همين حاكمان فعلي دولت جعلي اسرائيل - نبود، قدرت ماندن نداشتند.
بيانات در ديدار كارگزاران نظام، ۲۱/۴/1377
امروز هر حركت تفرقه‌انگيز در دنياي اسلام، گناهي تاريخي است. آنان كه عنودانه گروه‌هاي عظيمي از مسلمين را به بهانه‌هاي واهي تكفيرمي‌كنند؛ آنان كه با گمان‌هاي باطل، به مقدسات فرقه‌هايي از مسلمين اهانت مي‌كنند؛ آنان كه به جوان‌هاي از جان گذشته لبنان كه مايه سربلندي امت اسلامي شدند، از پشت خنجر مي‌زنند؛ آنان كه براي خوشامد امريكا و صهيونيست‌ها از خطر موهومي به نام هلال شيعي سخن مي‌گويند؛ آنان كه براي شكست دولت مسلمان و مردمي در عراق ناامني و برادركشي را دامن مي‌زنند؛ آنان كه دولت حماس را كه محبوب و منتخب ملت فلسطين است از هرسو زير فشار قرارمي‌دهند. . . چه بدانند و چه ندانند مجرماني به شمارمي‌‌روند كه تاريخ اسلام و نسل‌هاي آينده از آنان با نفرت ياد خواهند كرد و آنان را مزدوران دشمن غدار خواهند دانست.
پيام رهبر انقلاب اسلامي به مناسبت كنگره عظيم حج، 8/۱۰/1385
۴- سكوت در برابر جنايات رژيم صهيونيستي
امروز غزه و فلسطين عرصه رسوايي غرب است. غرب با ادعاي حقوق بشر بزرگ‌ترين و فجيع‌ترين نقض حقوق بشر را در غزه نديده گرفته. تا روزهاي متمادي غربي‌ها در سال گذشته يك كلمه حرف به نفع مردم غزه و در دفاع از آنها نزدند. روزهاي متمادي پشت سر هم مي‌گذشت، ما هي گوشمان بود ببينيم آيا از اروپا - از امريكا كه هيچ - از سازمان‌هاي حقوق بشر، از سازمان‌هاي به اصطلاح مدافع آزادي، يك كلمه حرف به نفع مردم غزه صادر مي‌شود؟ نمي‌شد. بعد از آني كه سر و صداي مردم بلند شد، مردم در كشورهاي مختلف سر و صدا كردند، راهپيمايي كردند، تظاهرات كردند، حرف زدند، رسوايي بالا گرفت، شروع كردند به حرف زدن؛ فقط حرف! غرب هيچ گونه حمايتي از مردم غزه نكرد؛ در مقابل يك چنين فاجعه عظيمي كه جلوي چشم همه داشت اتفاق مي‌‌افتاد. تا امروز هم باز غرب در همان مواضع است. سازمان ملل خودش را رسوا كرد. امريكا رسوا بود و رسواتر شد.
بيانات در ديدار شركت كنندگان در افتتاحيه همايش غزه، ‌۸/۱۲/1388
    وظايف نسبت به مسئله فلسطين
۱- وظيفه مردم فلسطين
من به برادران و خواهران فلسطيني عرض مي‌كنم: جهادتان را ادامه دهيد. ايستادگي‌تان را ادامه دهيد. بدانيد هيچ ملتي جز به وسيله ايستادگي و مبارزه نمي‌تواند شرف خود و هويت خود و استقلال خود را به دست آورد. به هيچ ملتي، دشمن با التماس چيزي نخواهد داد. هيچ ملتي به خاطر ضعيف بودن و گردن كج كردن در مقابل دشمن، به چيزي نمي‌رسد. هر ملتي كه در دنيا به جايي رسيده است، به خاطر عزم و اراده و ايستادگي و سينه سپر كردن و سر را بالا نگه‌داشتن رسيده است. بعضي از ملت‌ها اين توان را ندارند؛ اما آن ملتي كه به اسلام معتقد است، آن ملتي كه به قرآن معتقد است، آن ملتي كه به وعده خدا معتقد است، آن ملتي كه معتقد است «لينصرن الله من ينصره» - هر كه خدا و دين خدا را ياري كند، خدا با تأكيد او را ياري خواهد كرد - اين توانايي را دارد.
بيانات در جمع بسيجيان حاضر در اردوي فرهنگي رزمى ياران امام علي(ع)، 29/۷/1379
۲- وظيفه مسلمانان
مسئله فلسطين، فقط متعلق به عرب‌ها و همسايه‌هاي فلسطين نيست؛ تمام مسلمين عالم در هرجاي دنيا كه هستند، نسبت به قضيه فلسطين بايد احساس مسئوليت كنند. كساني كه در داخل يا از خارج، واقعاً با حكومت غاصب صهيونيستي مي‌جنگند - نه مدعيان آزاديخواهي كه دستشان در دست امريكا و دشمنان اسلام است - بايد از طرف ملت و دولت ما و ملت‌ها و دولت‌هاي مسلمان ديگر، با پول و سلاح و تبليغات كمك بشوند. هرطوري كه امروز ممكن است، بايد كمك بشوند. ما چون خودمان با فلسطين همسايه نيستيم، تا مبارزه رويارويي با اشغالگران بكنيم، و ديگراني كه يا همسايه نيستند، يا به هر دليلي توانايي‌اش را ندارند، بايد مبارزان را تجهيز كنند. اين، يك وظيفه شرعي و حتمي براي همه مسلمانان است. تا اين وظيفه انجام نگيرد، مسئله فلسطين حل نخواهد شد و اگر انجام بگيرد، قطعاً صهيونيست‌ها و پشتيبانانشان شكست خواهند خورد.
بيانات در ديدار جمعي از خانواده‌هاي شهدا و آزادگان، 2/۸/1369
    موضع جمهوري اسلامي حمايت از هر حركت ضدصهيونيستي است
هر جا هر ملتي، هر گروهي با رژيم صهيونيستي مبارزه كند، مقابله كند، ما پشت سرش هستيم و كمكش مي‌كنيم و هيچ ابائي هم از گفتن اين حرف نداريم. اين حقيقت و واقعيت است.
خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، 14/۱۱/1390
دستگاه‌هاي استكبار و سياست‌هاي استكباري همه تلاش خودشان را به كار بردند كه جمهوري اسلامي را منصرف كنند از حمايت فلسطين. ما ايستاديم پاي مسئله فلسطين. سعي كردند مسئله مذهبي و طائفي را بزرگ كنند؛ جمهوري اسلامي در كنار برادران مسلمان خود از هر مذهب، از شيعه و سني و فرَق مختلف اسلامي ايستاد. هر جا حركت اسلامي است، هر جا دفاع از هويت اسلامي است، هر جا دفاع از مظلوم است، جمهوري اسلامي آنجا حاضر است و حاضر خواهد بود و امريكا و صهيونيسم و شبكه فاسد سياسي مستكبرين نتوانستند بر جمهوري اسلامي فائق بيايند و نخواهند توانست. ما به توفيق الهي، در كنار ملت فلسطين ايستاديم، در كنار ملت‌هاي انقلاب‌كرده مسلمان ايستاديم، در كنار مردم مظلوم بحرين ايستاديم، در كنار همه كساني كه در مواجهه با امريكا و صهيونيسم قرار دارند، ما ايستاديم و از آنها دفاع مي‌كنيم و در اين مورد از هيچ كس و هيچ قدرتي ملاحظه نمي‌كنيم.
بيانات در ديدار شركت‌كنندگان در اجلاس جهاني زنان و بيداري اسلامي، 21/۴/1391


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار