کد خبر: 659109
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
افزايش شهداي غزه به 194 نفر
ترس از شكست زودهنگام در برابر مقاومت، ناامني شديد ايجاد شده در بين سرزمين هاي اشغالي، ترس از واكنش منفي ساكنان بر اثر ناامني هاي ايجاد شده، هراس تل آيو از افزايش فعاليت هاي اطلاعاتي و تشديد واكنش هاي نظامي از سوي مقاومت، فشارهاي بين المللي عليه اين رژيم به دليل حملاتي كه مردم، بخصوص كودكان و زنان جان خود را از دست مي دهند و ... از مهمترين عوامل استقبال رژيم صهيونيستي از طرح مصر است.

جوان‌آنلاين: روز گذشته در خبرها آمد كه دولت مصر طرحي براي آتش بس ميان مقاومت فلسطين و رژيم صهيونيستي ارائه كرده است. جنگي تمام عيار از سوي تل آويو كه در سه محور هوايي، زميني و دريايي بوده و تاكنون 194 شهيد به همراه داشته است كه بسياري از آنها زنان و كودكان هستند.

حال كابينه رژيم صهيونيستي به سرعت از اين طرح استقبال كرده و به شدت خواهان آن است. در حالي كه غزه از آن حمايت نكرده است. حماس نيز اعلام كرده است تا زماني كه توافق كامل حاصل نشود فلسطيني ها با آتش بس موافقت نخواهندكرد. شروط اصلي حماس براي آتش بس توقف بمباران نوار غزه از سوی رژیم اسرائیل و برداشته شدن محاصره غزه است. در حالي كه رژيم صهيونيستي به دنبال آن است تا با افزايش شهداي غزه، مقاومت را تحت فشار قرار دهد تا به هر شكل مجبور شود آتش بس را بپذيرد.

جهاد اسلامي نيز اعلام كرده است كه شليك موشك تا يك آتش بس واقعي ادامه خواهد داشت. همزمان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از طرح آتش بس مصر در غزه استقبال کرده است.


چرا رژيم صهيونيستي نيازمند آتش‌بس است

مقاومت و ادامه مبارزه با رژيم صهيونيستي كه با ابزارهاي مختلف از جمله موشك هاي مداوم و پهپادهاي حاضر بر فراز سرزمين هاي اشغالي همراه است،‌ عامل اصلي نياز رژيم صهيونيستي به آتس بس است. در حالي كه مقاومت از اين مسئله آگاه است كه اين رژيم پس از توافق بر سر آتش بس باز هم در پي سناريويي ديگر خواهد بود كه جنگي جديد را براي اقناع سازي ساكنان سرزمين هاي اشغالي آغاز كند.

آخرين سناريوي تل‌آويو، ربوده و كشته شدن سه جوان صهيونيست بود كه هيچگاه مشخص نشد عامل اصلي آن چه كسي است. حتي برخي از تحليل گران مقامات امنيتي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي را عامل اصلي آن مي دانند.

در هر حال ترس از شكست زودهنگام در برابر مقاومت، ناامني شديد ايجاد شده در بين سرزمين هاي اشغالي، ترس از واكنش منفي ساكنان بر اثر ناامني هاي ايجاد شده، هراس تل آيو از افزايش فعاليت هاي اطلاعاتي و تشديد واكنش هاي نظامي از سوي مقاومت، فشارهاي بين المللي عليه اين رژيم به دليل حملاتي كه مردم، بخصوص كودكان و زنان جان خود را از دست مي دهند و ... از مهمترين عوامل استقبال رژيم صهيونيستي از طرح مصر است.

ضمن اينكه قاهره با مطرح كردن آتش بس بين رژيم صهيونيستي و مقاومت در پي اين است كه رويكردهاي منطقه اي خود را بار ديگر همچون دوران حسني مبارك رونمايي كند. بنابراين از اين جنگ براي چنين منظوري استفاده مي كند.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
0
بعد مدتی باز حمله می کنند
ميرزا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
0
مقاومت سلام
مقاومت كنيد
مقاوم باشيد همچنان كه تا بحال بوده ايد بلكه بيشتر مقاومت كنيد
اين گرگ ها به تله شما افتاده اند
تا مي توانيد مقامت كنيد تا اين گرگها را از صفحه روزگار براندازيد
مبادا در اين موقعيت زماني بدست آمده فرصت را از دست بدهيد
در اين شبهاي قدر فرصت را مغتنم بشماريد و به مدد الهي چشم به نصرت او داشته باشيد كه :
ان تنصرالله ينصر كم و يثبت اقدامكم
مقاومت ، مبارزه ، پيروزي
يا الله
بار الها تو خود مددشان فرما . آمين
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار