کد خبر: 659055
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
تب دعوت از هنرپيشه‌هاي خارجي به باليوود هم كشيد
بعد از آنكه اوايل اين هفته پروانه ساخت فيلم «سلام بمبئي» به نويسندگي و كارگرداني قربان محمدپور صادر شد، روزنامه صبا در روز گذشته از قطعيت حضور آيشواريا راي، بازيگر هندي باليوود در اين فيلم خبر داد
الناز خمامي‌زاده
بعد از آنكه اوايل اين هفته پروانه ساخت فيلم «سلام بمبئي» به نويسندگي و كارگرداني قربان محمدپور صادر شد، روزنامه صبا در روز گذشته از قطعيت حضور آيشواريا راي، بازيگر هندي باليوود در اين فيلم خبر داد و نوشت كه آيشواريا با دريافت 3 ميليارد تومان به ايران مي‌آيد تا ثابت شود كه عصر، عصر راحت‌طلبي سينماي ايران است؛ هنري كه به جاي حل ريشه‌اي معضلاتش به مدد پول به دنبال آسان‌ترين راه‌ها براي فتح گيشه مي‌گردد.
حضور بازيگران هندي در سينماي ايران اتفاق جديدي نيست؛ در سال‌هاي پيش از انقلاب نيز فيلم «هماي سعادت» محصول مشترك سينماي هند و ايران با بازي بازيگران هندي و ايراني چون فردين مقابل دوربين رفت اما چندان با اقبال عمومي مواجه نشد. حالا گويا قرار است آيشواريا راي، بازيگر زن هندي سينماي باليوود و بعضاً هاليوود براي بازي در فيلم «سلام بمبئي» به ايران بيايد و براي اين ورود 3 ميليارد تومان پول پاي او ريخته شود. جدا از اينكه بدون شك ورود آيشواريا براي ايفاي نقش در ايران پر سر و صدا خواهد بود، هزينه كرد 3‌ميليارد تومان براي آوردن وي به ايران در نوع خودش جالب توجه است؛ اقدامي كه بيشتر سر و شكل تبليغاتي دارد و در مخيله بازيگران تواناي ايراني نيز نمي‌گنجد.
روزنامه فرهنگي – هنري صبا روز گذشته در مطلبي نوشت: «مهم‌ترين حاشيه اين فيلم - سلام بمبئي - حضور يكي از چهره‌هاي سرشناس سينماي هند در اين فيلم است كه هر چند وقت يك بار تأييد يا تكذيب آن را در رسانه‌ها شنيده بوديم كه اين بار دادخواه – تهيه كننده فيلم – با قطعيت از حضور اين بازيگر در فيلم جديد خود خبر مي‌دهد.»
دادخواه گفته است: «اين فيلم پنج بازيگر اصلي هندي و دو بازيگر اصلي ايراني دارد كه از هند خانم آيشواريا به طور قطع حضور خواهند داشت، چراكه قرارداد شفاهي با اين بازيگر سينماي جهان منعقد شده است و براي مكتوب كردن اين قرارداد در ماه آگوست (مرداد)‌عازم هندوستان هستيم تا با توجه به قراري كه با آقاي آميتا باچان پدرشوهر خانم آيشواريا در دفتر ايشان داريم ضمن عقد قرارداد، صحبت‌هاي نهايي راجع به مبلغي كه براي دستمزد به اين خانم بايد بدهيم و گرفتن تخفيف‌هاي لازم انجام دهيم.»‌
از قضا بخش‌هايي از فيلم «‌سلام بمبئي» بايد در هند فيلمبرداري شود. آيشواريا راي چند سكانس در ايران دارد و براي بازي در اين سكانس‌ها بايد به ايران بيايد.
شكي نيست كه توليدكنندگان «سلام بمبئي» با سرمايه‌اي هنگفت كه در دست دارند به دنبال ساخت فيلمي هستند كه جنبه‌هاي تجاري‌اش بيش از ساير جنبه‌ها برايشان پررنگ است. آنها از آوردن بازيگري چون آيشواريا به ايران به دنبال بازاريابي موفق و جذب مخاطب به فيلمشان آن هم با جادوي يك چهره معروف هندي هستند.
رقم 3 ميليارد تومان يكي از هنگفت‌ترين رقم‌هاي قرارداد بازيگري در سينماي ايران است كه سقف دستمزد بازيگري در فيلم‌هاي ايراني را جا به جا خواهد كرد. حقوق توليد‌كنندگان «‌سلام بمبئي» با توجه به خصوصي بودن سرمايه‌هاي ساخت اين فيلم نيز محفوظ است اما سؤالي كه همه دوست دارند پاسخش را بدانند اين است كه ورود آيشواريا راي آن هم با صرف اين هزينه هنگفت مالي چه توجيهي داشته است، آن هم با توجه به اينكه گذشته اين بازيگر و ظاهر او بدون شك همخواني با محدوديت‌ها و خطوط قرمز كنوني موجود در سينماي ايران ندارد و آيشواريا براي بازي در فيلم ايراني بايد با محدوديت‌هاي زيادي كنار بيايد.
در اين شرايط آيا او مي‌تواند به واسطه ستاره بودنش آن هم در دنياي باليوود اين سرمايه هنگفت را كه مسلماً رقمي بسيار بالاتر از 3 ميليارد تومان خواهد بود به جيب توليدكنندگانش بازگرداند؟!
‌به گفته دادخواه – تهيه‌كننده سلام بمبئي - پس از ماه مبارك رمضان پيش‌توليد فيلم سينمايي «سلام بمبئي» به نويسندگي و كارگرداني قربان محمدپور آغاز خواهد شد و با توجه به اينكه اين فيلم حدود سه ماه پيش‌توليد نياز دارد، پيش‌بيني تهيه كننده اين است كه تا اواخر مهر اين فيلم كليد بخورد. ضمن آنكه احتمالاً محمدرضا گلزار و يك بازيگر چهره مرد ايراني نيز به جمع بازيگران اين فيلم مي‌پيوندند.
به هر روي سينماي ايران خطوط قرمز خود را دارد كه بسياري از آنها براي سينماي سكولار و باز بسياري از كشورهاي دنيا و بازيگرانشان قابل هضم نيست؛ با اين حال در ماه‌هاي گذشته تب دعوت از بازيگران خارجي سريال‌هاي تركيه‌اي يا شايعه نزديك به واقعيت دعوت از بازيگري چون آنجلينا جولي به ايران آن هم براي ايفاي نقش در يك فيلم ايراني حسابي داغ بوده است. آيا بايد از اين اتفاق‌ها به عنوان پديده‌اي خوش يمن براي سينمايي ياد كرد كه بلندپروازي رسيدن به ميادين جهاني را دارد يا بايد اين اتفاق‌ها را مصداق كار راه‌انداز موقتي براي سينمايي بيمار دانست كه مشكل ايده‌پردازي قوي و جذب مخاطب با داشته‌هاي ملي خود را دارد؟
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
0
بعد از هفت سنگ امریکائی"باید چشممان به بازیگر بالیودی روشن شود"
شمافکر می کنید"بعد ازان امل ساین
می اید؟
موسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
0
0
دیگه حضور ستاره های تجاری سینمای ایران با عدم استقبال مردم مواجه شده ، چرا که مردم میرن سینما فیلم ببینند نه یه فیلم نامه ضعیف و چرت رو با چند نفر که مشهورند ولی بازیگر نیستند.
حالا دست به دامن بازیرگان خارجی شدند.بجای این هزینه ها بیایید یه فیلم درست و حسابی درست کنید .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار