کد خبر: 658873
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
شهرستان فیروزکوه با تولید سالانه هزار و 600 تن ماهی ، قطب تولید ماهی سردآبی استان تهران است.

 روح الله درویش خضری مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه در گفت وگو با جوان با اعلام خبر فوق گفت: فیروزکوه در 70 کیلومتری دماوند و 120 کیلومتری پایتخت با ارتفاع هزار و 450 تا چهار هزار و 76 متر از سطح دریا از موقعیت بسیار مناسبی برای پرورش آبزیان بخصوص ماهیان سردآبی برخوردار است.

درویش خضری افزود: این منطقه به دلیل داشتن شرایط اقلیمی و توپوگرافی مناسب یکی از قطب های پرورش ماهی کشور در بخش تکثیر و پرورش ماهی سردآبی است که شامل مزارع پرورش ماهی به صورت مدار باز و مدار بسته و منابع خُرد است.

وی ادامه داد: هم اینک تعداد مزارع مدار باز فعال 11 واحد و تعداد مزارع مدار بسته فعال هشت واحد و منابع خرد پنج واحد و سایر منابع (خاکی و استخرهای دومنظوره) 14 واحد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: در مجموع میزان تولید شهرستان در بخش ماهی بازاری هزار و 600 تن در سال است.

وی یادآور شد: همچنین در زمینه آبزی پروری در شهرستان در بخش تکثیر حدواسط (وارد کردن تخم چشم زده خارجی و تبدیل به لارو و بچه ماهی) شش واحد فعالیت دارند که 34 میلیون بچه ماهی در سال تولید می کنند.

درویش خضری اضافه کرد: در بخش تکثیر کامل (تکثیر از ماهی مولد و تولید بچه ماهی) یک مرکز در شهرستان فعال است که در سال پنج میلیون تخم تولید و از این مقدار یک و نیم میلیون بچه ماهی تولید می شود.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار