کد خبر: 658867
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
فرماندار بافق وضعیت آب این شهرستان را بحرانی خواند و خواستار مدیریت صحیح مصرف شد.

سید مهدی طلایی‌مقدم در جلسه بحران آب که در محل فرمانداری شهرستان بافق برگزار شد، گفت: در پی خشکسالی چند سال اخیر، وضعیت آب به اندازه‌ای بحرانی شده که به اندازه برداشت در سفره‌های زیرزمینی جایگزین و ذخیره نمی‌شود و در صورتی که خشکسالی تداوم داشته باشد، وضعیت بدتر و بحرانی‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: به ازای هر سال خشکسالی، هشت سال وضعیت آب نامساعد می‌‌شود و این زمان برای جبران بسیار زیاد و حتی گاهی ناممکن است.

طلایی‌مقدم از وجود 135 رشته قنات در شهرستان بافق خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد 88 حلقه فعال و بقیه غیرفعال و خشک هستند.

وی برداشت آب از منابع این شهرستان را 84 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: 88 درصد در بخش کشاورزی، هشت درصد برای آشامیدن و چهار درصد در حوزه صنعت مصرف می‌شود.

فرماندار بافق، حفر 2 حلقه چاه و خرید یک مزرعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: با انجام این اقدامات، مشکل آب روستاهای خوسف، قطرم و بشکان به طور قطع برطرف خواهد شد.

طلایی‌مقدم، رعایت الگوی مصرف، مدیریت در ابعاد مختلف، آبیاری تحت فشار، ساخت بند خاکی و ترویج فرهنگ درست مصرف کردن را از مهم‌ترین راه‌های برون رفت از بحران کم‌آبی برشمرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار