کد خبر: 658852
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
عضو شورای اسلامی شهر بجنورد راه‌اندازی بیوکمپوست در مرکز خراسان شمالی را در گرو تصمیم مسئولان امر عنوان کرد.

 جمشید گریوانی با اشاره به قرار گرفتن در فصل گرما و افزایش انباشت زباله در ایستگاه علی آباد گفت: هم اکنون امحای غیر اصولی زباله را در ارتفاعات این شهر شاهد هستیم.

وی با تاکید بر تسریع در راه اندازی کارخانه بیو کمپوست بجنورد افزود: از سویی به شهرداری اجازه راه اندازی این واحد داده نمی‌شود و در سوی دیگر شاهد ورود بهداشت به خاطر مشکلات ناشی از جمع آوری، دپو و همچنین امحای زباله‌های هستیم که  از این رو باید سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف و راهکار عملی برای خروج از این بحران ارائه شود.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه در گذشته هم نسبت به انباشت و دفن غیر اصولی زباله مواردی جدی را مطرح کرده بودیم، گفت: اکنون راه اندازی این کارخانه در گرو تصمیم استانداری و دستگاه‌های ذی‌ربط است.

به گفته وی هم اکنون به سبب تعطیلی بیوکمپوست، این شهر در معرض بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی است.

گریوانی خاطرنشان کرد: به طور حتم اگر در این راستا سریع‌تر تدبیری اندیشیده نشود، تبعات دفن غیر اصولی و انباشت زباله و همچنین توقف فعالیت این کارخانه جبران‌ناپذیر خواهد بود.

لازم به ذکر است کارخانه بیوکمپوست بجنورد در 25کیلومتری شرق این شهر قرار دارد.این کارخانه متعلق به چهار شهرداری اسفراین، شیروان، آشخانه و بجنورد است که دولت اعتباراتی را برای اجرای آن اختصاص و صرف کرده است. این واحد در تیرماه 91با حضور وزیر وقت کشور راه اندازی و بعد از کمتر از یک سال عملاً  از فعالیت خارج و تعطیل شد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار