کد خبر: 658784
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
يسنا پاكنهاد
در ادامه حملات رژيم غاصب صهيونيستي به مردم بي‌دفاع و مظلوم غزه، روز گذشته جامعه هنري كشور از اهالي خانه سينما گرفته تا انجمن تئاتر دفاع مقدس و همچنين واكنش‌هاي شخصي هنرمندان در شبكه‌هاي مجازي بار ديگر جنايات رژيم‌صهيونيستي در غزه را محكوم كردند.
 
 
به گزارش «جوان»، بعد از آنكه مجيد مجيدي و عده زيادي از هنرمندان در روزهاي گذشته نسبت به جنايات رژيم غاصب صهيونيستي واكنش نشان داده بودند، روز گذشته نيز خانه سينما طي اطلاعيه‌اي به جنايات رژيم‌صهيونيستي در غزه واكنش نشان داد. قسمتي از متن بيانيه جامعه اصناف سينماي ايران بدين شرح است: شادي ضيافت الهي و خلوت عبادت مؤمنين غزه را در گرم‌ترين رمضان خاورميانه، بمب‌هاي دولت جبار صهيونيستي به مهماني مرگ بدل كرده است. بنيامين نتانياهو كه صورت مثالي جباريت دولت صهيونيستي است همچون همه جباران اعتماد به نفس از كف داده عالم ناچار به ريسمان پوسيده دروغ آويخته است چراكه زور پوششي جز دروغ ندارد. او به دروغ مردم مظلوم فلسطين را مسبب آغاز خشونت مي‌داند، و تجاهل مي‌كند كه اين اسرائيل است كه جنگ براي بقا را در سرزمين‌هاي اشغالي به قانون روزمره زندگي بدل كرده است. در جاي ديگر از اين نامه آمده است: سينماگران ايران نيز همچون ديگر هموطنان آزاده خود اقدامات جنايتكارانه رژيم‌صهيونيستي را محكوم كرده و از سازمان ملل متحد و ساير مجامع بين‌المللي انتظار داريم كه در راستاي برقراري آتش‌بس فوري و نجات مردم غزه اقدام عملي انجام دهند. در كنار بيانيه خانه سينما، اهالي سينما هم هر كدام به نوبه خود اعتراضشان را به اين رفتار‌هاي ضدبشري اعلام كرده‌اند و در اين ميان مجيد مجيدي فيلمساز ايراني روز گذشته بيانيه‌اي منتشر كرد و طي آن از مجامع حقوق بشري براي سكوت در برابر اين حملات انتقاد كرد. مجيدي گفته است: «سرزميني را مي‌‌شناسم كه به وسعت يك تاريخ به آن ظلم شده… سرزميني را مي‌شناسم كه سلاح‌شان ايمان به خداست، در مقابل بمب‌ها و مو‌شك‌ها سينه‌شان را سپر مي‌كنند. پناهگاهي ندارند‌هنگام بمباران‌هاي وحشيانه اهريمنان. سرزميني را مي‌شناسم كه در ماه ضيافت خدا بر سر سفره سحر و افطارشان بمب‌هاي ويرانگر است.» 
 
   بيانيه انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در دفاع از مردم غزه
 
 
در كنار سينماگران، اهالي تئاتر هم انزجار خود را از جنايات رژيم‌صهيونيستي و گروهك‌هاي تروريستي عليه جهان اسلام اعلام كرد‌ند و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در بيانيه‌اي كشتار و قتل‌عام انسان‌هاي مظلوم و بي‌دفاع، با هر مذهب و عقيده‌اي را محكوم كرد. در اين بيانيه همچنين آمده است: فجايع انساني حاصل از تروريسم هدايت شده بين‌المللي در كشورهاي اسلامي امروزه سندي بر مظلوميت مسلمانان مظلوم جهان است.
 
 
ما، هنرمندان، مديران، نويسندگان و فعالان عرصه هنر تئاتر مقاومت متعهدانه و با روحي سرشار از معنويت در ماه ضيافت الهي، جنايات اخير استكبار پليد جهاني عليه مسلمانان مظلوم جهان اسلام خصوصاً مردم سوريه، عراق و فلسطين را محكوم مي‌نماييم و سكوت مجامع مدعي حقوق بشر را تأييدي بر اين اعمال ننگين و شوم ضدبشري مي‌دانيم. بي‌شك سكوت حاكي از رضايت دولتمردان كشورهاي حامي صهيونيسم و تروريسم بين‌الملل، مهر تأييدي بر ادامه كشتارهاي ددمنشانه و سفاكانه رژيم منحوس صهيونيستي در نوار غزه و گروهك تروريستي داعش در عراق و سوريه مي‌باشد. در پايان، آمادگي خود را براي هرگونه كمك در جهت استيفاي حقوق حقه مسلمانان جهان اسلام اعلام مي‌داريم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار