کد خبر: 658780
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
هشدار معاون گردشگري كشور به مردم‌
به گفته معاون گردشگري كشور، روز جهاني گردشگري در سال جاري قطعاً يك روز بيشتر نخواهد بود...
الناز خمامي‌زاده
به گفته معاون گردشگري كشور، روز جهاني گردشگري در سال جاري قطعاً يك روز بيشتر نخواهد بود، آن هم در حالي كه در سال‌هاي گذشته به مناسبت اين رويداد جهاني هفته گردشگري در كشور برگزار مي‌شد.
 
 
به گزارش «جوان» مرتضي رحماني‌موحد كه به مناسبت اعلام فراخوان اولين جشنواره مشاركت ملي گردشگري با رويكرد اقتصاد و فرهنگ در سالن خليج پارس سازمان حج و زيارت سخن مي‌گفت، درباره مراسم روز جهاني گردشگري در پنجم مهر ماه سال جاري پيشاپيش گفت: «‌امسال ديگر شبيه سال‌هاي گذشته به مناسبت روز جهاني گردشگري يك هفته مراسم برگزار نمي‌شود بلكه روز جهاني گردشگري در كشورمان قطعاً يك روز بيشتر نخواهد بود.»
 
 
معاون گردشگري در ادامه اما گريزي به آمار ورودي گردشگر به كشور و نيز ساماندهي گردشگري داخلي در روزهاي پرتردد سفرهاي تابستانه زد و گفت: «‌در سه ماهه اول سال، آمار گردشگراني كه با تورهاي رسمي وارد كشور شده‌اند نسبت به سال گذشته بيش از 200درصد رشد داشته و آمار ورود گردشگران كشورهاي اروپايي چون ايتاليا، اسپانيا و كشورهاي اسكانديناوي نيز نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.»
 
به گفته معاون گردشگري، تا نيمه‌ خردادماه امسال بيش از 30 هزار گردشگر خارجي در قالب تور به ايران سفر كردند كه اين تعداد در سال گذشته زير 10هزار نفر بوده است.
 
 
 معاون گردشگري با هشدار به مردم براي برنامه‌ريزي سفر در هفته‌هاي پيش از روزهاي پاياني تابستان درباره سفرهاي داخلي نيز ادامه داد: «‌بعد از تعطيلات سال نو دستورالعمل و آيين‌نامه مربوط به سفرهاي تابستانه را به تمامي دستگاه‌ها ابلاغ كرديم و در حال تهيه گزارش هستيم. در ماه مبارك رمضان با افت سفر مواجه شده‌ايم اما از اكنون در حال اطلاع‌رساني هستيم كه مردم سفرهايشان را به آخر تابستان موكول نكنند تا شاهد تراكم معمول تعطيلات نوروز نباشيم. مردم در سه ماهي كه فرصت دارند براي سفر خود برنامه‌ريزي كنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار