کد خبر: 658758
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
سمینار مدیریت مصرف آب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اراک به منظور آگاهی بیشتر مردم با نحوه مدیریت مصرف آب در ادارات و منازل برگزار شد.
فاطمه قاسمی

حمید اسماعیلیون مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این سمینار گفت: آب الفبای آبادانی و توسعه است و میزان منابع آب هر کشوری به میزان نزولات آبی آن کشور بستگی دارد و در پی آن استفاده از این منابع نیز باید متناسب با حجم آن باشد.

وی تصریح کرد: ایران جزو کشورهای خشک و نیمه خشک جهان محسوب می‌شود و مصرف سرانه آب کشور بسیار بالاتر از متوسط جهانی است

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: طبق تحقیقات دانشمندان ثابت شده است که اگر کشوری 40 درصد آب تجدید شونده خود را مصرف کند، آن کشور در حالت پایدار از نظر منابع آبی قرار دارد، اما با کمال تاسف ما از این حد گذر کرده و در حال مصرف 80 درصد منابع آبی هستیم و این امر موجب ایجاد مشکلات حاد برای کشور خواهد شد.

اسماعیلیون ادامه داد: با توجه به وقوع خشکسالی‌های چند سال اخیر با کاهش منابع آبی روبرو هستیم و ثابت ماندن منابع آب تجدیدپذیر باعث می‌شود که بیش از هر زمان نیازمند مدیریت مصارف آب و مدیریت منابع آب باشیم.

وی روش‌های فرهنگی، اقتصادی و فنی را از جمله اقدامات در راستای مدیریت مصرف آب عنوان کرد و اظهار داشت: روش‌ اقتصادی بیشتر بر عهده دولت است و شرکت‌های آبفای استان‌ها بیشتر بر روی روش‌های فنی و فرهنگی کار می‌کنند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با تاکید بر اینکه بحران آب در کشور جدی است، خاطر نشان ساخت: اگر مدیریت مصرف آب را جدی بگیریم، با قطعی آب مواجه نخواهیم شد.

اسماعیلیون گفت: می‌توان با مدیریت مصرف، افزایش بهره‌وری و کاهش مصارف غیر ضروری، کشور را به وضعیت نرمال در مدیریت منابع آبی موجود رساند، اما این مسئله نیازمند عزم ملی جدی است و باید مردم هم خودشان را موظف به اصلاح رویه مصرف بدانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر