کد خبر: 658587
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
بالاخره پاي عفاف و حجاب به تلويزيون باز شد
پس از اما و اگر‌هاي بسياري كه در خصوص نبود برنامه‌هايي با محوريت عفاف و حجاب در رسانه ملي به گوش مي‌رسيد، روز گذشته خبر توليد برنامه تلويزيوني «لباس ايراني» براي گروه اجتماعي شبكه سوم سيما با محوريت سبك پوشش و وضعيت مد و لباس در ايران منتشر شد.
سپيده آماده
پس از اما و اگر‌هاي بسياري كه در خصوص نبود برنامه‌هايي با محوريت عفاف و حجاب در رسانه ملي به گوش مي‌رسيد، روز گذشته خبر توليد برنامه تلويزيوني «لباس ايراني» براي گروه اجتماعي شبكه سوم سيما با محوريت سبك پوشش و وضعيت مد و لباس در ايران منتشر شد.
به گزارش «جوان» تأثير شبكه‌هاي ماهواره‌اي و سايت‌هاي اينترنتي بر تغيير مد و لباس در سال‌هاي اخير باعث شد توجه سياستگذاران و برنامه‌ريزان كشور، بيش از پيش به سمت مسئله مد و لباس جلب شود. با گسترش ماهواره‌ها و سايت‌هاي اينترنتي، كشورهاي غربي مد و لباس خود را در قالب‌هايي رنگارنگ در ميان نوجوانان و جوانان كشورهاي مقصد رواج دادند تا از اين طريق بازار داغي براي فروش كالاهاي توليدي خودشان ايجاد كنند. در اين ميان اما تناقض ميان مدل‌هاي غربي و معيارهاي اسلامي باعث شد دختران و پسران جامعه با لباس‌هايي در معابر عمومي و اجتماعي حضور پيدا كنند كه به هيچ وجه در شأن‌شان نباشد؛ اتفاقاتي كه نيروي انتظامي در قالب گشت ارشاد سعي در كنترلش را داشت اما در نهايت پس از گذشت حدود دو دهه‌اي اين مقابله، مصاديق بدحجابي به مراتب بدتر از مصاديق 10 سال پيش شده است. در اين ميان سال 89، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي مقابله با رواج مدل‌هاي غربي و ارائه و ترويج مدل‌هاي اسلامي، كارگروهي به نام كارگروه مد و لباس تأسيس كرد كه در قالب نمايشگاهي به دنبال معرفي پوشش‌هاي مطابق با معيارهاي ايراني و اسلامي بود. در نهايت اما مدل‌هاي ارائه شده به چند روز برگزاري نمايشگاه محدود شد و مانتوفروشي‌هاي سطح شهر كماكان جولانگاه مدل‌هاي تركيه و چين بود، البته كارگروه مد و لباس در سال‌هاي بعدي فعاليتش، با ارائه مدل به فروشگاه‌هاي سطح شهر و تأسيس نمايشگاه دائمي مد و لباس سعي در اشاعه بيشتر مدل‌هايش داشت اما در نهايت باز هم فروشگاه‌ها و پاساژ‌هاي سطح شهر در سيطره مانتو‌هاي ترك و چين بود.
در تمام اين مدت اما كارشناسان و اهالي رسانه با تأكيد بر فرهنگ‌سازي در خصوص مدل‌هاي ايراني و اسلامي، سعي داشتند معرفي اين مدل‌ها را بر عهده رسانه‌ها و به خصوص رسانه ملي بگذارند؛ اتفاقي كه مي‌توانست در ظرف سريال‌ها، تله‌فيلم‌ها و برنامه‌هاي مختلف رخ دهد و مدل و لباس ايراني و اسلامي قدم به رسانه ملي بگذارند تا اينكه روز گذشته خبري از سوي روابط عمومي شبكه سوم سيما منتشر شد كه از حضور برنامه تلويزيوني «لباس ايراني» با محوريت سبك پوشش و وضعيت مد و لباس در ايران بر آنتن شبكه سوم سيما حكايت داشت. اين برنامه توليدي به تهيه‌كنندگي ميترا علوي‌طلب در 52 قسمت 45 دقيقه‌اي، كاري از گروه اجتماعي شبكه سه سيماست و بخش‌هاي متعدد استوديويي، گزارشي و آموزشي را شامل مي‌شود، البته از متن خبر برنامه لباس ايراني نمي‌توان حدس زد كه اين برنامه براي معرفي مد و لباس‌هاي ايراني و اسلامي ساخته شده است يا قصد ترويج عفاف و حجاب در  سطح جامعه را دارد اما در نهايت ساخت چنين برنامه‌هايي مي‌تواند بدعتي نو باشد در ترويج پوشش ايراني و اسلامي در رسانه ملي به شرط اينكه سريال‌ها و تله‌فيلم‌ها و ساير برنامه‌هاي توليدي سيما هم در پوشش بازيگران و مجريان‌شان، همواره لباس‌هاي ايراني و اسلامي را در نظر بگيرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار