کد خبر: 658452
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
بخشدار مرکزی آبدانان از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی طرح تامین آب آشامیدنی روستاهای «گنداب» و «انجیره» این شهرستان خبر داد.

حسن میری با بیان اینکه این طرح عمرانی با 25 کیلومتر طول سال 91 آغاز شده و تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: تاکنون 10 میلیارد ریال از محل اعتبارهای عمرانی استان برای حفر یک حلقه چاه عمیق به عمق 230 متر ، اجرای 10 کیلومتر خط انتقال و همچنین احداث دو منبع ذخیره آب این دو روستا هزینه شده است.

وی مشکل تامین آب آشامیدنی این روستاها را جدی دانست و افزود: امسال 10 میلیارد ریال از محل اعتبارهای سفر هیات دولت یازدهم و منابع تملک دارایی های سرمایه ای برای تکمیل این طرح آبرسانی در نظر گرفته شده است که در صورت تامین و تحقق تا پایان سال 93 مشکل آب آشامیدنی روستای "گنداب"برطرف می شود.

میری ادامه داد: کار مطالعه و مسیریابی آبرسانی به روستای «انجیره» نیز بطور کامل انجام شده و برای تامین آب مورد نیاز مردم این روستا به 20 میلیارد ریال اعتبار عمرانی نیاز است.

وی افزود: آب آشامیدنی و بهداشتی این روستا و عشایر پیرامونی آن اکنون از طریق یک حلقه چاه عمیق با 25 لیتر در ثانیه آبدهی تامین می شود که چنانچه بودجه مورد نیاز این طرح از سوی مجریان و مدیران ارشد استانی تامین شود، مشکل مردم روستاهای گنداب و انجیره برای دراز مدت مرتفع خواهد شد.

روستاهای گنداب با 400 و انجیره با یک هزار نفر جمعیت در 10 و 25 کیلومتری غرب شهر آبدانان قرار دارند و در حال حاضر آبرسانی به این مناطق با استفاده از تانکر سیار صورت می گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار